Kumpi oikeessa, minä vai anoppi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Ei, kyse ei ole suuren luokan tappelusta, vaan sukista. Enkä ole anopin kanssa asiasta keskustellut...
Mutta, anoppi on miehelleni opettanut että sukat laitetaan pesukoneeseen sisäpuoli ulospäin, eli nurinpäin. Että peseytyy paremmin. Mä taasen olen sitä mieltä että sukat laitetaan koneeseen oikein päin, koska enempi likaa on sukan ulkopuolella, hiekkaa ja sellasta, mikä ei peseydy jos sukka on nurinpäin.
Kumpi on "oikeessa", vai onko sillä mitään väliä miten sukkansa koneeseen tunkee?

en osaa sanoa kumpi oikeassa. Olen kyllä kuullut näitä verioita mitä anoppisikin on sanonut mutta, meillä laitetaan sukat mitensattuu koneeseen ja ovat puhtaita olleet. Elikkä aivan sama miten päin... :)

Oletko nähnyt semmosia sukkanipsuja? SUPI sukkapidike tjsp? Niillä saa paritettua sukat pesuun ja sitten ripustettua. YLIKÄTEVÄT! Ensin teet Suuren Ohjesäännön, että et yksinkertaisesti pese sukkia, joita ei ole paritettu.
Ja ripustus kestää noin sekunnin per pari (ja on lasten mielestä hyvin hauskaa).

Ai miten tää vaikuttaa alkuperäiseen ongelmaan? No siten, että sittes kun niputat niitä sukkia vaatekaappiin, niin jätät ne nurinpäin, koska miehesi on ne todennäköisesti myös niputanut väärinpäin. Kääntäköön itse haluamassaan vaiheessa, puhtaana tai likaisena.

Meinaan pesutuloksen kannalta lienee yhdentekevää. :D

Veikkaisin, että nurinpäin pestessä pysyvät siistimpänä, ei niin sitä pesunypyä kehity ulkopinnalle. Meillä pestään niinpäin, mitä kukin on sattunut sukkansa jättämään, lasten kohdalla se tarkoittaa yleensä, että toinen on toisin ja toinen toisinpäin.

Pesen aina oikeen päin!
Varsinkin lasten sukissa on hiekkaa yms kesällä niin ei ne lähde jos on nurinpäin.
Kulukoot nopeampaa, mut mä en ala montaa kertaa pesemään sen takia ettei lähde puhtaaksi.

No voi hyvänen aika! Ihanko tosissaan jaksatte vatvoa jonninjoutavaa asiaa. Eikö se nyt ole todellakin sama kummin päin ne sukat sinne koneeseen laittaa. Kyllä on teidän elämä köyhää, ei sitten muuta sanottavaa anopista löydy niin tämmöiseen asiaan tartuit?

sä oot mun mielestä oikeessa. meilläki esim kissanhiekkaa sukissa kiinni, ja ne ei irtoo jos sukka väärin koneessa ...

mut en mä aina niitä jaksa kääntää... tärkeempää on että jokaikinen sukka saa parinsa mukaan koneeseen, muuten ei tuu mitää

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voi hyvänen aika! Ihanko tosissaan jaksatte vatvoa jonninjoutavaa asiaa. Eikö se nyt ole todellakin sama kummin päin ne sukat sinne koneeseen laittaa. Kyllä on teidän elämä köyhää, ei sitten muuta sanottavaa anopista löydy niin tämmöiseen asiaan tartuit?

Hengitä rauhallisesti... Ei tämä mikään vakava asia ole, ja meillä on hyvät välit anopin kanssa, sukista huolimatta ;) . Saa kai sitä ihmetellä toisten outoja tapoja?

En sitte tiiä mikä on oikein, mut mä haluan et ne on oikein päin, koska: A. Inhoan kääntää märkiä vaatteita ja B. kuivana sukat on vielä inhottavampi kääntää :D

Muoks. siis pestyt ja kuivaneet sukat inhottavampi kääntää... :whistle:

Meidän pojalla ainaski on aina niin hiekkaset sukat, et jos ne pesee nurinpäin niin ne hiekat on sit siellä sisällä, tai siis sukan ulkopuolella kun sen kääntää oikeinpäin :D Juuri siksi mä pesen sukat aina oikeinpäin käännettyinä.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Meidän pojalla ainaski on aina niin hiekkaset sukat, et jos ne pesee nurinpäin niin ne hiekat on sit siellä sisällä, tai siis sukan ulkopuolella kun sen kääntää oikeinpäin :D Juuri siksi mä pesen sukat aina oikeinpäin käännettyinä.

Juurikin näin!

Pesen sukat oikein päin. MInusta sukat ei lähde puhtaaksi jos ne on nurinpäin, sen huomaa vaaleista sukista ja just tommosista hiekkasista kuten mirena04:kin sanoo.

Samoin sukkahousut pesen oikein päin.

Suurin piirtein kaikki muut käännänkin nurin päin, säilyvät parempina ja puhdistuvat silti hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Ei, kyse ei ole suuren luokan tappelusta, vaan sukista. Enkä ole anopin kanssa asiasta keskustellut...
Mutta, anoppi on miehelleni opettanut että sukat laitetaan pesukoneeseen sisäpuoli ulospäin, eli nurinpäin. Että peseytyy paremmin. Mä taasen olen sitä mieltä että sukat laitetaan koneeseen oikein päin, koska enempi likaa on sukan ulkopuolella, hiekkaa ja sellasta, mikä ei peseydy jos sukka on nurinpäin.
Kumpi on "oikeessa", vai onko sillä mitään väliä miten sukkansa koneeseen tunkee?
Mä olen kyllä sun kanssa samaa mieltä. Oikeinpäin puhdistuu paremmin. Nim. kokemusta on. 10.v pojan sukat on välillä vahingossa nurinpäin koneessa, eikä ne puhdistu kunnolla. Hiekkaa ja heinää löytyy sekä sukista että koneesta. Siispä käännän oikeinpäin, jos löytyy pyykkikorista sukkia väärinpäin....

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hengitä rauhallisesti... Ei tämä mikään vakava asia ole, ja meillä on hyvät välit anopin kanssa, sukista huolimatta ;) . Saa kai sitä ihmetellä toisten outoja tapoja?

No on siinäkin anoppi, kun puuttuu toisten perheen tapoihin, että eikö muuta sanottavaa miniästä löydy kun tommosesta natkuttaa..

Onneksi minun anoppini ei puutu siihen, miten minä omaa huusholliani hoidan. Vaikka lapsen hoidossa apuna ja mukana onkin aika paljon ja sen takia meilläkin paljon.

Yhteistyössä