Kun aina sanotaan että nopea laihtuminen syö lihakset ja suurin osa nestettä..

Kävin diagnoosi-vaa'alla 3viikkoa sitten kun aloitin laihduttamisen,silloin rasvaprosentti 33,5 lihasprosentti 34 ja nestettä 48%

Ja nyt 3viikkoa myöhemmin painoa lähtenyt 6,3kg.
Ja nuo prosentit oli:
rasva 31,5%,lihakset 34,5% ja neste 49,8%.

Eli siis lihakset on lisääntynyt ja samoin tuo nesteprosentti.. ainoastaan rasva% tippunut 2%.

Eli siis miten tämä nyt muka on mahdollista? :D

Alun nopea painon putoaminen on yleensä nestettä ja lihaskato johtuu osin siitä että elimistö ottaa esim tarvitsemansa proteiinin lihaksista jos ei sitä ravinnosta saa.

( Oikaiskaa toki, jos tietää paremmin! :) )

se vaaka nyt ei näytä oikein. äiti osti sellasen eilen ja tänään testailtiin sitä. äitini on käyny mittaamassa rasvaprosentin tuolla pihtimenetelmällä ja se näytti 23% ja vaaka näytti sille 35%! ja mulle se näytti 33% enkä ees treenaa. äippä taas on treenannut vuosia joten sillä se rasvaprossa pitäs olla paljon pienempi ton vaa'ankin mukaan. se laskee sen jotenkin painon perusteella mulle pienemmäks kun oon kevyempi.

vieras
jos treenaa paljon, lihakset keräävät alkuun nestettä itseensä ja rasvaa palaa myös. Treenaaminen myös osittain estää lihaskudoksen häviämistä, siksi on tärkeää harrastaa liikuntaa. Nälkätila kun vaaditaan laihtumiseen aina, koska vain silloin elimistö rupeaa käyttämään omia vararavintoja, eli ensisijaisesti rasvaa, mutta jonkun verran myös lihaksia. Lihakset eivät kuitenkaan katoa kovin äkkiä, kyllä se on rasvaa joka enimmäkseen lähtee, ellei kyse ole vaikeasta aliravitsemustilasta, jolloin jo perusaineenvaihduntakin hidastuu kun elimistö yrittää epätoivoisesti säästää itseään shokkitilan takia ja mm hormonitoiminta saattaa osittain lakata kokonaan (kuukautisten poisjääminen)

urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Kävin diagnoosi-vaa'alla 3viikkoa sitten kun aloitin laihduttamisen,silloin rasvaprosentti 33,5 lihasprosentti 34 ja nestettä 48%

Ja nyt 3viikkoa myöhemmin painoa lähtenyt 6,3kg.
Ja nuo prosentit oli:
rasva 31,5%,lihakset 34,5% ja neste 49,8%.

Eli siis lihakset on lisääntynyt ja samoin tuo nesteprosentti.. ainoastaan rasva% tippunut 2%.

Eli siis miten tämä nyt muka on mahdollista? :D
Miten mahdollista? Aika paljon on lihasta menetetty tämän mukaan, vaikka vaakoihin ei ole kyllä edes luottamista.

Ei kun siis mun lihas% on noussut tuon mukaan,ei ole lähtenyt yhtään.

Kyllä se aika hyvin oikein näyttää,olen kanssa käynyt mittauttamassa joskus aikaisemmin silleen kunnolla tuon rasvaprosentin.

Ja siis kova urheilukaan ei tuota taida selittää,kun en urheile muuten kun 3-4kertaa viikossa kävelen noin tunnin lenkin.

Ja siis olen nyt 3 viikkoa ollut nutrilett+hieman muutakin ruokaa dieetillä. Alle 800kaloria päivässä. Usein jää 500kaloriin,kun ei vaan ole nälkä niin unohdan syödä :ashamed:

urheilija
Koska jätät alkupainin ilmottamatta, niin pistetään siihen vaikka kätevästi 56,3, josta jää laihdutuksen jälkeen 50 kg.

Alunperin lihasta olisi tällä painolla ja prosentilla 19,14 kg ja laihdutuksen jälkeen 17,25 kg. Erotusta siis lähes kaksi kiloa.

Jos vaakasi pitää paikkaansa, niin puolen vuoden kehonrakennuksen tulos on mennyt.

