Kumpi teillä nousee aikasin heräävän lapsen kanssa vapaapäivänä, jos...

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
N
Meillä on vuorot, mies tekee 2-vuorotyötä ja mulla on oma yritys. Joustan omissa työajoissani miehen ja lapsen takia aika paljon ja kannan viikolla päävastuun taloudenhoidosta ja lapsesta.
Viikonloppuisin sitten tasataan tilit. Yleensä saan nukkua la ja mies nukkuu su. Paitsi ettei se aina mene noin kun en oikein osaa nukkua pitkään :) Ja monesti mies menee iltavuoroviikolla vielä la aamuna takas nukkumaan sen jälkeen kun itse nousen. Tärkeintä on kuitenkin se, ettei kumpikaan väsy kohtuuttomasti.
Mutta ehkä silti tuossa ap:n tapauksessa se joka on ollut töissä, olis oikeutettu nukkumaan... pelaaminen ei ole mikään selitys valvomiselle/väsymiselle!

IhanaValo
Yleensä mie koitan saada miehen nousemaan, mutta lopulta vittuunnun siihen kun se vaan kääntää kylkeään ja jatkaa kuorsausta ja nousen itte. Kumpaakin varmasti väsyttäis jos on myöhään valvottu, mutta mie oon niin huonouninen, että ku kerran herään aamulla niin en saa (yleensä ) enää unta kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Yleensä mie koitan saada miehen nousemaan, mutta lopulta vittuunnun siihen kun se vaan kääntää kylkeään ja jatkaa kuorsausta ja nousen itte. Kumpaakin varmasti väsyttäis jos on myöhään valvottu, mutta mie oon niin huonouninen, että ku kerran herään aamulla niin en saa (yleensä ) enää unta kuitenkaan.

Meillä ihan sama juttu :D

aave
No meillä myös tänään aamu kuudelta tästä keskusteltiin. Mies valvoi illalla myöhään ja pelasi. Vapaapäivä tänään ja itsellä iltavuoro. Mies kyllä sanoi että herää lasten kanssa, mutta mitään ei tapahtunut. Joten itse oli noustava ja mies nukkuu. Koko viikon mennyt viiden tunnin yöunilla ja olisin niin toivonut että mies olisi tehnyt niinkuin puhui. Kaikenlisäksi vaikka yritin mennä ajoissa nukkuun niin mies valvotti. Ärsyttää. Silloin kun olin kotona ei miehen todellakaan tarvinnut iltavuoroissa herätä kuudelta.

tyttöjen äiti
No. Nyt olen kyllä äitiyslomalla ja valvon yöt vauvan kanssa. Todennäköisesti MINÄ nousisin. Mies ei välitä tuon taivaallista toisista, kunhan saa itse nukuttua. Vaikka olisi sovittu mitä tahansa, niin hän vetkuttelee sängyssä niin kauan, että mun on pakko nousta, jos lapset alkaa vaatimaan jotain.

Koetetaan jakaa aamuheräilyt muutenkin :) Minä en käy töissä eikä mies pelaile mutta viikonloppuisin yleensä toinen nousee lasten kanssa lauantaina ja toinen sitten sunnuntaina :)
Jos lapsista jompikumpi valvottaa yöllä niin se olen yleensä minä joka valvoo niin silloin mies nousee aamulla ylös ja minä saan nukkua aamuisin vähän pidempään :)

Meillä on sovittu että herätään vuorotellen. Mies on kolmivuorotöissä joten aamu- ja yövuorojen jälkeiset aamut on laskuista pois ja ne on luonnollisesti mun aamuja (paitsi jos lapsi nousee yövuoron jälkeen jo niin aikaisin ettei mies ole ehtinyt vielä sänkyyn niin silloin mies on niin ihana että valvoo vielä hetken tytön kanssa ja antaa mun nukkua vähän aikaa ennen kuin tulevat herättämään mua). Jos mies on ollut edellisenä pivänä iltavuorossa ja on mun aamu herätä niin on omaa tyhmyyttäni jos valvon puoli yötä pelaamassa jos taas on miehen vuoro nousta niin mies silloin nousee. Totta kai jos toinen on jo pirteenä kun tyttö nousee niin silloin annetaan toisen nukkua vaikka olisikin sen vuoro. Systeemi on toiminut todella hyvin meillä kun löydettiin yhteinen sävel siihen ja näin molemmat saa levätä ja totta kai jos nähdään että toinen tarvitsee päiväunia niin silloin mahdollistetaan se pieni ilo toiselle (tosin päikkärit meillä on aika harvinaisia muilla kuin tytöllä).

Jos minä olisin ollut iltavuorossa ja mies käyttänyt iltansa/yönsä pelaamiseen niin mies nousisi aamulla. Itsepä meni valitsemaan nukkumisen sijaan kukkumisen. Noin ylipäänsä mies herää ja nousee herkemmin, tekee ihan normaalia päivätyötä.

Yhteistyössä