kumpi vaihtoehto parempi (asia koskee kissoja )

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Meillä on häät ensi viikon lauantaina. Lähdemme kotoa jo torstaina lähemmäs juhlapaikkaa. ja kissoja on 2. Toinen on todella arka tapaus, luimistelee, kyyristelee, tiputtaa karvaa silloin kun pelkää.

Kissat voisi ottaa mukaan sinne minne olemme menossa. Mutta esim. tää isompi meni hajuista niin sekaisin ( kys. paikassa 2 kissaa, 2 kania, koira ja hevosen haju vaatteissa ) että sähisi sitten myös tälle kaverilleen ja vietti aikansa lavuaarissa vessassa. Pienempi pärjäili ihan ok

Toinen vaihtoehto on jättää kissat kotiin. Naapuri kävisi niiden luona 2-3 kertaa päivässä siivoamassa vessaa ja ruokkimassa. Kissat olisivat tutussa ja turvallisessa ympäristössä mut aika on mun mielestä pitkä. 4 päivää ja 3 yötä.

Kertokaa nyt ihan oikeesti mielipiteitä. Kissat lähtee nyt juhannuksena miehen vanhempien luokse mukaan, koska ketään ei saa ruokkimaan. Olen tämän viikonlopun jälkeen viisaampi. jos kovasti stressaantuvat niin parempi kai jättää kotiin sit ens viikonlopuksi.

Kissat on jo jussin reissussa, niin ehkäpä niiden mielenrauhalle olis parempi jättää ne tältä toiselta reissulta pois matkasta. Kyllä ne pärjää kotona, toivottavasti.

Jätä kissat kotia, vähemmän ressaavaa niille
Meilläkin on tuon ajan kolme kissaa ollut keskenään ja hyvin on pärjänneet, kerran päivässä on joku käynyt ruokkii ja lootat tyhjentää

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kissat on jo jussin reissussa, niin ehkäpä niiden mielenrauhalle olis parempi jättää ne tältä toiselta reissulta pois matkasta. Kyllä ne pärjää kotona, toivottavasti.

tuo toivottavasti ei kuulostanut hyvältä :|

tää on nyt eka kerta kun ihan oikeesti joudun vaivaamaan päätäni tällä asialla.
Oli vaan kurjaa seurata vierestä miten tuo isompi sekos. ja nyt kun joutuivat olemaan kotona yhden yön keskenään niin ei tullut edes tervehtimään meitä ja ovikellon soidessa säntäili paniikissa ympäriinsä :(
eli kokemusta mulla on mukaan ottamisesta ja kotiin jättämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Mites sen musiikin kävi? :whistle: B)

aa, juu :D

mun tän hetkiset suosikit on e.melartin sisäänmarssissa ja ulosmarssiin tuo j.s bach preludi f-duuri. Katsotaan mitä mieltä mies on :whistle:
ja mäkin saatan vaihtaa mielipidettä vielä moneen kertaan ennen keskiviikkoa ;)

Kyllä minäkin ihan kotia jättäisin, paremmin viihtyvät turvallisessa paikassa ja kun joku vaan tuo niille ruokaa. Meilläkin kaksi kissaa, mutta paljon ulkona näin kesällä kun asumme maalla ja appivanhemmat tuovat ruokaa, jos olemme koko perhe poissa monta yötä. Sitä tapahtuu ehkä heinäkuussa vasta, talvella harvoin reissuamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

tuo toivottavasti ei kuulostanut hyvältä :|

tää on nyt eka kerta kun ihan oikeesti joudun vaivaamaan päätäni tällä asialla.
Oli vaan kurjaa seurata vierestä miten tuo isompi sekos. ja nyt kun joutuivat olemaan kotona yhden yön keskenään niin ei tullut edes tervehtimään meitä ja ovikellon soidessa säntäili paniikissa ympäriinsä :(
eli kokemusta mulla on mukaan ottamisesta ja kotiin jättämisestä.

Niin, siis mun siskon kissat on joskus aina viikonlopun just tuolleen keskenään kotona, että joku käy vaan antaa ruokaa. Ja molemmat on sisäkissoja. Mut KYLLÄ NE PÄRJÄÄ! :hug:

Jätä kissat kotiin, ei ne ressaa, varsinkin kun niitä on kaksi, saavat toisistansa seuraa :)
Kyllä minä jätin kissan joskus 2-3 kolmeksi päiväksi kotiin, jos joku kaveri tms kävi sitä katsomassa. Enemmän ne ressaa siitä, että viet ne outoon paikkaan, jossa outoja hajuja.