Todellisuudessa se ei varmaan pidä paikkaansa. En usko, että noin lyhyessä ajassa voi saada noin paljon lihasta palamaan. Vaikka olisi tehnyt mitä.

Mutta siis vaikka näyttäis väärin,niin onkai ne luvut kuitenkin keskenään vertailukelposet?
Eli sen mukaan musta on lähtenyt ainoastaan rasvaa :D Jään tähän uskoon ainakin.

Syön kyllä noita CLA-pillereitä,voiko ne oikeesti tehota? Kun väitetään että ne pitää kiinni lihaksista laihdutuksen aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Alun nopea painon putoaminen on yleensä nestettä ja lihaskato johtuu osin siitä että elimistö ottaa esim tarvitsemansa proteiinin lihaksista jos ei sitä ravinnosta saa.

( Oikaiskaa toki, jos tietää paremmin! :) )
Siis tää on mulle mysteeri, miksi elimistö kohkaisi ottamaan proteiinia just lihaksista ensimmäisenä? Siis onko elimistön järjestelmä niin nokkela, että ei iske niihin helpoimmin sulaviin varavarastoihin vaan "osaa" syödä ne lihat siitä alta? Ja jos on viikossa saanut sen 7000 kaaloria vähemmän kun on kuluttanut, laihtuu kyllä takuuvarmasti sen kilon. Kyllähän nestettäkin voi lähteä, mutta ei kalorivajetta nesteen menetyksellä korvata.

Mutta kuten jo edeltäjä sanoi: OIKAISKAA JOS TIEDÄTTE PAREMMIN. Mua kiinnostaa tietää perustelut tälle.

Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Koska jätät alkupainin ilmottamatta, niin pistetään siihen vaikka kätevästi 56,3, josta jää laihdutuksen jälkeen 50 kg.

Alunperin lihasta olisi tällä painolla ja prosentilla 19,14 kg ja laihdutuksen jälkeen 17,25 kg. Erotusta siis lähes kaksi kiloa.

Jos vaakasi pitää paikkaansa, niin puolen vuoden kehonrakennuksen tulos on mennyt.

Todellisuudessa se ei varmaan pidä paikkaansa. En usko, että noin lyhyessä ajassa voi saada noin paljon lihasta palamaan. Vaikka olisi tehnyt mitä.
Mutta siis mun lihasprosentti oli noussut!! :)
siis ennen laihdutusta oli 34 ja nyt 34,5%

Niin ja alkupaino oli 83,8 ja nyt 77,5. (pituus 172). Sellanen 5kg vielä pitäis saada pois.

urheilija
Jos olisi lähtenyt rasvaa, niin lihaksen osuuden olisi pitänyt nousta huomattavasti noin suurella laihtumisella!

Laske itse, jos et voi painoasi kertoa

ALKUPAINO KERTAA 0,34 = alkuperäinen lihasmassa.
LOPPUPAINO KERTAA 0,345 = lihasmassa laihdutuksen jälkeen.

Samoin voit laskea rasvan määrää. Tarkoitus olisi saada lihas säilymään ja läski palamaan. Jos vaakasi tulos pitää paikkaansa, mitä en usko, niin laihdutuksesi on ollut todella tuhoisaa lihaksillesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En tiedä miten se on mahdollista, mutta asiaa sivuten- oliko kalliskin ostos tuollainen diagnoosi vaaka, ja oletko ollut siihen tyytyväinen?
Oiskohan ollut 49,90e vaaka. En ihan varma,mutta sinnepäin,kun ostin jo pari vuotta sitten. Nyt ei ollut vaan aikoihin tullut käytettyä kun oli siskolla lainassa raskauden ajan ja jäi vähän pidemmäksikin aikaa.
Kyllä olen ihan tyytyväinen tuohon ollut. Ja vaikka ne ei ehkä ihan oikeet olis niin kai ne kuitenkin keskenään on vertailukelposia nuo arvot. Niin näkee ainakin mistä lähtee painoa..

Jos olisi lähtenyt rasvaa, niin lihaksen osuuden olisi pitänyt nousta huomattavasti noin suurella laihtumisella!

Laske itse, jos et voi painoasi kertoa

ALKUPAINO KERTAA 0,34 = alkuperäinen lihasmassa.
LOPPUPAINO KERTAA 0,345 = lihasmassa laihdutuksen jälkeen.

