Kun isäksi ei halua...

Mun yks tuttu mies on tulossa tahtomattaan isäksi.
Mä kysyisin nyt yleistä mielipidettä että onko teidän mielestä ihan oikein vaatia mieheltä seksi-illan jälkeen isyyttä? Jos siis on sanonut heti ettei lasta halua ja kehottanut naista hankkimaan katumuspillerit ja nainen on niin aikonut tehdä.
Minusta se on kyllä pakottamista ja toisen elämän pilaamista. Jos välttämättä haluaa yhden illan jutusta alkunsa saaneen lapsen tehdä, on väärin kuvitella että mies on avosylin isiä sitten leikkimässä.

Sitten nainen surkuttelee miten kauhea kusipää mies on ja miten vaikeaa on olla YH.... Kuitenkin vaikka kuinka tasa-arvon perään huudetaan, on lopullinen ehkäisyvastuu LOPPUPELEISSÄ naisella....
 
molempien vastuulla se ehkäsy on.. jos mies ei käytä kumia ni omaa tyhmyyttään! varmaa tietää että jos ei käytä ehkäsyä ni nainen voi tulla raskaaksi! ja sit se onki saisen vika jos raskautuu?! pöhölö mies, sanon minä!
 
Viblsp
Vähän vaikea juttu. Toisaalta vois miettiä sitä, että onko miehellä oikeus pakottaa nainen ottamaan katumuspillerit? Mutta niin, eihän miehellä ole mitään pakkoa pilata elämäänsä, eihän sitä lasta ole pakko tavata. Elatusavun maksaminen varmaan toki v*tuttaisi tuollaisessa tilanteessa, mutta seksissä on riskinsä, etenkin sellaisen ihmisen kanssa, jota ei tunne kunnolla.
 

Ei voi pakottaa. Ei naista äidiksi eikä miestä isäksi. Näissä tilanteissa miehillä ei vaan valitettavasti ole oikein sanottavaa. Mun yhdelle läheiselle on käynyt myös samoin. Lopulta isyyttä ei koskaan (ainakaan vielä, lapsi nyt 7v) tunnustettu, eikä äiti vaatinutkaan mieheltä mitään, vaikka ensin niin uhkaili. Ja siis puhtaasti yhden illanjuttu oli kyseessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
molempien vastuulla se ehkäsy on.. jos mies ei käytä kumia ni omaa tyhmyyttään! varmaa tietää että jos ei käytä ehkäsyä ni nainen voi tulla raskaaksi! ja sit se onki saisen vika jos raskautuu?! pöhölö mies, sanon minä!
Peesi tälle. Muutenkin yhden illan pano (näin käsitin) ilman kumia on omalla terveydelläänkin leikkimistä. Ei toki voi vaatia miestä isänä toimimaan vasten tahtoaan, mutta kyllä se ehkäisy on yhteinen asia ja jos mies ei lasta halua, voi sen kumin kaivaa esiin tai jättää seksin väliin.
 
Musta jos toinen ei ole halukas vanhemmaksi niin ei toista siihen voi pakottaa. Nainen itse tekee sen päätöksen sitten pitääkö lapsen vai ei jos mies ilmoittaa ettei halua lasta.
Toinen asia sitten jos mies ensin haluaa lapsen mut sit raskaden loppumetreillä livistää ja jättää naisen oman onnensa nojaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Ei voi pakottaa. Ei naista äidiksi eikä miestä isäksi. Näissä tilanteissa miehillä ei vaan valitettavasti ole oikein sanottavaa. Mun yhdelle läheiselle on käynyt myös samoin. Lopulta isyyttä ei koskaan (ainakaan vielä, lapsi nyt 7v) tunnustettu, eikä äiti vaatinutkaan mieheltä mitään, vaikka ensin niin uhkaili. Ja siis puhtaasti yhden illanjuttu oli kyseessä.
Aina huudetaan sitä naisen oikeutta omaan kehoonsa, mutta tavallaan sitten jos vahinko sattuu niin isällä ei ole MITÄÄN oikeuksia päästä eroon tilanteesta jos isyystesteihin pannaan ja elareita maksamaan.
 
Tollaisessa tilanteessa pitäis molempien ajatella myös tulevaa lasta. Tunnen erään lapsen, jonka vanhemmilla sama tilanne. Lapsella ei ole isää, äiti ei sano isästä mitään. Tai siis on isä, mutta ei halua nähdä lastaan missään nimessä.
Ehkäisystä pitäisi molempien huolehtia, mutta mies ei saa patistaa naista keskeytykseen, eikä nainen miestä isäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
molempien vastuulla se ehkäsy on.. jos mies ei käytä kumia ni omaa tyhmyyttään! varmaa tietää että jos ei käytä ehkäsyä ni nainen voi tulla raskaaksi! ja sit se onki saisen vika jos raskautuu?! pöhölö mies, sanon minä!
Peesi tälle. Muutenkin yhden illan pano (näin käsitin) ilman kumia on omalla terveydelläänkin leikkimistä. Ei toki voi vaatia miestä isänä toimimaan vasten tahtoaan, mutta kyllä se ehkäisy on yhteinen asia ja jos mies ei lasta halua, voi sen kumin kaivaa esiin tai jättää seksin väliin.
Peesi!
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Ketään ei saa pakottaa vanhemmaksi. Jos on vahinko käynyt ja nainen on luvannut katumuspillerit hankkia eikä ole tätä tehnyt niin on kuspää nainen.
Niin tai sitten on tullut vain toisiin ajatuksiin ja haluaa vauvan? Voi olla ajatukset hyvinkin sekavat, en usko että tuollaisessa tilanteessa kaikilla on ratkaisu ihan selkeä, vaan tunteet voi heitellä. Aika inhimillistä. Jos on mieli muuttunut, ei niitä katumuspillereitä pidä hakea vain koska ehti jo luvata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
Musta jos toinen ei ole halukas vanhemmaksi niin ei toista siihen voi pakottaa. Nainen itse tekee sen päätöksen sitten pitääkö lapsen vai ei jos mies ilmoittaa ettei halua lasta.
Toinen asia sitten jos mies ensin haluaa lapsen mut sit raskaden loppumetreillä livistää ja jättää naisen oman onnensa nojaan...
Joo, se on sit ihan eri asia! Sellaisessa tilanteessa oleville naisille täydet sympatiat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Tollaisessa tilanteessa pitäis molempien ajatella myös tulevaa lasta. Tunnen erään lapsen, jonka vanhemmilla sama tilanne. Lapsella ei ole isää, äiti ei sano isästä mitään. Tai siis on isä, mutta ei halua nähdä lastaan missään nimessä.
Ehkäisystä pitäisi molempien huolehtia, mutta mies ei saa patistaa naista keskeytykseen, eikä nainen miestä isäksi.
Olet oikeassa!
 
