Kumpi parempi/kivempi jne. Silja symphony/serenade vai europa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Enpä ole ikinä Europalla ollut.

Hupsista, karkasi. Mutta siis eikö netistä saa ihan hyvän kuvan ko laivoista http://www.silja.fi

Joo saa.. Mut ei "ihan niin tarkkaa" kuin tahtoisin.. ite oon symphonylla käyny.. mut kokemuksia kaipailisin että pitäydynkö samassa vanhassa hyvässä vai oisko se europa parempi.. vaikeaa..

Siitä on jo aikaa kun Europalla olin, mutta jotenkin tykkään symphony/serenadesta enemmän. Europalla oli ainakin joskus kylpylässä myös semmonen pikkasen isompi allas kun noissa muissa on vain semmosia pieniä altaita, tosin lapset varmaan tykkää niistä paljon. Serenadella/symphonyllä on myös kivat lasten tilat sekä se kiva kävelykatu, tosin eiköhän Europassakin oo tilat lapsille ja muistaakseni siinäkin oli semmonen suht koht avara "aula" useammassa kerroksessa. Mun suosikki on kuitenkin symphony/serenade ja Promenade hytti, jossa ikkuna kävelykadulle ja lapset tykkää siinä katella menoa.

Niin, ja Europa alkaa vuosien biletyksen jälkeen olla aika rupuisessa kunnossa. Kaipaisi jo vähän remonttia. Ei ehkä niin kiva lapsille. Mutta kesällähän siellä on muumi tavattavissa ja jokin lisäpaikka lapsille, joten voipi silti olla ihan kivakin.

Me oltiin viime kesänä perheen kanssa muumimaailmassa ja siitä jatkettiin silja europalle. Poika (sillon hieman reilu 3v) tykkäs tosi paljon kun sinne kokoustiloihin oli tehty puuhapaikkoja lapsille (hoplop pienoiskoossa, oli pallomeri, temppurata ym) eli oli viel sen norm leikkipaikan lisäksi tuo. Muutenkin lapset oli mielestäni otettu paremmin huomioon tuol europalla. Ja jos ajatuksena on et haluaa päästä vaan laivalle niin sillonhan tuo europa on kiva vaihtoehto (mikäli siis menee sillä illalla lähtevällä ) kun on seuraavana päivänä hyvin aikaa kierrellä tax freessä, syödä hyvin ja jää lapsille reilusti aikaa touhuilla niissä leikkipaikoissa. Meidän perhe tykkäs... ja otetaan reissu luultavasti uusiksi tänäkin kesänä. Sopivan mittanen reissu (meidän perheellä olisi varmaan kivat univelat jos oltais kaks yötä laivalla kun kumpikin lapsi tottunut nukkumaan omassa huoneessa niin nukutus on oma hommansa sillon kun koko perhe nukkuu samassa huoneessa =) ) ja hintakaan ei ole paha.

Serenade ja Symphony on tehty Siljalle, mutta muistaakseni Europa oli alunperin tilattu Vikingille ja siksi se on sisältä hyvinkin "vikarilainen". Itse tykkäsin Europasta silloin ku se vielä oli Helsingin linjalla. Nyt kuitenkin mieluummin matkustan Serenadella/ Symphonylla vaikka toivonkin vielä risteileväni myös Europalla.

Ota nyt sit tästäkin selvä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Serenade ja Symphony on tehty Siljalle, mutta muistaakseni Europa oli alunperin tilattu Vikingille ja siksi se on sisältä hyvinkin "vikarilainen". Itse tykkäsin Europasta silloin ku se vielä oli Helsingin linjalla. Nyt kuitenkin mieluummin matkustan Serenadella/ Symphonylla vaikka toivonkin vielä risteileväni myös Europalla.

Ota nyt sit tästäkin selvä :D

:D

Itse olen matkustanut ainoastaan Europalla joten en osaa vertailla. Europasta ole pitänyt todella paljon, vaikka kuten jo edellä kerrottiin niin kyllä hyteissä sun muissa tiloissa jo näkyy kulutuksen jälki.

Yhteistyössä