Samoin voit laskea rasvan määrää. Tarkoitus olisi saada lihas säilymään ja läski palamaan. Jos vaakasi tulos pitää paikkaansa, mitä en usko, niin laihdutuksesi on ollut todella tuhoisaa lihaksillesi.
Miten ne se lihasmäärä voisi nousta kun laihtuu?
Mä oon elänyt siinä kuvitelmassa että se olis hyvä kuhan ei tippuis paljon?
Ja keroin kyllä painon.

83,8 kertaa 0,34 = 28,5 kiloa
77,5 kertaa 0,345 = 26,7 kiloa

Lihasta palanut 1,8 kiloa.

Usko vaan, että vaakasi valehtelee näissä prosenteissa.
Niin joo.. mä en ajatellutkaan asiaa noin :(
Kuvittelin vaan että se on hyvä kun on tuo %noussut.. väärässäpä olin taas. Kiitos kun korjasit!

urheilija
Ja keroin kyllä painon.
Ei se helpolla nousekaan. Mutta jos rasva tippuu ja lihas pysyy samassa, niin lihaksen suhteellinen osuus nousee. Tämä näkyy prosentissa.

Helpoilla luvuilla:

Satakiloinen, kolmekymmentä kiloa rasvaa ja kolmekymmentä lihasta.
Eli alunperin 30% rasvaa ja 30% lihasta.

Poistetaan 10 kg rasvaa.

Jäljelle jää 90 kiloinen ihminen, jolla 33,3333% lihasta ja 22,22222% rasvaa...

noi tollaset dieetit on perseestä,et saa proteiinia mistään. suosittelen että jätät tommoset hömpötykset pois ja rupeet vaan katsoon mitä suuhusi laitat.
jätät pois nopeet hiilarit ja syöt runsaasti proteiinia. ei lihasmassaa kasvattavalle 1-1,5kg painoa kohti ja lihasmassaa kasvattavalle jopa 2-2,5kg painoo kohden.
rasvoja tarvitsee,mutta hyviä rasvoja.
sitten sun pitää myös urheilla ettei se lihas katoa.
nopeessa laihdutuksessa jolloin lihasmassa katoo käy niin että ku se paino rupee hiipiin takasin (et elä pussikeitoilla lopunikää ) niin et saa lihasta takasin vaan läskiä.
onhan noi ihan hyviä startteja jos sellaista tarvii,mutta suosittelen kaikille kyllä terveellistä ruokavalioo ja liikuntaa.

urheilija
Äläkä näytä hapanta naamaa!

Iloinen asia se on, kun on saanut painoa alemmas. Edelleen en usko sitä, että vaa'an antama tulos prosenttien osalta pitäisi paikkaansa. Todennäköisesti ne lihakset ovat säilyneet.

:) Hymyä ja iloa! Tuo on hieno alotus dietille!

Ja keroin kyllä painon.
Ei se helpolla nousekaan. Mutta jos rasva tippuu ja lihas pysyy samassa, niin lihaksen suhteellinen osuus nousee. Tämä näkyy prosentissa.

Helpoilla luvuilla:

Satakiloinen, kolmekymmentä kiloa rasvaa ja kolmekymmentä lihasta.
Eli alunperin 30% rasvaa ja 30% lihasta.

Poistetaan 10 kg rasvaa.

Jäljelle jää 90 kiloinen ihminen, jolla 33,3333% lihasta ja 22,22222% rasvaa...
mä en kyllä tajunnut yhtään laskea näitä noin.. tyhmänä vaan noita prosentteja tuijotin :whistle:

83,8 kertaa 0,34 = 28,5 kiloa
77,5 kertaa 0,345 = 26,7 kiloa

Lihasta palanut 1,8 kiloa.

Usko vaan, että vaakasi valehtelee näissä prosenteissa.
Niin joo.. mä en ajatellutkaan asiaa noin :(
Kuvittelin vaan että se on hyvä kun on tuo %noussut.. väärässäpä olin taas. Kiitos kun korjasit!
prosenttilaskuja en osaa,mutta vuodessa voi saada hyvällä säkää 2kg lihasta. 3 viikossa se kasvu ois sillon jotain 38g..ehkä?

Yhteistyössä