Janni
Oiskohan miehen pitänyt miettiä sitä isä kysymystä ennen kun meni sänkyyn ilman ehkäisyä. Että ihan omaa tyhmyyttään mutta näinhän se menee miesten ei tarvitse kantaa vastuuta eikä miettiä ehkäisyä sekö on muka vain ja ainoastaan naisten asiota. Ei tässä varmaan sitä miestä pitäisi surra vaan sitä millaisen isän lapsi saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Ketään ei saa pakottaa vanhemmaksi. Jos on vahinko käynyt ja nainen on luvannut katumuspillerit hankkia eikä ole tätä tehnyt niin on kuspää nainen.
Niin tai sitten on tullut vain toisiin ajatuksiin ja haluaa vauvan? Voi olla ajatukset hyvinkin sekavat, en usko että tuollaisessa tilanteessa kaikilla on ratkaisu ihan selkeä, vaan tunteet voi heitellä. Aika inhimillistä. Jos on mieli muuttunut, ei niitä katumuspillereitä pidä hakea vain koska ehti jo luvata.
Täh? Siis yöllä kun on sitä munaa vongannut ja luvannut katumuspillerit seuraavana päivänä hakea, niin sit aamulla mieli ailahtaakin että "haluan lapsen tuon puolituntemattoman miehen kanssa vietetyn yön tulokseksi" niin sitten on ok vongata perään ja huudella pitkin kyliä miten kauhea lapsen isä on? HUHHUH!?
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Joo, mut jos nainen vakuuttaa että hoitaa ehkäisyn? Kuulostaa oikein tahalliselta raskaaksi hankkiutumiselta.
Siis ne oli nainu ilman kumia tai muuta ehkäisyä ja sopineet etukäteen, että nainen hakee katumuspillerit sen jälkeen? :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Joo, mut jos nainen vakuuttaa että hoitaa ehkäisyn? Kuulostaa oikein tahalliselta raskaaksi hankkiutumiselta.
Tismalleen näin kävi myös minun läheiselleni. Tämä nainen oli ystävilleen jo alkuillasta julistanut, että tänään olisi ovulaatio jos vaan saisi jonkun miehen sänkyyn.. Ja kyllä sai, todella kännisen miehen, jolle valehteli kylmästi syövänsä pillereitä. Tunsivat toisensa ennestään joten kuten ja ikään kuin kavereina piti vaan yhden kerran harrastaa seksiä... No, seurauksena nainen kasvattaa nyt yksinään poikaansa ja aika paljon nimenomaan tuosta naisesta tapahtuma-aikaan puhuttiin "syyllisenä", koska suurin osa ei voinut ymmärtää tämän naisen laskelmallisuutta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Janni:
Oiskohan miehen pitänyt miettiä sitä isä kysymystä ennen kun meni sänkyyn ilman ehkäisyä. Että ihan omaa tyhmyyttään mutta näinhän se menee miesten ei tarvitse kantaa vastuuta eikä miettiä ehkäisyä sekö on muka vain ja ainoastaan naisten asiota. Ei tässä varmaan sitä miestä pitäisi surra vaan sitä millaisen isän lapsi saa.
Ja millaisen äidin?! En tunne MITÄÄN myötätuntoa naista kohtaan.
 
meitsi
Oletko jutellut myös tämän naisen kanssa vai onko tämä vain mieheltä kuultu tarina? Omasta lähipiiristäni tunnen tapauksen, jossa nainen tuli raskaaksi yhden illan jutusta (tunnen sekä naisen että miehen) eikä heillä ollut käytössä ehkäisyä. Alkuun mies ei keksinyt mitään selityksiä, mutta sitten kun piti elatusasiat käydä lävitse, alkoikin hirveä juoruilu miten nainen oli väittänyt syöneensä pillereitä ja tahalleen järjestänyt niin, että miehestä tuli pakolla isä. Itse en pidä tästä naisesta, mies on parempi kaveri minulle, mutta siltikin uskon tätä naista tässä asiassa.

Jokaisessa raskaudessa yhtä syyllisiä ovat sekä mies että nainen, 50-50 eikä se siitä muuksi muutu!
 

Yhteistyössä