Kun elämä polkee paikallaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Olen ollut vuoden pois töistä ja nyt alkaa että kaikki päivät on samanlaisia.

Herään, laitan lapset kouluun ja mies lähtee töihin. Käyn lenkillä, teen kotityöt ja ruuan, sitten istunkin tässä koneella/katon telkkaria/ teen käsitöitä siihen asti että syödään ja lähden kuskaamaan lapsia harrastuksiin. Sitten saunaan, iltapala, hetki telkkaria ja nukkumaan kunnes aamulla sama alkaa uudelleen.

Miehen kanssa olen ollut yli 15 vuotta ja tuntuu että nyt alkaa sekin ärsyttämään, vakavasti jo suhdetta olen harkinnut että sais jotain jännitystä elämään!

Miten saisin jotain sisältöä elämään? Päivällä täällä ei ole oikein mitään harrastusryhmääkään ja illat/viikonloput menee lasten harrastuksissa.

[QUOTE="tii-";27482522]Mikset tee töitä? Jos vanhoihin hommiin ei ole palaamista, niin jotain uutta sitten, voitko opiskella jotain. Et kumminkaan varmaan halua ikuisesti kotona olla.[/QUOTE]

Just tuon takia kun vanhaan työhöni en voi palata. Opiskelemaan haen varmasti keväällä mutta ei se tämän hetkistä tilannetta ratkaise...

Kyllä ihminen keksii itselleen mielenkiintoista tekemistä ja siihen tarvittavat resurssit, siinä vaiheessa kun oikeasti alkaa sapettamaan!

Kyllä ihminen keksii itselleen mielenkiintoista tekemistä ja siihen tarvittavat resurssit, siinä vaiheessa kun oikeasti alkaa sapettamaan!

Juu, suhde ois mielenkiintoinen ja siihen ois resurssit!

Me asutaan pienehköllä paikkakunnalla joten täällä ei hirveästi ole tarjontaa koulutusten / harrastusten osalta.

Olen niin turhautunut että olen neulonut lapasia ja villasukkia vaikken mikään mestari käsitöissä olekkaan. Ja raha ratkaisee muutenkin aika paljon, varsinkin kun tällä hetkellä eletään miehen palkalla.

[QUOTE="Niin";27482662]Mene töihin. Jos oot opiskelemaan hakemassa vasta kevään haussa, siihenhän on puoli vuotta! Tai johonkin vapaaehtoistoimintaan.[/QUOTE]

Ei töihin noin vain mennä! Mulla ois työpaikka mutta kun siellä ei ole tarjolla työtä mitä pystyn tekemään.

Ja vapaaehtoistyötäkään täällä ei juuri taida olla...

[QUOTE="Ilona";27482673]Pyöräytätte vielä iltatähden, parhaimmassa tapauksessa tulee kaksoset tai kolmoset. Kas, tylsyysongelma on ratkaistu seuraavaksi 15 vuodeksi![/QUOTE]

Joo, tämähän oiskin ratkasu mutten voi saada enempää lapsia.

[QUOTE="a p";27482686]Ei töihin noin vain mennä! Mulla ois työpaikka mutta kun siellä ei ole tarjolla työtä mitä pystyn tekemään.

Ja vapaaehtoistyötäkään täällä ei juuri taida olla...[/QUOTE]

Eli et ole siis yrittänytkään päästä mihinkään, joko töihin tai vapaaehtoistyöhön? Varsinkin tähän aikaan vuodesta voi päästä esim. kauppoihin osa-aikatöihin kun joulun alla tarvitaan lisätyövoimaa, ja vapaaehtoistyötä etsisin niin että tarjoaisin itseäni sellaisiin paikkoihin jotka mua kiinnostaa.

[QUOTE="vieras";27482763]Eli et ole siis yrittänytkään päästä mihinkään, joko töihin tai vapaaehtoistyöhön? Varsinkin tähän aikaan vuodesta voi päästä esim. kauppoihin osa-aikatöihin kun joulun alla tarvitaan lisätyövoimaa, ja vapaaehtoistyötä etsisin niin että tarjoaisin itseäni sellaisiin paikkoihin jotka mua kiinnostaa.[/QUOTE]

Olen sairaslomalla, kuten jo tuossa aiemmin kirjoitin niin minulla on työpaikka muttei siellä työtä mitä pystyn tekemään. Vapaaehtoistyötä täällä ei taida olla muuta kuin mummojen ulkoiluttaminen pyörätuoleissa ja se ei oikein nappaa, voin lenkkeillä ilman vieraita mummojakin.

Ota pari kissaa.

crazycatlady.gif

Paras keino keksiä, mitä haluat tehdä, on antaa tilaa unelmille. Niiden toteutuminen on eri juttu, mutta ne antavat osviittaa sinusta itsestäsi ja mikä elämästä puuttuu. Siihen unelmaan voi tavoitella pienin askelin. jJtakin, mikä onnistuu jo kotonakin. Ihan hölmönä esimerkiksi, että haluat Madonnaksi Madonnan paikalle. Miksi? No, siksi että haluat tanssia. Noh, selvitä onko lähistöllä mahdollisuuksia treenata tanssimista ja jos ei ole ala miettimään onko 100 km säteellä mahdolllisuuksia siihen. Jos on viikonloppukurssi panosta sinne menemiseen ja pyörittele itseäsi kurssia odotellessa vaikkapa opetusvideolla YouTubesta.

Tekemisen ei tarvitse olla mitään järjellistä ja yleisesti hyväksyttää, vaan meissä jokaisessa piilee pieni yllättäjä ja saatamme haluta aivan mahdottomia juttuja. Niitä ei saa unohtaa, vaan lähteä niitä päin. Moni pilaa unelmansa vaatimalla ja haluamalla kaiken heti. Hyvät harrastukset kuitenkin syntyvät sisäisestä tarpeesta ja ainakin minusta elämässä pitää hullutella sekä kokeilla rajojaan. Ihan vaikka kotinurkissa, jos ei ole halua/mahdollisuutta lähteä minnekään.

Yhteistyössä