Kumppanin kännykkä. Tutkitko puhelut tai viestit?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
gallup
Miten on tutkitaanko teillä puolin tai toisin toisen puhelin? Jos tutkitaan, miksi? Onko aihetta? Mulla ei tulis mieleenkään katsoa edes sen soidessa, että kuka kumppanilleni soittaa. Ei mikään ihme, että toiset ottaa puhelimensa jopa suihkuun mukaan. Sehän on sama kuin kirjesalaisuuden rikkominen.
 
En tutki, mutta jos puhelin soi niin saatan napata sen käteen ja viedä miehelle, jolloin toki näen kuka soittaa, etenkin kun mies sitä yleensä kysyykin.
Muutenkin miehen luuri on mun vapaassa käytössä, joskus soitan/tekstaan siitä tai leikin sillä muuten vaan.
Enkä mä omaa puhelintanikaan piilottele, jos se soi ja olen toisessa huoneessa niin saatan hihkaista miehelle että kuka soittaa, tai jopa pyytää vastaamaan.

Eli ei tutkita, muttei todellakaan salaillakaan.
 
vieras
No en tosiaan, en viitsi! Ei sillä mitään salaisuuksia ole, puhelutkin soittaa keittiön pöydän äärestä :D niinkuin ennenvanhaan lankapuhelimesta oli tottunut. Ja on niin surkee tekstailija, että jos joskus jollekin viestin rustaa niin saapahan hyödyllistä harjoitusta! Jos puhelin soi tai piippaa viestin, niin saatan vastata tai katsoa keneltä on, mutta en utelumielessä vaan siksi että jos se on joku tärkeä (esim lapsiin liittyvää)
 
kokoko
tutkin kun mieheni jäi kiinni pettämisestä. nyt olen/ollaan päässyt siitä yli enkä enää tutki. jos miehen puhelin soi, eikä pääse puhelimeen itse niin silloin katson kuka soittaa, ja vastaan jos on joku tuttu. samoin mies vastaa mun puhelimeen, jos en itse ehdi.
 
Ei tutkita. Tosin meillä on esim. töiden takia niin että mies joutuu joskus etsiä edustajien jne. numeroita minun puhelimestani jos itsellään ei ole, ja jos toisen puhelin soi ja toinen esim. pihalla niin siihen vastataan. Rutinaa tulee jos ei vastaa kun kuulee että puhelin soi :whistle:

 
minä vaan
Toiseen ketjuun vastasinkin, että aika ikävää, jos luetaan ihan muuten vaan toisen viestit, sillä jos vaikka ystävätär on pulassa ja kertoo tekstarissaan jonkun itseensä liittyvän arkaluontoisen asian, ei varmasti ole kovin mukava jos toisen mies sen lukee. Ei, vaikka mies on kuinka luotettava. Ihan kaikkea ja varsinkaan toisten asioita ei ole tarkoitettu jaettaaksi parisuhteessa.
 
tyhmää
Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
ei tulis mieleenkään tutkia puhelinta :eek: Vastataan kyllä toisen puheluihin jos toinen ei itse pääse vastaamaan jostain syystä, ihan kuin kaikki vastais jos olis lankapuhelin.
Miks toisen kännykkään pitää vastata. Soittaja varmaan soittaa uudelleen tai ainakin vastaanottaja näkee myöhemmin, kun on parempi hetki tai ehtii puhelimen luo, että kuka on soittanut.

 
Vastataan kyllä toistemme puheluihin, jos toinen on vaikka suihkussa, ja yleensä jos on itellä muuta tekemistä ja tulee viesti, niin huudellaan, että voitko kattoo keltä se oli tms. Meillä on ihan vapaata riistaa toistemme puhelimet, eli ei oo edes kiinnostusta tutkia, kun tietää, ettei sieltä mitään salaista löydy :D
 
Rukoilijasirkka
Saatan mä sitä selailla. Tosi ei se oo kieltänyt, eikä sielt mitään löydy. En sen takia sitä katso, että luulisin siellä jotain salattua olevan. Jos siellä on jotain kavereiden murheita, joita en saa tietää, niin kyl se sit sanois.
 
kaimaani
Jäi kiinni ukko pettämisestä.Nyt kuljettelee puhelinta vessaan ja suihkuun,ELI VIELÄ PETTÄÄ.Samas sängys nukun mut vuoteen ei muuta ei edes asioita viitsi sen kans jutella.Kovasti kyselee koska meen lasten kans reissuun.. et pääsis taas pikku hooransa kans pelehtii.
Kerran petturi aina petturi!!
Ihan sama kuin kerran lyö ni lyö toistekkin...

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Toiseen ketjuun vastasinkin, että aika ikävää, jos luetaan ihan muuten vaan toisen viestit, sillä jos vaikka ystävätär on pulassa ja kertoo tekstarissaan jonkun itseensä liittyvän arkaluontoisen asian, ei varmasti ole kovin mukava jos toisen mies sen lukee. Ei, vaikka mies on kuinka luotettava. Ihan kaikkea ja varsinkaan toisten asioita ei ole tarkoitettu jaettaaksi parisuhteessa.
 
tiina
Jos on jotain salattavaa, senhän varmasti poistaa ennenkuin kumppanilla on mahdollisuus se tutkia. Toiset laittaa vaikka "sen toisen" numeron kaverin nimelle kännykkään jne. Itse ene vaan pysyt hyväksymään, että kukaan koskisi edes puhelimeeni. Vaikkei siis salattavaa olekaan. Mun mielestä se on niin suuri epäluottamuslause, että miettisin jopa suhteen tulevaisuutta, jos näin kävisi.
 
En tutki viestejä tai vanhoja puhelutietoja, mutta jos kännykkä on vieressä ja mies vaikka suihkussa tai nukkuu niin katson kuka soittaa; jos on joku tärkeä niin saatan vastata miehen puolesta ja sit välittää asian eteenpäin.
 
jadal
tutkin säännöllisesti :D ja hyvä että tutkin, joskus saan sitä kautta selville asioita, jotka miehen olis pitänyt kertoa, mutta on sattunut unohtamaan.
ja mies tutkii myös mun puhelimen.
 
En tutki. Mutta vastaan kyllä tarvittaessa jos soi. Riippuu siis tilanteesta, jos tietää esim. että miestä tullaan hakemaan 20min päästä, mies suihkussa ja hakija soittaa.
Samoten toimii toisin päin.
Olen mä sieltä puhelimesta pari tekstariakin lukenut, kun mies pyysi kaivamaan ne ja vastaamaan. (ihnoaa tekstarin kirjoittamista)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
En tutki. Mutta vastaan kyllä tarvittaessa jos soi. Riippuu siis tilanteesta, jos tietää esim. että miestä tullaan hakemaan 20min päästä, mies suihkussa ja hakija soittaa.
Samoten toimii toisin päin.
Olen mä sieltä puhelimesta pari tekstariakin lukenut, kun mies pyysi kaivamaan ne ja vastaamaan. (ihnoaa tekstarin kirjoittamista)
tätä voisin peesata.
 
hävettää..
tutkin, vaikka en sitä hyväksykkään. en vain menneiden kokemusteni vuoksi pysty luottamaan yhteenkään ihmiseen 100%. hän tietää, että saisi tutkia puhelimeni, mutta sanoo vain että luottaa minuun eikä ole kiinnostunut. jospa vain itsekkin pystyisin tuohon!!
 

Yhteistyössä