kumpi teillä vie lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jane
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jane

Vieras
Hoitoon sinä vai miehesi?Ja monelta viette lapsen?Millaiset työajat teillä on?Meillä kädenvääntöä siitä kumpi vie kun minä en halua lasta viedä jo kuudeksi kun miehellä liukuva aamulähtö joka ajoittuu 6-9välille niin eikö olisi parempi että ukkoni vie esim.puol kasiin tai kasiin kun minä sitten hakisin 15-16 aikoihin.

No jos molemmilla mahdollisuus viedä, niin se vie joka lähtee myöhemmin, ellei lapsilla ala joku juttu aiemmin. Emme veisi todellakaan lapsia kuudeksi jos ei olisi pakko.

Silloin kun olin töissä niin minä vein kun työni alkoi myöhemmin. Vein n. klo 7.00 ja haettiin n. klo 15.30 Jos menin iltavuoroon vein klo12 päikkäreille ja haettiin kuuden ja kahdeksan välissä. Miksei miehes voisi aamulla heitä viedä? Lapsethan saisivat nukkuakkin pitenpään...

Klo5? On kyseessä siis vuorohoitopaikka? Eivätkö pyydä viemään jo edellisiltana? Joskus kuullut että mielummin jo edellisilrana ettei tarvi sitten "yöllä" siirrellä lasta. Enpä tiedä sitten varmaksi..

Meillä lapset viedään "äiti-viikolla" klo 7.15-9.00 akselilla ja haetaan klo 15-16.00

"isi-viikolla" klo 7.00 aamulla ja päivällä klo 14.30-16.30 haetaan.

Meillä vie mies. Hänellä aamuvuoro esim. 7:30 - 14:00. Itelläni liukuva työaika mutta tulen yleensä töihin jo 6:40 että pääsen ajoissa lähtemäänkin. Työpaikalla oltava klo 9:00 - 15:00. Joskun vien itse ja silloin tulen töihin vasta 8:30, otetaan siis aamu "rennosti". Miehen työvuorot todella epäsäännölliset, yleensä ilta, aamu ja perään yö.

Äh, en jaksa selittää, mutta siis...mielestäni lasta ajatellen olisi parempi mikäli miehesi veisi jos kerran mahdollisuus....

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkarainen:
Klo5? On kyseessä siis vuorohoitopaikka? Eivätkö pyydä viemään jo edellisiltana? Joskus kuullut että mielummin jo edellisilrana ettei tarvi sitten "yöllä" siirrellä lasta. Enpä tiedä sitten varmaksi..

Meillä lapset viedään "äiti-viikolla" klo 7.15-9.00 akselilla ja haetaan klo 15-16.00

Sitten tyttö on yötä hoidossa,jos meillä on vaikka iltavuoro ja heti perään aamuvuoro. Tyttö muutenkin joskus heräilee aikaisin aamulla,joten ei ole ollut ongelmaa aikaisin viennissä =)

Mies vie kun minulla aamuvuorot, ettei lasten tarvitse mennä niin aikaisin hoitoon. Miehellä liukuva työaika, joten pystyy hyvin viemään myöhemmin. Minä vien silloin kun olen iltavuoroissa.

Meilläkin otetaan yhteistä aikaa aamusta yleensä. Eli heräillään klo 6.30 ja syödään yhdessä aamupala ja mennään hoitoon kahdeksan aikaan. Mutta nyt mies yövuorosa joten annetaan sen nukkua ja vien lapset hoitoon aamupalalle.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkarainen:

Sitten tyttö on yötä hoidossa,jos meillä on vaikka iltavuoro ja heti perään aamuvuoro. Tyttö muutenkin joskus heräilee aikaisin aamulla,joten ei ole ollut ongelmaa aikaisin viennissä =)

Asia selvä :D

yleensä minä vien kun menen aina vasta 8 ja haen 15-16. poikkeus tapauksisssa mies vie ei useasti koska menee "jo" 7 töihin. tänään on ihana aamu kun menen vasta 10 ei tarvi pitää kiirettä

NÄytän sille näitä kommentteja niin saa miettiä hetken josko sitten tajuais että miksi en halua että lapsemme menee hoitoon jo esim.klo 6 kun mahdollisuus mennä myöhempäänki.Samperi noita ukon retaleita kaikki pitää ain takoo nuppiin

jos mie aamuvuorossa (mies aina) ni tyty menee hoitoon klo 5.45. ja on todella aamuvirkku ollut koko ikänsä, vapaapäivinäkin herää viim. 5.30. ja sit mä haen klo 15.00. jos mulla iltavuoro, ni vien tytyn klo 11.00 ja mies hakee klo 16.oo

minä vien silloin kun mies aamuvuorossa. 8.00 on hoidossa ja haen 14 jälkeen pois.
esikoinen siis päiväkodissa jokapäivä, ihan on tätä suositeltu hänelle...adhd-lapsi.
keskari menee 2x viikossa 8-14 ja minä vien hänetkin... ( kerhoon ei päässyt niin ottivat päiväkodin puolelle)

Mulla vuorotyö ja miehellä liukuva työaika.Jos menen töihin iltaan niin vien lapset klo 10 ja mies hakee ne noin 15 aikaan.Jos menen klo 7 töihin niin mies vie lapset klo 8-9 (riippuu myös siitä mihin aikaan koululainen lähtee) ja mä haen 15 aikaan.
Siis aina toinen vie ja toinen hakee :)

Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
jos mie aamuvuorossa (mies aina) ni tyty menee hoitoon klo 5.45. ja on todella aamuvirkku ollut koko ikänsä, vapaapäivinäkin herää viim. 5.30. ja sit mä haen klo 15.00. jos mulla iltavuoro, ni vien tytyn klo 11.00 ja mies hakee klo 16.oo

Huh! Ei onnistuis meillä! Jo klo 8 ehtiminen tekee tiukkaa,inhoan hoputtamista!
Onneks meillä ei ole hirmu aikaisia aamuja miehen liukuvan työajan ansioista,lapset viedään useimmiten 8.30-9.00 hoitoon tai sit kun mä vien niin 10....nautin kiireettömistä aamuista :)

Ensin vein minä ja hain kun mies oli töissä eri paikkakunnalla.

Sitten mies muutti samalle paikkakunnalle ja kun hän opiskeli (teki gradua kotona) hän vei, ja haki, niin sain itse rauhassa lähteä töihin.

Meillä tarha-aika on 09-16.30. Minä vien joka aamu joskus vasta 10.00 jos esikoisen koulu alkaa niihin aikoihin. Itse haen 16.00 ja mies 16.30. Itselläni on vuorotyö ja aamuni alkaa töissä vasta 13.00 ja loppuu 20.00. Mies taas on töissä jo 08.00, joten minulta sujuu paremmin nuo viemiset. Jos olen ilta vuorossa niin sitten haen itse.
Tosin 6pv kuussa on vapaata tytöllä ja ne ajottuu omiin vapaapäiviini viikolla. Viikonloppusin kun en vapaata pidä.

Yhteistyössä