Kumpi on parempi ennen äitiyslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Olla nyt ensin sairaslomalla ja sitten jäädä syyskuun puolessa välissä kesälomalle ja siitä 6.10. äitiyslomalle vai että olisi saikulla tuonne äitiyslomaan asti.

Toisaalta tuossahan säästyisi nuo lomat sitten ensi syksyyn, mutta nytkin joudun kelan rahoille jo, kun saikku on noin pitkä. Olen nyt ollut 2 viikkoa sairaslomalla ja se tulee tässä nyt sitten jatkumaan, siitä on jo töissäkin puhuttu, että siellä ei ole sellaista hommaa mitä enää voisin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja NellaLinnea:
Minä oisin saikulla vain,varsinkin jos jo kelanrahoille joudut...

Minä en tiedä kuinka pitkään joudun olemaan kelan rahoilla, mutta esikoisen kohdalla meni joitakin päiviä, mutta nyt joudun olemaan hieman pitempään saikulla kuin silloin, niin eiköhän tässä vähän pitempään joudu sitten kelan rahoillakin olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mulla on talolainat ja muut menot, olen siis yh, että rahaa ei ole kuin roskaa, suht tiukilla mennään.

OIsin siltikkin vain sillä sairaslomalla,saapahan jatkaa sitten vielä lomaa,kun äitiysloma loppuu.Näen että,siitä on isompi hyöty sitten myöhemmin kuin nytten...
Ja pankin kanssahan voi aina sopia,että maksaa väliaikaisesti vain korkoja,jos tuntuu että tiukille vettää,ja kyllä sitä aina muutaman kuukauden voi tiukemmin ellää ennenku äippärahat alkaa juokseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
ja piti vielä yks muksu tehdä tuohon tilanteesee? voi luoja..

Ja mites tämä tähän liittyy. Silloin kun lapsi on alkunsa saanut, niin en ole mikään yh ollut, vasta muutaman kuukauden olen ollut yh ja mun työ nyt vaan on sellaista, että sitä ei oikein pysty loppuun asti tekemään, ainakaan tällä selällä.

Käyt oleen päivän pari töissä vaikka hampaat irvessä ja haet uudelleen saikkua esim. supistusten vuoksi. Näin saat nollattua saikut et joudu Kelan rahoille ja lomat säästyy

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NellaLinnea:
Minä oisin saikulla vain,varsinkin jos jo kelanrahoille joudut...

Minä en tiedä kuinka pitkään joudun olemaan kelan rahoilla, mutta esikoisen kohdalla meni joitakin päiviä, mutta nyt joudun olemaan hieman pitempään saikulla kuin silloin, niin eiköhän tässä vähän pitempään joudu sitten kelan rahoillakin olemaan.

Itsekkin oli kuopuksesta sairaspäivärahalla aika kauan,mutta hyvin pärjättiin vaikka tiukempaa tekikin,mulla tosin mies niin ei ihan sama tilanne ole.Mutta lomia ois ollu mullakin mahollisuus käyttää,mutta jätin ne sinne että saan vähän pitempään olla sitten kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja saikku:
Käyt oleen päivän pari töissä vaikka hampaat irvessä ja haet uudelleen saikkua esim. supistusten vuoksi. Näin saat nollattua saikut et joudu Kelan rahoille ja lomat säästyy

No meillä ei ainakaan pari päivää vielä nollaa tilannetta,varsinkin jos saikkujen syy on sama...muistaakseni meillä pitäisi olla 3 viikkoa töissä saikkujen välissä ennen ku nollaantuu.

Alkuperäinen kirjoittaja saikku:

Ei toimi meillä ilmeisesti. Meillä on käsittääkseni jotenkin laskettu tietty määrä mitä voi vuoden aikana olla saikulla ja sitten mennään kelan rahoille. Tosin minä en ole ollut vuoden aikana yhtään muuten saikulla, että tää on mun eka saikku tai näin se oli ainakin silloin esikoisen aikana.
Ehkä mä olen saikulla loppuun asti.

Töissä olisi mulle 3 tunnin päiviä antaa, että ei sekään kannata ja pomo oli mun kanssa samaa mieltä, että turha tuon takia on töihin tulla, enempi mä saikulla sitä rahaa saan tai ainakin saman.

Yhteistyössä