Meillä ainakin kissat selviytyneet ''normaaleina'' vaikka ovat muutamaan kertaan olleet viikon keskenään, miehen sisko kävi laatikon putsaamassa ja ruokkimassa ja ulkoiluttamassa kissoja joka päivä! Kotiin ku tultiin niin olivat ku kaks minitraktoria vastassa, kaamee purina <3 Parasta seuraa kissalehan on toinen kissa. Kyllä ne kotona pärjää kun tosiaan joku käy pari kertaa päivässä hiukan antamassa kateille huomioo.

ok. kiitoksia vastauksista. Mulle on moni sanonut että kissat kyl pärjää mut pärjätkö sinä? :snotty: mulla saattaa tulla ikävä noita karvaturreja ja kun perheenjäseniä ne jo on niin aina kun perhe liikkuu niin se on silloin koko perhe...

no pitäiskö ne jättää nyt juhannuksenakin kotia?
lähdetään perjantaina ja tullaan viim. sunnuntaina. Jos jättäis kupit täyteen kuivamuonaa ja riittävästi vettä. Tosin ketään ei putsaa sinä aikana laatikkoa :whistle: löytyyköhän tarpeet sillon muualta..

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Helvetti, mähän otan ne mukaan kirkkoon ja juhlaan :xmas:

Juu, silkkirusetit vaan kisujen kaulaan ja eikun menoksi. :D

Ei vais... mun mielestä kannattaa jättää kotiin. Kun kuitenkin useemman kerran päivässä naapuri pääsee niitä katsomaan.

mä otan ne laukkuun mukaan :saint:
kukaan ei huomaa ku kissa kiljuu urkujen tahdissa B)

kyl ne susta viel tykkää. saattaahaan ne pari päivää osottaa mieltään,mut kyl ne normalisoituu nopsaan. parempi niille tosiaan on jäädä kotiin,kerta ne jo jussina reissaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Helvetti, mähän otan ne mukaan kirkkoon ja juhlaan :xmas:

Juu, silkkirusetit vaan kisujen kaulaan ja eikun menoksi. :D

Ei vais... mun mielestä kannattaa jättää kotiin. Kun kuitenkin useemman kerran päivässä naapuri pääsee niitä katsomaan.

mä otan ne laukkuun mukaan :saint:
kukaan ei huomaa ku kissa kiljuu urkujen tahdissa B)

Eikö ne mahtuis miehen puvun taskuun? :laugh:

lähdetään perjantaina ja tullaan viim. sunnuntaina. Jos jättäis kupit täyteen kuivamuonaa ja riittävästi vettä. Tosin ketään ei putsaa sinä aikana laatikkoa :whistle: löytyyköhän tarpeet sillon muualta..

:attn: :attn: :attn: :attn:

Kyllä meillä kissat on aina osoittaneet mieltään kun on palattu reissusta. Kissat voi ihan hyvällä omalla tunnolla jättää kotiin muutamaksi päiväksi ittekseen, kun joku käy päivittäin tarkistamassa ruoka- ja hiekkalaatikkotilanteen. Ja tän viikonlopun ne varmasti pärjää jos laitat kuivamuonaa lisäksi. Eri asia on, alkaako ne riehumaan sisällä, jos sulla on verhot ja sohvat revitty kun palaatte... :whistle: Kissa on yleensä soputuvainen lemmikki, mutta läheisyyttä ja huomiota kaipaavana ja rakastavana se osoittaa mieltään perheelle heidän palatessaan. Normia.

*muoks* laita ylimääräinen hiekkis, ettei ole tarpeet pitkin nurkkia sitten.. vaikka pesuvati tms.

:attn: :attn: :attn: :attn:

Jos laitat useemman hiekkalaatikon?

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Cunningham:

Kyllä meillä kissat on aina osoittaneet mieltään kun on palattu reissusta. Kissat voi ihan hyvällä omalla tunnolla jättää kotiin muutamaksi päiväksi ittekseen, kun joku käy päivittäin tarkistamassa ruoka- ja hiekkalaatikkotilanteen. Ja tän viikonlopun ne varmasti pärjää jos laitat kuivamuonaa lisäksi. Eri asia on, alkaako ne riehumaan sisällä, jos sulla on verhot ja sohvat revitty kun palaatte... :whistle: Kissa on yleensä soputuvainen lemmikki, mutta läheisyyttä ja huomiota kaipaavana ja rakastavana se osoittaa mieltään perheelle heidän palatessaan. Normia.

*muoks* laita ylimääräinen hiekkis, ettei ole tarpeet pitkin nurkkia sitten.. vaikka pesuvati tms.

hyvä idea! taidan laittaa noita vateja sit muutaman ylimääräisen. Se haju oli vaan jo viime viikonloppuna niin karmaiseva ettei tosikaan :x kun palauduttiin kotia.
*miettii kuumeisesti*
no, päätöksen teen huomenna.