Kun asutaan omistusasunnossa ja etsitään uutta kotia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
miten toimitte? Pistääkö oma heti myyntiin ja etsiä kiireesti uusi tilalle? Vai laittaako myyntiin vasta, kun sopiva löytyy ja rajata ehdoksi se, että oma saadaan myytyä? Miten te muut etsitte asuntoa, jotka asutte jo omassa? Vuokrakämpästähän se olisi helppo lähteä, mutta omasta ei... Ollaan käyty katsomassa useampaa okt:a, mutta ihan sitä mieleistä ei ole löytynyt. Sekään vaihtoehto ei tuntuisi hyvälle, että oma myyntiin ja etsiä sitten uutta... Jos ei sitten löydykään sitä sopivaa.

Mä en ainakaan myisi sellaiselle jolla on ehtona että pitää saada oma ensin myytyä, siinä kun voi kestää vaikka kuinka kauan. Me ostettiin hiljan tämä talo vaikka eräs toinen pari tarjos huomattavasti enemmän kuin me, heillä olis ollu just ehtona että saavat oman ensin myytyä. Siis myyjä mieluummin hyväksyi pienemmän tarjouksen kuin jäi odottelemaan. Välittäjäkin sanoi että tuolla ehdolla ei juuri kauppoja synny.

Riippuu ihan rahatilanteesta ja siitä miten hyvin sen entisen asunnon tietää menevän kaupaksi. Tämä nykyinen menee myyntiin samantien, kun uutta ollaan ostamassa, edellistä olisi voinut pitää siihen saakka, kun uusi olisi löytynyt (tosin meillä oli ostaja valmiina), koska silloin kaksio oli hyvin haluttua, ne menee heti kaupaksi, jos hinta on kohdallaan.

Kun näki sen 90 luvun alun kahden asunnon loukkutilanteen muutamien kohdalla, niin siihen varomista osaa vältellä.

etittiin eka uus ja sit myytiin ukkelin vanha... mut ukkelin kämppä oli halutusta talosta ja mä olin siittä samasesta talosta myyny yhdellä näytöllä oman kämppäni puolivuotta aijemmin...

Yhteistyössä