Kumpi talvihaalari, T2H vai Travalle/Remu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Auttakaa paluumuuttajaa. Näiden kahden välillä valitsen, kun olen niistä kuullut eniten hyvää Suomessa asuvilta ystäviltä. Te joilla on kokemusta molemmista, kumpaa suosittelette, Remua vai Ticketiä, ja miksi?

Kiitos etukäteen. Vastaavasti voin auttaa jos jollain on kysyttävää Ranskassa asumisesta.

Onko ranskassa kallista asua? pariisissa ainakin ylitsepääsemättömän kallista.

entä muualla.
onko mahdollista saada mitään töitä mistään. (ihmisen, joka ei osaa paljon paskaakaan, maisteri)

Remu on puolta halvempi. Talvihaalarit hyviä, välissä vanu. Kesäkauden haalarit sitä vastoin aika ohuita, mikä toki hyvä, koska on notkeita, mutta vähän ohuelta tuntuu huhtikuulla/lokakuulla käyttää edes fleecen päällä.

Ticketillä on paljon eri malleja, joilla erilaiset ominaisuudet. Osassa on vanuvuori, osassa thinsulate. Sanoisin, että thinsulate-vuorista kannattaa paluumuuttajalapsen ottaa North versio eli paksumpi versio. Normaali thinsulate ei ole kovin paksu, vaatii nopeasti alle fleeceä, jos lapsi on palelevaa tyyppiä (paluumuuttaja varmaan on). Ticketin haalareissa on vähän tiukat hihansuut sekä korkea, epämukava kaulus, joten muotoilultaan ei ole ihan niin täydellisiä, kuin kallis hinta ja hehkutus antaisi uskoa.

Vedenpitävyys ja kulutuksenkesto on molemmissa hyvä.

Ihan kumpi tahansa toimii!

Mä olen pettynyt Ticketiin. Polvet kuluvat liian nopeasti huonoiksi, huppu irtoaa hipaisusta ja kangas on hieman turhan tönkköä mun makuuni (toki malleissa on eroja). Polarn o Pyret on parempi ja Molo on kans todella hyvä. Vertaillessa noita kolmea merkkiä Ticket jää hännille. Yksi Remukin on ollut, mutta se oli ohut kuin mikä.

[QUOTE="heh";27693058]Onko ranskassa kallista asua? pariisissa ainakin ylitsepääsemättömän kallista.

entä muualla.
onko mahdollista saada mitään töitä mistään. (ihmisen, joka ei osaa paljon paskaakaan, maisteri)[/QUOTE]

Yhtä kallista kuin Suomessa, koska jotkut asiat kalliimpia, jotkut halvempia. Pariisissa joutuisit asumaan vuokralla, ainakin ekat vuodet.

Jos osaat Ranskaa, työnsaantimahikset paranevat, mutta on tosi vaikea saada "paikallisena" töitä. Suosittelen hakemaan kv-firmoihin tai Suomesta käsin palkattuna.

Älä vaan osta mitään vanuhaalaria, kylmä ja tönkkö paksu. Tiketiltä se thinsulatevuorellinen on paras
sinne riittää kovillakkn pakkasilla ohut fleecehaalari ja koskaan ei ole palellut. Ihan se perus talvimalli. Koskaan ei ole kulumia tullut vaikka ainoana haalarina on ja ulkoilee päivittäin. Toiseen en vaihtaisi enää. :)

Mä olen remun puolestapuhuja. Ticketistä ei kokemuksia, koska on liian kallis mun budjetille. Meiilä on Remua suosittu 5 vuotta. Erittäin kestävä, siirtyy lapselta toiselle. Meillä on yksi ohuempi puku kuin muut, selkeästi eroaa paksuudessa normitoppapukkun. En sitten tiedä mikä siinä syynä. Tuli kierrossa meille, en ole sitä itse ostanut. Remu pitää tuulet ja tuiskut, myös märän lumen ja vesisateen ulkopuolella.

Komppaisin kommentoija nro2 mutta lisäisin pikkufaktan että T2H takuu nykyään 4kk :( Meillä oli lyhyen kokeilun jälkeen paluu polarniin koska kaikki ne vaatteet ovat kestäneet ja jälleenmyyntiarvo on todella hyvä :)

Ticketin malleissa tuntuu olevan aika paljon eroja, ja mulla ei ole kamalasti kokemusta ko. merkistä, mutta Remun puoleen kallistuisin. Ticketissä on mun kokemuksella Remuun verrattuna todella kova ja tönkkö kangas (ulkopinta), joka ei silti ole Remua kestävämpi, mutta on epämukavamman oloinen. Remussa mukavampi muotoilu ts. istuu lapselle paremmin, mutta tämä tietysti vaihtelee lapsikohtaisesti. Remu on tietysti paljon halvempi, mutta jälleenmyyntiarvo ei ole yhtä hyvä. Itse en ajattele jälleenmyyntiarvoa koska en jaksa oikein myydä vanhoja vaatteita vaan mielummin lahjoitan ne pois, enkä yritä juurikaan suojella vaatteita kulumiselta "säilyttääkseni jälleenmyyntiarvon". Ja yrityksen suomalaisuus on tietysti plussaa, vaikka ilmeisesti haalareita ei enää valmisteta Suomessa?

Meillä on toista talvea Remu 3-veellä, ja jälleen näyttää siltä että tässä merkissä pysytään jatkossakin. Edullisempi hinta tosiaan plussaa, malliltaan ainakin meidän lapselle sopivampi kuin t2h, on siis kapeampi ja sirompi. Ja jälleenmyyntiarvo...?? Noh, sanotaan näin että ei voisi vähempää kiinnostaa. Siihen muuten saatkin täällä Suomessa varautua, että ainakin palstalla käydään mammatappelut haalarimerkeistä joka vuosi... Se kun on elämää suurempi asia joillekin, lisäksi mitä kalliimpi haalari niin sitä enemmänhän sitä lapsestaan välittää. Eiku?

Voin vain kehua remua. Meillä ollu kolme pukua ja eteenpäin lähteneet vain syystä että niistä on kasvettu ulos. Todella kestäviä ja lämpimiä olleet. Talvipuku kuivui tosi nopsaa ja pysy sisältä aina kuivana.

Meillä on nyt remu ja rasavil käytössä. Hyvät haalarit olleet. Viimetalvena kunnon loskakeleillä neiti testasi veden pitävyyden kunnon lätäkössä ja piti vettä! :) On myös oikein lämpöset. Edellisen kauden mallistosta ostaessa ei mene välttämättä 50e haalariin :)

Yhteistyössä