kumpi parempi Ford Focus vai Skoda Octavia

• Viestiketjun aloittaja tilda harmailee
  • Ensimmäinen viesti
tilda harmailee
Molemmat ollaan ajateltu farmarina ostaa, ehkä Skodasta riittäis se HB-malli kans... mutta onko teillä käyttökokemuksia? Laittakaa miinukset ja plussat, meillä on todella suuressa mietinnässä nämä kaksi merkkiä.. minä haluisin Skodan ja mies Fordin, siinä sitä väännetään kättä :whistle:

Mimmi811 harmaana
Meillä ei ole henk.koht kokemusta kummastakaan autosta, mutta toisen lapsemme kummeilla on focus ja itseki oon ollu sen kyydissä. On kyllä tilava auto.Takapenkillä istujille on kans hyvin jalkatilaa. Meillä ois kans isomman auton osto edessä. Joku tilava sen täytys olla :whistle:

tilda harmailee
Kiitos kokemuksistanne :flower: meillä todellakin mietitään vakavasti jompaa kumpaa. Molempia olemme katselleet farmareina. Onhan Octavia tietty vähän isompi, kun on eri autoluokassakin (enemmän Mondeon kokoinen), mutta Focus olisi hinnaltaan enemmän meidän luokkaa... noh, vielä pitää miettiä ja lähteä käymään kokeilemassa (Focusta en ole koskaan ajanut), sittenhän sen tietää kumpi tuntuu enemmän omalta =)

Jussi Seinäjoki
oli tuo focus aiemmin-03 ja siinä oli jos jonkinlaisia sähkövikoja, hermostuin ja ostin octavian -04 ja olen ajanut nyt sillä reilut 80 000 km.
renkaat ovat kuluneet, muita vikoja ei ole minulla ollut.
henk. kohtaisesti en ikänä enää tule ostamaan yhtään FOORTTIA .
toisaalta kun ostaa foorttin niin taivaspaikka on varma kun on elänyt maanpäällisen helvetin =)

vastaaja
Meillä focus (vm.2000) ja hyvin on toiminut, vikoja ei ole ollut. Fordi on meillä jo kolmas eli taivaspaikkaa ei enää ole tiedossa kun ei sinne kuulemma tyhmät pääse vai miten se meni. =) Octaviasta ei ole kokemusta, mulle henk.koht skoda on aina skoda (=huono maine) vaikka se kuinka volkkarin omistuksessa onkin... Eli tää on vaan näitä mielipidejuttuja. Yks ooppeli erehdyskin meillä on ollut, mut toista EI tule. Focukseen ollaan kyllä hyvin mahduttu yhden lapsen ja koiran kanssa ja meinataan mahtua vielä seuraavankin synnyttyä =) Uutta focusta en ole koeajanut eikä varmaan siihen heti vaihdettaiskaan, mulla kun tuo auton ulkonäkö merkkaa aika paljon ja mä en tykkää enää uuden focuksen ulkonäöstä. :whistle:

rouva-79 harmaana
tässä hieman tietoa fordista http://www.ajovalo.net/Mallit/Ford_Focus_98.htm

ja vioista enemmän http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1043

näinhän se on että yksi pitää yhdestä,toinen toisesta :/
meillä opel vectra voyage farmari vm-99 ja olen pitänyt :heart:

vikoja on kaikissa...

golda
Meillä oli aiemmin tuo mainitsemasi Skoda O farkku, ja mitään muuta moitittavaa en keksi autosta kuin että rengasmeteli kuuluu aikasta kovin sisälle asti. Nykyinen autokin on Skoda O, mutta ihan se tavallinen malli....nýt olis farkku harkinnassa kun perhekin tuppas kasvamaan!!
Focuksesta ei ittellä kokemuksia, mies sanoi, että kovasti on vikoja, ei tuu meille sellaista.

supa diesel
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.07.2005 klo 13:45 tilda harmailee kirjoitti:
Molemmat ollaan ajateltu farmarina ostaa, ehkä Skodasta riittäis se HB-malli kans... mutta onko teillä käyttökokemuksia? Laittakaa miinukset ja plussat, meillä on todella suuressa mietinnässä nämä kaksi merkkiä.. minä haluisin Skodan ja mies Fordin, siinä sitä väännetään kättä :whistle:
miksi juuri skooda tai foordi? miksei m-b tai bmw?
tuollaisten uusien skootien ja voortien ja poortien hinnalla saa kyllä vuotta tai kahta vanhemman AUTON... :attn:

Yhteistyössä