Kun ei enää jaksa...

Olen niin väsynyt. Tytön allergiaongelma painaa, sopivaa korviketta ei tunnu löytyvän, iho on näpyillä jatkuvasti, yöt valvotaan kun ilmeisesti kutiaa... Mieheni yrittää kaikkensa, itse vaan olen jatkuvasti pahalla päällä. Ei ole ketään kenelle purkaisi pahaa oloa, omalle äidille kun kertoo niin sieltä tulee vaan vastaus: no semmoista se on vauvan kanssa... Ystäviä ei ole... Omat ajatukset pelottaa, päällimmäisenä nykään miten saisi helpoiten hengen itseltään. Pelottaa myös teenkö vauvalle jonain päivänä jotain. Tuntuu etten muuta osaa enää kuin itkeä... Kukaan ei ymmärrä minkälainen möykky sisälläni on.
 
Monstermum
Olen ihan samanlaisessa tilanteessa. Joulu on mennyt ihan pipariksi lapsen allergioiden vuoksi. Vauva on kutiseva ja ihottumainen. Ollaan ihan alkutaipaleella allergia-asioiden kanssa. Prick-testeihin ollaan menossa ja maitoaltistukseen. Maidoton dieetti ei tunnu auttavan.

Olen ihan väsynyt ja riitelen muulle perheelle. Pelkään tätä allergiaviidakkoa mihin ollaan joutumassa. Lapsen huono olo vaikuttaa minuun myös kovasti. Tiedän että vois olla pahemminkin.
 
En tiedä miltä paikkakunnalta olet, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla voisit saada apua ensi/turvakodista, joissa tarjotaan palveluita äideille, joiden vauva on jollakin tavalla erityisen vaativa es. allergiat. Kysy rohkeasti neuvolassa mistä voisit saada lastenhoitoapua, jotta voisit edes joskus levätä. Myös keskusteluapu itsellesi psykologilla voisi olla avuksi. Kannattaa myös rohkeasti kertoa miehelleen, että et jaksa ja sinulla on tällaisiä ajatuksia. Jos käytte julkisella puolella noiden allergia-asioiden takia ja homma ei luista, niin yritä löytää hyvä yksityinen lääkäri (puskaradion ja esim. keskusteluryhmien tai vertaistukimaililistojen kautta). Joko olet täällä:
http://health.groups.yahoo.com/group/allergia/
 
Muistan viellä tuon tunteen! Meillä viime kevät oli yhtä hevlettiä, poika parka oli leuasta alaspäin kirkuvan punainen ja hilseilevä kun päästiin sairaalaan, siellä todettiin erittäin raju maitoallergia, löytyy myös liuta muita allergioita.
Sopivia ruokia alle 20, ikää reilu vuos eikä korvikkeesta tietoakaan :/

Mulla on tietty se hyvä et ei tarvii välttää ku maitoa, kalaa, kauraa, maissia, kukkakaalia, hirssiä, aprikoosia ja vadelmaa :D

Mulle voit laittaa yytä jos tahdot, meillä on myös atooppinen ihottuma mikä lehahtelee vääristä ruuista, ilman muutoksista( lämmin/kylmä)

Yllättävän äkkiä löytyy itselle syötävää, kunhan ensin tietää mitä pitää välttää.

Jaksamista ja voimia kovasti, hae apua jostain kautta!
 
Samat tunteet minä olen käyny läpi,pahinta oli tasan 2v sitten. Allergiat oli jo todettu,mutta poika kutisi aivan mahdottomasti joka yö. Raavinta kesti 3h joka yö. Mä oli lopen väsynyt,tuntui siltä niinkuin elämä kaatuisi just niskaan. Mulla ei ollut ihan noin ahdistavia ajatuksia kuin sulla ap,mutta muutoin kyllä tuntui tosi ahdistavalta kun en osannut poikaa auttaa. Lopulta selvisi syy:riisi. Se ei sopinut pojalle yhtään ja se aiheutti niitä oireita koko ajan. Riisi kun jäi kyydistä pois niin elämä alkoi hymyilemään :)

Poika täyttää maaliskuussa 3v ja vieläkin me rämmimme allergiasuossa+perusrasvan etsimissuossa,mutta pääosin elämä on jo lähes normaalia. Kyllä ne allergiat joskus helpottaa vaikka aina ei siltä tunnu. Ja se kun saa muksun oireettomaksi niin se jos mikä on palkitsevaa! TSEMPPIÄ =)

