Kumpi vahvempaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipeä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipeä...

Vieras
Kumpi särkylääkkeistä on vahvempaa Burana 600mg vai Para-Tabs 1g? Ja mitä eroa noissa oikein on? Vai onko sama kumpaa otan leikkauksen jälkeen kipuun. Buranaa oon ennemmin saanut muuhun särkyyn,

burana on ibuprofeiini pohjainen lääke, para tabs taas parasetamoli pohjainen lääke. Eli näillä on eri vaikuttavat aineet. Toiselle tehoaa paremmin burana kuin toisille, toisilla taas ei maha kestä buranaa. Ota nyt para tabs ja 4h päästä burana.

ja noista para tabs on vahvemaa

Hmm, kyseessä on aivan eri särkylääkkeet, joten suoran vertauksen teko on vaikeaa.
Yleisesti Buranaa ja vastaavia valmisteita pidetään Parasetamolia ja vastaavia tietyllä tavalla voimakkaampina.
Mutta paratabs ei sovi esim. alkoholin kanssa samalla lailla kuin Burana.

Erona mm. vaikuttava-aine.

Jos on kova kipu voi Buranaa Ja Panadolia ottaa samaan aikaan. On aivan turvallista ottaa Burana 600 mg ja Panadol 1g x3/päivä.
Buranassa ja Panadolissa on eri vaikuttavat aineet. Burana on tulehduskipulääke ja Panadol vaikuttaa keskushermostoon. Kumpikin on hyvä ja turvallinen lääke normi terveelle ihmiselle. Tosin pitkäaikaista käyttöä ei suositella mutta kivun yllättäessä kannatta mieluummin ottaa kunnon annos kerralla kuin kokoajan jotain pientä millä ei kuitenkaan saa kipua kokonaan taittumaan.

Minulla ilmestyy hirveesti hammassärkys olen ottanut särkylääkettä paras -tabs 1g jo jo 4 äsken oti yhden burana 400 mg burana yleensä autaa minua vatsakipu unohdin ja muihinkin kipuun mutta paras -tabs ei oo antanut koko päivänä !

Yhteistyössä