Kun ei vaan millään mene jakeluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa päähän

Vieras
Olen joutunut useamman kerran huomattamaan päiväkodin hoitajille, et olisi kiva jos tarkistaisivat lapset pukeutumisen ulos lähtiessä. 3-v kun ei osaa itse laittaa haalarin jalkalenksuja kenkien alle jne. Tänään lapsi meni ekaa kertaa hoitoon rajun flunssan jälkeen ja olin lähinnä ärsyyntynyt, kun hän juoksi minua vastaan lakki puoliksi pois päästä eli korvat paljaana ja nilkat paljaana myös, kun haalaria ei voitu taaskaan laittaa kunnolla. Saa nähdä koska kuume nousee taas. Olen vienyt lakin, joka olisi helppo pukea kunnolla (kiristysnaru leuan alla), mut ei kun hoitajien on pakko pukea ohut varapipo, mikä ei nähtävästi pysy kunnolla paikoillaan kovassa menossa. Melko usein kaula on myös paljaana, kun haalarin vetoketjua ei ole vedetty ylös asti. En kehtaa taas sanoa samasta asiasta, joten eipä kai auta muu kuin kirota mielessään ja yrittää sanoa lapselle, että pyydä apua vaatteiden kanssa.

Mä en kehtaa jatkuvasti sanoa samasta asiasta, kun tuntuu, etteivät ne ota asiaa kuuleviin korviinsa. Lupaavat, että joo tottakai tarkistetaan vaatteet ja heti seuraavana päivänä lapsi taas juoksee vastaan "puolipukeissa".

Mä pelkäsin kanssa tuota ennakkoon ja yritin opettaa lasta pukemaan mahdollisimman omatoimisesti. Mutta tosi hyvin nuo huolehtii lapsen päiväkodilla, että kaikilla on kunnolla vaatteet päällä ja aina näkee lasta hakiessa, miten hanskoja ja puntteja korjataan paremmin. En ole nähnyt ketään puolipukeissa pihalla. Melkein päin vastoin, meidänkin lapsi on välillä ihan hikinen kun on kaikki villavaatteet päällä nollakelillä.

Onpa ikävää.
Pari neuvoa mitä voit itse tehdä: vie myös istuva varalakki, käske itse vetää vetoketju ylös, mutta lahkeita ei kyllä saa.
Ulkoiletteko niissä samoissa vaatteissa kotona, että teidät, että ovat toimivat? Ettei lakki ole sellaista mallia, jota täytyy vartin välein oikoa tai lahkeiden lenksut niin löysät, että karkaavat kovassa menossa?

aika tyly :( sano kovemmasti, porise asiasta kunnolla. ei 3v voi vaati jalkalenksujen laittoa niin että net pysyis kunnolla. toivottavasti ei tule uuvesti kipeäksi

täälä taas hoitajat on tosi tarkkoja lasten pukemisesta, muutenki aivan loistava paikka :)

Suosittelen lämpimästi kypärämyssyä (oikean kokoinen siis, joka istuu lapsen päähän, pysyy paikoillaan) sekä sukkahousuja lapselle ja sitten siihen päälle sukat ja pöksyt, joiden lahkeet opetat laittamaan sukkien sisään. Ei haittaa vaikka puntti nousisi kun paljas nilkka ei vilku.

Mä oon jaksanut muistuttaa samasta asiasta niin monta kertaa kuin oli tarpeen. Kertaus on opintojen äiti :D

Ihan ekana tarkistaisin, että lahkeet ja lenksut on napakat ja pysyvät paikoillaan ulkoillessa, ja myös varavaatteet vaihtaisin hyvin istuviksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Suosittelen lämpimästi kypärämyssyä (oikean kokoinen siis, joka istuu lapsen päähän, pysyy paikoillaan) sekä sukkahousuja lapselle ja sitten siihen päälle sukat ja pöksyt, joiden lahkeet opetat laittamaan sukkien sisään. Ei haittaa vaikka puntti nousisi kun paljas nilkka ei vilku.

Tämä lapsi on niin helposti hikoileva, etten todellakaan voi pukea hänelle kahta vaatekerrosta sisällä, enkä myöskään voi laittaa ulos näillä pakkasilla (max 5 astetta) haalarin alle muuta kuin yhden kerroksen sisävaatteita. Ja mitä se auttaa, jos haalarin lahje ei ole nilkan suojana, vaikka haalarin alla olisikin sukkahousut. Pelkät sukkahousut nilkanlämmittimenä ei oikeen riitä. Kyllä se vaan haittaa, jos haalari ei ole kunnolla ja lunta on paljon ja sitä menee kenkiinkin, kun ei ole vaatteet kunnolla päällä. Meillä on useampi erilainen haalari/toppahousut yms, eikä ne kaikki voi olla viallisia lahkeiden suhteen. Kyllä ne kotona ulkoillessa pysyy ihan hyvin. Lakin suhteen ajattelin tehdä niin, että vien jatkossa vain yhden lakin, jossa on kunnon korvaläpät ja kiristys leuan alla. En vie sitä varalakkia enää, jos kerran hoitajille on ylivoimaista pukea lasta kunnolla.

Yhteistyössä