Kun ei itse olekaan perusterve?

Hei,

onko täällä muita, joiden vauvahaaveiden tiellä tai ainakin hidasteena on oma terveydentila? Millaisiin asenteisiin olette törmänneet esim. terveydenhoidossa? Ovatko lääkärit osanneet neuvoa lääkitykseen liittyvissä asioissa? Oletteko kokeneet toppuuttelua tai pelottelua?

Itse haaveilen lapsesta, vaikka vointi on ollut viime aikoina huono ja olen syönyt mm. happosalpaajia ja kipulääkkeitä, jotka on ehdottomasti kielletty raskausaikana. Minun sairauteni on fibromyalgia ja migreeni sekä niihin liittyen uupumus, eli eivät ollenkaan tappavia mutta hankalahoitoisia ja arkea hankaloittavia. Lääkärit ovat käskeneet odottamaan, mutta itse epäilen, että ei vointini ajan kanssa parane vaan pikemminkin huononee. On aika sekava olo, sillä vauvakuume on kova, vaikka en meinaa sängystä päästä kivuiltani :headwall:

Olisi mukava kuulla jos täällä on muita samassa jamassa olevia!
 
Heips! Mulla myös fibro, ja toistaiseksi mennään ilman lääkkeitä (ei oo sietämätöntä). Nyt todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta..tiedä sitten sen yhteyttä keskenmenoriskiin (5 takana). Migreeniä esiintyi e-pillereiden käytön vuoksi aikaisemmin. Mutta minulla on ystävä jolla fibro pahana ja siihen vahva lääkitys, samoin migreeniä. Niin raskausaika meni hänellä melko oireettomana molemmista, oli raskausaikana paremmassa kunnossa kuin ennen ja ilman lääkkeitäkin.
 
Heippa,
kärsin toistuvista migreeneistä ja muistakin päänsäryistä, olen hyvin altis näille, eikä mihinkään päänsärkyyni tahdo auttaa särkylääkkeet. Estolääkitystä olen harkinnut; aiemmin söinkin, nyt en ole syönyt yli puoleen vuoteen ja sen kyllä huomaa. Täsmälääkitys auttaa, mutten viitsi usein ottaa.

Lisäksi, ah se pahin ongelmani. Erittäin paha vulvodynia, eli suoraan sanottuna alapää on joskus todella kipeä ja aivan tulessa. Lisäksi usein hiivatulehduksia ja virtsatietulehduksia tulee helpolla. Että semmoista :| :kieh:

Haaveilen esikoisesta, vähän vaikea tilanne kun samalla terveys reistaa ja muitakin ongelmia riittävästi. Niin ja tuo vulvodynia sekä tulehdukset kyllä estää seksinkin aika tehokkaasti :/
Ilman ehkäisyä mennään, siksi myös ilman lääkityksiä.. ihan tän olemattoman seksin takia ei viitsis kauhean kauaa lykätä lapsiasiaa, eli tulee jos on tullakseen. Alle 26v olen mutten enää kuitenkaan mikään 19-vuotias nuorukainen B)
 

Yhteistyössä