Lisään vielä,että teillä on varmaan jo Atarax käytössä,mutta jos ei ole niin kannatta hankkia. Tärkeinä tietty saada ruokavalio kohdalleen,mutta atarax on meillä kyllä ollut suuri apu monena yönä! :whistle: <br><br>
 
Kurja lukea tilanteestasi, koita kuitenkin sinnitellä, hae apua! Itseäni auttoi, kun löysin muita samassa tilanteessa olleita. Sitähän sanotaan, etä vertaistukea ei korvaa mikään. Ainakin mä huomasin, että kukaan muu kuin saman piinan läpikäynyt ei voi ymmärtää. Ja muista, että pitemmän päälle unettomuus on tosi vaarallista. Meillä rumbaa kesti 2,5 v. jonka jälkeen minulla meni vuosi palautumiseen. Valoisampaa uutta vuotta!
 
Helpotti vähän kun kävin lääkärissä purkamassa omaa oloa. Aloitin nyt hormonihoidon ja sain myös nukahtamislääkkeitä, niille öille kun vauva on isän hoitovastuulla. Vauvalla riisi ja päärynä jätettiin pois, pilkut vartalosta ainakin ovat hävinneet! Mutta rintaa raapii yhä ja toinen poski punoittaa... Mutta iso askel parempaan suuntaan ollaan menty!

Meille tuli kelastakin korvauspäätös apteekin korvikkeelle, mutta kun menin apteekista sitä hakemaan, ilmeni että päätös on tehty toiselle korvikkeelle mikä meille ei sopinut. Eli Neocatea ostetaan yhä omaan piikkiin, kaksi purkkia maksaa 114e ja se riittää reiluksi viikoksi. Kun uskaltaisi enemmän alkaa antamaan kiinteitä, mutta nuo ruoka-aineet, mitkä sopii, on vielä niin hakusessa. Talous on vielä kestänyt, toistaiseksi....

Kiitos kannustuksista ja hyvää uutta vuotta!!!
 
Jos sulla on ollu lääkärin todistus sille noecaten tarpeelle ni kävele huomenna kelaan ja sano et se päätös on oikastava nyt heti!
Kiesus tuota kelan toimintaa, ite tappelen kans oikeuksista parhaimmillaan.

Ja viel kerran jaksuja sulle kovasti! Onneks oot saanu apuja!
 
mehukatti
Haleja!!!
:hug:

Kyllä kaikki selviää ajan kanssa vaikka tämä ei nyt sinua varmasti lohdutakaan, kun kaikki näyttää synkältä...
Koittakaa jaksaa. Päivä kerrallaan.
 
mehukatti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2006 klo 17:41 Pohjantähti kirjoitti:
Helpotti vähän kun kävin lääkärissä purkamassa omaa oloa. Aloitin nyt hormonihoidon ja sain myös nukahtamislääkkeitä, niille öille kun vauva on isän hoitovastuulla. Vauvalla riisi ja päärynä jätettiin pois, pilkut vartalosta ainakin ovat hävinneet! Mutta rintaa raapii yhä ja toinen poski punoittaa... Mutta iso askel parempaan suuntaan ollaan menty!

Meille tuli kelastakin korvauspäätös apteekin korvikkeelle, mutta kun menin apteekista sitä hakemaan, ilmeni että päätös on tehty toiselle korvikkeelle mikä meille ei sopinut. Eli Neocatea ostetaan yhä omaan piikkiin, kaksi purkkia maksaa 114e ja se riittää reiluksi viikoksi. Kun uskaltaisi enemmän alkaa antamaan kiinteitä, mutta nuo ruoka-aineet, mitkä sopii, on vielä niin hakusessa. Talous on vielä kestänyt, toistaiseksi....

Kiitos kannustuksista ja hyvää uutta vuotta!!!
Tähän vielä kommenttia: Onpa kumma juttu, ettei teillä muka Kelan korvauspäätös käynyt Neocateen! Meillä kun vanha korvike muuttui epäsopivaksi, niin ei siinä tarvinut enää mitään uusia korvauspäätöksiä uudelle korvikkeelle hakea, vaan saimme saman tien Neocatea apteekista "Kelan hintaan"...
No, ehkä tää juttu on parissa vuodessa muuttunut, mutta niin meillä oli silloin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2006 klo 23:03 LilliMenninkäinen kirjoitti:
Samat tunteet minä olen käyny läpi,pahinta oli tasan 2v sitten. Allergiat oli jo todettu,mutta poika kutisi aivan mahdottomasti joka yö. Raavinta kesti 3h joka yö. Mä oli lopen väsynyt,tuntui siltä niinkuin elämä kaatuisi just niskaan. Mulla ei ollut ihan noin ahdistavia ajatuksia kuin sulla ap,mutta muutoin kyllä tuntui tosi ahdistavalta kun en osannut poikaa auttaa. Lopulta selvisi syy:riisi. Se ei sopinut pojalle yhtään ja se aiheutti niitä oireita koko ajan. Riisi kun jäi kyydistä pois niin elämä alkoi hymyilemään :)

