Kumpi tarvitsee isomman huoneen, tyttö vai poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suunnittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suunnittelija

Vieras
Meillä tyttö on esikoinen, 2 vuotta poikaa vanhempi. Nyt lapset ovat vielä yhteisessä huoneessa, mutta jossakin vaiheessa he varmasti haluavat omat huoneet. Tarkoitus olisi antaa työhuoneemme tulevaisuudessa toiselle lapselle.

Työhuone on aika pieni, neliöitä on n. 7. Sinne ei käytännössä mahdu kuin sänky ja työpöytä ja joku pieni taso/hylly/lipasto + kaksi kiinteää kaappia. Lastenhuone taas on ihan mukavan kokoinen, neliöitä on 10.

Yleensä vanhempi lapsista muuttaa pois lastenhuoneesta eli meidän tapauksessamme tyttö muutaisi pieneen työhuoneeseen. Minä olen kuitenkin ajatellut, että tytöillä on enemmän tavaroita ja hän tarvitsisi isomman huoneen.

Kertokaahan, miten teillä huonejärjestelyt toimivat. Kannattaako isompi huone antaa pojalle vai tytölle? Kummalla tulee olemaan enemmän tavaroita?

meillä poika tarvitsee enemmän lattiapinta-alaa, eli työmaa/junarata/duploleikkeihin ja tyttö vähemmän koska työntää nukenvaunuja pitkin huushollia, nukensänky menee yöksi parkkiin sängynalle jne.

Sehän riippuu ihan siitä millaisia leluja tai harrastuksia niillä on! Meillä varmaan pojalla on pienempään tilaan meneviä juttuja ja leluja, kun tytöllä on keittiötä, nukkekotia ja tällaista, pojalla paljon legoja ja kirjoja, jotka menee pienempään.

Meillä poika.
Pojalla on kaikenlaisia tilaavieviä juttuja kuten junarataa, paloasemaa, isoa nosturia, parkkitaloa, autorataa, jääkiekkopeliä...Tytöllä taas on enemmän tilpehööriä tyyliin Ponyville ja Pet shopit.
Ovat kyllä vielä samassa huoneessa, mutta pojalle antaisin isomman huoneen, jos sellainen nyt olisi tarjolla :)

Meillä menee niin, että tuo teini ei tarvitse isoa huonetta kun ei ole leluja enää niin nuorempi siis saa isomman. Kun tyttö muuttaa kesällä omaan asuntoon niin poika muuttaa pieneen huoneeseen ja vauva siirtyy pojan huoneeseen.

Mä varmaan antaisin isomman huoneen pojalle. Pojilla tosiaan ehkä enemmän tilaa vieviä leluja junarataa, legoja, autorataa yms... Tytöillä pikku tilpehööriä. Ainakin tässä tapauksessa kun tyttö isompi niin niillä tyttöjen isoilla leluilla ei leikitä niin kauan mitä pienempi poika taas leikkii autoillaan ym.

Mut voihan huoneita vaihtaa. kun ei sisusta toista siniseksi ja toista punaiseksi. Unisex-tapetit ja sit sisustusjutilla tehdään tytön ja pojan huoneet.

Jos lapset eivät itse saa sovittua huoneesta, niin voisi varmaan harkita sitten sitä, että vaihdetaan vaikkapa vuoden välein huonetta.

Veikkaisin kyllä, että teini-ikäinen ainakin valitsee pienemmän työhuoneen, koska se sijaitsee ihan ulkoeteisen vieressä, kaukana vanhempien makkarista. Näin yöjuoksuilta on helpompi palata vähin äänin kotiin.

Mulla oli lapsena isompi huone kuin veljelläni. Veli mahtui pienempään huoneeseensa hyvin, minulla taas oli ahdasta. Minulla oli paljon enemmän romua, veli taas heitti vanhat tavarat menemään, ei hirveästi edes kaivannut isompaa huonetta.

Arvatkaapa kumpi asuu nykyäänkin isommassa asunnossa ja kumman kämppä on täynnä rompetta:D Taitaa olla pysyvä piirre.

Koska tulevaisuudessa poika saa sukupuolensa "ansiosta" paljon kivaa, niin saa tyytyä kotona pienempään. Sitä paitsi on nuorempi. Sitten jos tyttö joskus haluaa vaihtaa, niin vaihdatte.

Mitä vanhempi lapsi sen vähemmän tarvitsee lattiapinta-alaa näin ainakin meillä. 12v - ei paljon kotona näy, kun on niin kuuntelee musaa tai turisee kavereiden kanssa, 9v on enempi kotona mutta ei enää tarvitse montaa neliötä lattia leikkeihin, 5v ja 2v mä luulen et 100m2 voisi olla vielä liian vähän kun noi päättää rakentaa kunnon kaupungin

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Koska tulevaisuudessa poika saa sukupuolensa "ansiosta" paljon kivaa, niin saa tyytyä kotona pienempään. Sitä paitsi on nuorempi. Sitten jos tyttö joskus haluaa vaihtaa, niin vaihdatte.

Tässä on hyvä pointti. Todennäköisesti pojan urheiluvermeet, mopot etc harrastuskamat vievät tulevaisuudessa paljon enemmän tilaa varastosta kuin tytön eli tällä perusteella tyttö on oikeutettu isompaan huoneeseen sisätiloissa.

Kun mä olin pieni niin meidän talossa yksi lastenhuone oli paaaaaljon pienempi kuin kolme muuta. Meillä toimi asia niin, että pienin huone kiersi...eli n. puolen vuoden välein kolme isoimpa lasta vaihtoi huonetta... Kaksi pienintä olivat aina isoimmassa huoneessa kahdestaan.

Yhteistyössä