Kun ei enää uskalla tehdä mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa ku pientä lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa ku pientä lasta

Vieras
viime pari vuotta on ollut lähinnä vaan paskaa ja ikävyyksiä elämässä. minusta on tullut pelokas. en ole tyytyväinen nykyiseen elämäntilanteeseen mutta en uskalla tehdä muutoksia. Pelkään että teen huonoja valintoja ja elämäni(ja lasteni myös) menee entistä pahemmaksi. Jos tämä huonommaksi menee sitten minä en ehkä enää jaksa. Rahasta on pulaa ja usein murehdin miten korjata tilanteen. Joskus mietin miksi niin "himoitsen" rahaa. siksikö koska aina on ollut tiukkaa rahasta aikuisena? Olisinko oikeasti onnellinen jos mulla olis työ ja palkka..? En tiedä... Nyt tiedän vaan sen etten ole onnellinen.

Töihähän ihmisen on yleensä tehtävä, joten sen riskin ainakin ottaisin että töitä hakisin ja töihin menisin jos niitä saisin.

Töitä olen hakenut jo 1,5v. Osallistunut kaikenmaailman työkkärin kursseille ja harjoitteluihin. Silti tässä vielä työttömänä. Työkkärin mukaan en tule työllistymään lähivuosina omalle alalleni. Ehdottavat alanvaihtoa. Minä en tiedä mille alalle ryhtyisin. Opiskelumahdollisuudetkin rajattuja.

Töitä olen hakenut jo 1,5v. Osallistunut kaikenmaailman työkkärin kursseille ja harjoitteluihin. Silti tässä vielä työttömänä. Työkkärin mukaan en tule työllistymään lähivuosina omalle alalleni. Ehdottavat alanvaihtoa. Minä en tiedä mille alalle ryhtyisin. Opiskelumahdollisuudetkin rajattuja.

Okei. Mutta eihän mikään ole kiveen hakattu jos vaikka lähdetkin opiskelemaan. Vaikka sitten huomaatkin ettei ole sinun alasi, niin sitten vaan nokka kohti jotain uutta. Yleensä tekemällä löytää sen oman juttunsa paremmin kuin paikallan olemisessa, ja vaikka siis sen hetkinen tekeminen ei olisikaan se mitä hauat, niin usein kuitenkin tuo tullessan jotain uutta mukavaa.

Toisin sanoen: uskalla elää.

Yhteistyössä