Kumpi olisi järkevämpää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Ostaa oma asunto vai muutama sijoitusasunto?? Asutaan siis vuokralla juuri nyt.

Se oman asunnon ostaminen ei vastaa ihan samaa lyhennystä kuin minkä vuokraa maksaa, koska asunto-osakkeissahan on yhtiövastike.

En oikein osaa päättää, mitä mieltä olette??

Mä en käsit ollenkaan tuota ap:n ekaa viestiä. Siinä ei oo mun mielestä mitään logiikkaa.

Onko siis vaihtoehto A) asutte itse vuokralla, ja ostatte esim kaksi 70 000 e hintaista asuntoa, jotka alaitatte vuokralle tai vaihtoehto B ) ostatte itsellenen omistusasunnon vaikka 140 00 e:lla.

Tarkenna vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mä en käsit ollenkaan tuota ap:n ekaa viestiä. Siinä ei oo mun mielestä mitään logiikkaa.

Onko siis vaihtoehto A) asutte itse vuokralla, ja ostatte esim kaksi 70 000 e hintaista asuntoa, jotka alaitatte vuokralle tai vaihtoehto B ) ostatte itsellenen omistusasunnon vaikka 140 00 e:lla.

Tarkenna vähän.

Juuri noin, summatkin osui aika lähelle :)

No, mun mielestä olsi järkevää ostaa se oma. Vuokratulosta joutuu maksa verot, ja lisäksi vuokranantajana toimiminen on muutenkin riskaabelia. Entä jos sattuu huonot vuokralaiset?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No, mun mielestä olsi järkevää ostaa se oma. Vuokratulosta joutuu maksa verot, ja lisäksi vuokranantajana toimiminen on muutenkin riskaabelia. Entä jos sattuu huonot vuokralaiset?

Näin se on, mutta oma asunto sitoo eli sitten siinä on asuttava - tuntuu vapaammalta vuokralaisena eläminen, mutta haluttaisiin kuitenkin alkaa asuntolainaa maksamaan :)

Yhteistyössä