Poika täyttää maaliskuussa 3v ja vieläkin me rämmimme allergiasuossa+perusrasvan etsimissuossa,mutta pääosin elämä on jo lähes normaalia. Kyllä ne allergiat joskus helpottaa vaikka aina ei siltä tunnu. Ja se kun saa muksun oireettomaksi niin se jos mikä on palkitsevaa! TSEMPPIÄ =)

Lisään vielä,että teillä on varmaan jo Atarax käytössä,mutta jos ei ole niin kannatta hankkia. Tärkeinä tietty saada ruokavalio kohdalleen,mutta atarax on meillä kyllä ollut suuri apu monena yönä! :whistle:
Oletko kokeillut FLP:Aloe Propoilis rasvaa ja Aloe Gel juomaa sisäisesti?Auttanut meillä,tyyristä on,mutta TEHOKASTA!!Suosittelen allergioihin ja atopiaan.
 
Oon nyt soitellut Kelan palvelunumeroon sen seitsemän kertaa, omaan paikallistoimistoon en edes vaivautunut soittamaan, kun tiedän etteivät ne siellä osaa sanoa juuta tai jaata... Ensin väittivät että täytyy tehdä soijamaitoaltistus, vaikka tyttömme täyttää nyt 5kk. Ja alle puolivuotiaille ei soijamaitoa edes suositella! Lopulta löysivät saman kohdan "mistä lie oppaista sitä tietoa siellä kaivavat" ja nyt näillä näkymin riittäisi että lähetämme uuden b-todistuksen ja lausunnot lääkärikäynneistä... \|O Ei voi muuta kuin ihmetellä tuota kelan touhua. Luuleeko ne siellä että myö huvikseen Neocatea tytölle juotetaan!!! :kieh: Vihaksi pistää, katsotaan nyt mitä ne seuraavaksi keksii...

Jonotamme nyt keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin jotta löytyisi syy noihin iho-ongelmiin. Toissapäivänä käytiin taas yksityisellä. Tyttö on sennäköinen että olisi joku rokko päällä, näppyä joka paikka täynnä. :'( Lastenlääkäri oli sitä mieltä että syy olisi nyt jossain ulkoisessa ärsykkeessä. Mutta mutta, mikä se voisi olla, en ymmärrä. Pesuaineissa on jo kolmas merkki menossa, perheessä ei ole lemmikkieläimiä. ???????
 
Mutta tiedätkö, kyllä se siitä helpottaa. Positiivista teidän tilanteessa on se, että tiedätte oireiden johtuvan allergioista. Meilä poika itki vauvana ihan hirveesti. Kaikki vaan toitottivat että ihan normaalia, pienet vauvat itkee paljon. Itselläni ei ollut mitään tietoa allergioista, kakka oli pojalla välillä vihreää, neuvolassa sanottiin että johtuu ilmavaivoista. Kaikki itkut ihan turhaan, jos olisin ajoissa tajunnut mistä johtui niin pojan oloa olisin pystynyt heti helpottamaan. Nyt tuo pikkumies on kaksi vuotias, allergiat ovat pysyneet, mutta niiden kanssa eläminen on jo arkipäivää. Enään en edes osaa kuvitella mitään muuta, ruoka-ohjeita on hyvin saatavilla moni-allergisillekin. Ja täältä voit koska vaan kysyä muilta neuvoa. Kannattaa neuvolasta kysellä jos juttuseuraa haluaa, useilla paikkakunnilla on allergisten vanhemmille keskusteluryhmiä joissa voi kokemuksia jakaa. :hug:
 
itse tein niin että kun poika oli 5kk ja posket ruvella yöllisestä raapimisesta, kapaloin pojan illalla hanskat kädessä niin saatin kaikki nukkua hieman paremmin (poika siis raapi unissaan) toki aamulla oli kapalo auennut mutta auttoi edes vähän...
 

Yhteistyössä