Kumpi on teidän mielestä väärässä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juupa juu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juupa juu

Vieras
Mies otti reippasti alkoa ennen nukkumaan menoa. Kuorsasi sitten niin jumalattoman kovaa etten saanut unta vaikka yritin yli tunnin. Yritin herättää miestä ihan rauhallisesti ja sanoin että mene sohvalle kun en saa nukuttua. Mies sanoi että joo monta kertaa mutta ei oikeasti herännyt ja jatkoi uniaan.

Herätin sen sitten kovemmalla ääänellä ja pyysin että menee sohvalle kun en saa nukuttua. Mies sanoi ettei mene, että mä voin mennä jos asia mua häiritsee. Minä siihen etten varmasti mene, varsinkin kun meidän pieni vauva nukkuu meidän huoneessa ja mun pitää imettää sitä yöllä. SIitä nousi hirveä haloo ja huuto. nyt mies mököttää sohvalla kun mä olen kuulemma niin kamala, kun hän kärsii unettomuudesta ja olis kerrankin nukkunut hyvin niin sitten herätin hänet. Ihan kun mä sitten olisin kovin hyvin nukkunut lähiaikoina pienen vauvan kanssa.

Mä en näe mitään syytä itsessäni tässä tapauksessa, mitä mieltä olette?

Alkuperäinen kirjoittaja Pyöveli:
Mikset itse voinut sohvalle mennä?

Olisin joutunut laittamaan makkarin oven kiinni kun kuorsaus oli niin kovaa. Sitten en olisi kuullut vauvan itkua yöllä eikä mieskään olis välttämättä siihen herännyt, kun on niin päissään.

Muutenkin tää on mulle ehkä vähän periaatekysymys, koska mies juo usein, niin en halua omia tekemisiäni sovitella sen juomisien mukaan. Eli jos juo niin kärsiköön itse "seuraukset".

Muksu vaunuihin olkkariin ja ite oisit nukkunu vieressä soffalla. Mikä helvetti tässä nyt niin vaikeeta taas on?

niin että kahden täytyis vaihtaa nukkumapaikkaa kun ukko on itsensä siihen kuntoon juonut että kuorsaa kuin mikäkin...

siis ap teki kyllä tasan tarkkaan oikein!

Muksu vaunuihin olkkariin ja ite oisit nukkunu vieressä soffalla. Mikä helvetti tässä nyt niin vaikeeta taas on?

Jos olisin nostanut sen sängystä se olis varmaan herännyt ja sit olis varmaan kestänyt että olisin saanut sen uudelleen nukkumaan. Ja edelleenkään en halunnut itselleni lisähommaa vaan sen takia että mies on päissään.

Kyllä siinä mies olisi voinut ystävällisesti poistua. Mutta taisi alkoholi väsyttää liikaa?

Mutta tossa tilanteessa olisin äkkiä kyhännyt vuoteet olkkariin ja siirtynyt vauvan kans sinne.

Ai niin, mutta nythän se mies on siellä sohvalla. :) Sano sille hyvää yötä pusun kera, pistä kone kiinni ja mene nukkumaan ihanaan hiljaisuuteen.

Mä oon samaa mieltä siitä, että jos juo niin olkoot sitten valmis nukkumaan sohvalla.

Vauva saakoot nukkua omassa sängyssään rauhassa ja imettävä äiti siinä lähistöllä.
Känninen ukko voi nukkua muuallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:

niin että kahden täytyis vaihtaa nukkumapaikkaa kun ukko on itsensä siihen kuntoon juonut että kuorsaa kuin mikäkin...

siis ap teki kyllä tasan tarkkaan oikein!

No mikä on oikein ja mikä ei, siihen en ota kantaa. Kuitenkin on muistettava, että ap:n ukko meni vahvassa humalatilassa nukkumaan. Ap herätti sen kovakouraisesti, joka on vaaratilanne, koska kovassa humalassa olevat ovat arvaamattomia jos heidät väkisin herätetään.

Itse olisin varmaan suosiolla jäänyt sohvalle. Mutta myötätuntoni on kyllä sinun puolellasi, vaikken osaakaan tapauksessa osoittaa sitä, kumpi on ns. oikeassa- sillä molemmathan vaan haluavat nukkua. Ja imettävän äidin tulisi toki saada nukkua hyvin, tai niin hyvin kuin se on mahdollista.
Mutta jos joku tulisi herättämään minua kesken makean unen, johon olen kerrankin nopeasti pässyyt, ei vastaanottokykyni olisi minullakaan kaikkein parhaimillaan.

Ukko sohvalle ja sillä siisti, jos on kerran kännännyt. Tai varmempaa suoraan pesuhuoneen lattialle, helpompi siivota sotkut... Eikä missään tapauksessa vauvaa ja känniläistä samaan sänkyyn!

Tässä on varmaan myös kyse siitä, että itse olen paljon huomaavaisempi kuin mieheni, ja sitten oletan että sen pitäis käyttäytyä samalla tavalla mua kohtaan kuin mä sitä. Eli jos tilanne olis toisinpäin, niin olisin ilman muuta ajatellut että mun kuorsaus aiheuttaa ongelman, siispä menen sohvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Ukko sohvalle ja sillä siisti, jos on kerran kännännyt. Tai varmempaa suoraan pesuhuoneen lattialle, helpompi siivota sotkut... Eikä missään tapauksessa vauvaa ja känniläistä samaan sänkyyn!

Peesi. Ei todellakaan juonutta ja vauvaa samaan sänkyyn ainakaan.

Yhteistyössä