P
Pauzi
Vieras
Eli meillä tyttö, joka on kohta 2v, puree. Ongelma on ollut jo useita kuukausia. Ja aluksi oli vain kotipiirissä, että kun veljensä kanssa riiteli lelusta tms. niin puri veljeään.
Nyt on naapurisopu koetuksella, kun jatkuvasti puree naapurin kahta lasta.
Olen aluksi kieltänyt ja torunut lastani, ei auta. Olen antanut luunapin ja torunut, ei auta sekään. Aresti on mielestäni tämän ikäiselle ihan järjetöntä, en usko että ihan näin nuoreen vielä tehoaa toivotusti, olen myös kerran purrut tyttöä takaisin, en liian kovaa, mutta kuitenkin niin että tuntuu. Ei auttanut sekään.
Luulen, että puremisen syynä on se että hän ei puhu vielä kovin hyvin. Ulkopuoliselle puhuu todella ujosti, ja epäselvästikin. Ja kun sanat puuttuu, niin ilmaisee itseään puremalla. Tätä tapahtuu usein tilanteissa, jolloin tulee kaverin kanssa riita lelusta tai keinusta tms. Naapurin lapset aina välillä myös provosoivat tahallaan. EI AINA, mutta välillä saavat syyttää ihan itseään että tulevat tahallaan ja vievät lelut käsistä tai tönivät keinusta alas. Toinen siinä sitten koittaa puolustautua.
Mikä tähän tehoaisi? On paha mieli kun oma lapsi satuttaa toisten lapsia, mutta oikein muuta keinoa en keksi kuin koittaa ennakoida tilanteet, ja päästä väliin ajoissa. Mutta en todellakaan aina siihen väliin ehdi, minulla on 2 muutakin lasta joita pitää pitää silmällä. Neuvolasta en mitään neuvoa ole saanut, sanottiin vaan että tämä on todella yleistä, ja menee ajan kanssa ohi. Naapurin kanssa on välit jo pilalla, hän on sitä mieltä että olen huono äiti kun en saa lapsiani kuriin.
Minusta kyse ei ole kurista tässä tapauksessa, voihan olla että olen väärässä...
Kokemuksia kenelläkään?