Kumpi meistä nyt on "tyhmempi"... vai mitähän sanaa tässä vois käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Mie taas, pitkästä aikaa , aloin viimeviikonloppuna puhumaan miehelle, että jos oltas käyty leffassa, syömässä, karaokebaarissa... jossain, nyt tässä joku viikonloppu, jos saatais lapsenvahti.

No, tänään mies soitti, että tuliskohan mun äiti huomenna vahtimaan lapsia. Mie sanoin, että voin kysyä, mutta miksi. Olisiko miehellä jotain suunnitelmia?

No siis juu... Miehellä on huomenna työpaikan vuosijuhlat, ja bussi Helsinkiin lähtee Lahdesta klo 15, mun pitäs viedä mies bussille sinne, ja sit mie voisin oleilla kaupungissa tai jossain omineni, käydä syömässä, lefassa tai jotain, kunnes mies tulee puolenyön tietämillä takas.
Senjälkm voitas mennä yhdessä (tai muutaman miehen työkaverin) kanssa karaokeen tai jonnekin, kunnes tulisi väsy, ja mie kuskaisin miehen kotiin.

Mie vähän tussahdin, että en mie nyt ihan tuotakaan tarkoittanut, kun halusin yhteistä aikaa / tekemistä miehen kanssa. Miehen mielestä asiahan on loisto-idea.
Yöski ei siis voida missään nimessä Lahteen jäädä, eli mie oisin sit miehelle ja mahdollisille työkavereille juoppokuskina puolesta yöstä jonnekin aamuyöhön asti... eihän noista vuosijuhlista koskaan tulla pois ilman kolmen promillen humalaa tietenkään :/
Että se siitä yhteisestä ajasta...

Noi juhlat on kyllä miehelle "tärkeät", ja siksi hänen soisin niihin menevän, mutta kun meille nuo lapsenvahdit on aina niin kiven alla, niin seuraavaa kertaa ei kyllä sit ihan heti oo tulossa. Eli ei onnistu sekään, että nyt tehtäis noin, ja parinviikon päästä käytäs oikeesti yhdessä jossain.

toihan ois sua kohtaan ihan hölmö juttu! mitä iloa sulle tosta olis? ansaitsethan säkin silloin mukavan illan sen kerran kun lapsille on hoitaja! entä jos mies lähtee nyt, jos se on sille tärkee, ja sä jäät lasten kanssa. sit pyydätte sen lapsenvahdin joku toinen kerta ja silloin sit teette yhdessä jotain mikä on teille molemmille kivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mites sellanen, että siirtäsitte lapsenvahdin tulemisen johonkin toiseen kertaa ja mies kävisi vuosijuhlissaan ihan yksikseen ja omine kyytineen?

No taksi maksais maltaita mennen-tullen, meiltä bussin lähtö- ja tulopaikkaan on 85km.
Eikä me siis saada ketään kuskiksi miehellekkään.

mut ihan törppö idea toi sun kannalta silti... entä jos mies jättäis koko reissun väliin ja tekee sun kans jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja anski77:
mut ihan törppö idea toi sun kannalta silti... entä jos mies jättäis koko reissun väliin ja tekee sun kans jotain?

Ei se jää pois tuosta juhlasta, jos sinne on mahdollisuus mennä. Jos se ei sinne pääse, niin ei kyllä lähde muuallekkaan kyllä mie sen verran tunnen tuota jästipäätä.

ukot osaa olla pönttöjä! voi hemmetti mikä tilanne. eikö se sit vois kuitenkin järkätä jostain itselleen kuskin (joku sen kaveri??) ja "säästäisitte" silleen sen lapsenvahdin siihen kertaan kun lähdette yhessä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunge itsesi mukaan niihin kekkereihin, tai kiellä miestäsikin lähtemästä.

En mie sentään aikuista miestä kiellä, enkä sentään niin noloksi ala, että mie tunkisin itseni juhliin, jonne minua ei ole kutsuttu.
Voisin mie tietty kieltäytyä kuskiksi lähtemästä, mutta se tietäs sit taas jonninjoutavaa kiukuttelua miehen puolelta, enkä mie viitsis riitaa haastaa ehdoin-tahdoin.

ukot osaa olla pönttöjä! voi hemmetti mikä tilanne. eikö se sit vois kuitenkin järkätä jostain itselleen kuskin (joku sen kaveri??) ja "säästäisitte" silleen sen lapsenvahdin siihen kertaan kun lähdette yhessä?

No sepä-se, kun miehen kaikki kaverit, ne työkaveritkin, asuu kaikki siellä Lahden liki. Me muutettiin itse tänne korpeen, ja nyt sit kärsitään pitkistä matkoista ja kimppakyytien epäonnistumisista.

No sepä-se, kun miehen kaikki kaverit, ne työkaveritkin, asuu kaikki siellä Lahden liki. Me muutettiin itse tänne korpeen, ja nyt sit kärsitään pitkistä matkoista ja kimppakyytien epäonnistumisista.

no muuttakaa äkkiä takas Lahteen, mäkin asun täällä =) ei vaan, mitä ihmettä tossa nyt sit keksis? harmittaa jos sulta menee tavallaan ilta pilalle, kun ei se sulle mitään lomaa varmaankaan ole, että juoppokuskina olet. ja olishan se ihan yhtä tärkeetä, että myös sulla olis hauska vapaa ilta... hei, entä joku sun kaveri? jos sä teet jotain sillä aikaa kun sun mies on siellä pippaloissaan ja sit jatkatte yhdessä kun se tulee sieltä ja joku sun kaveri olis teille kuskina?

Voisiko mies mennä sinne jollain muulla kyydillä, olla yötä kaverillaan ja tulla seuraavana päivänä pois tai saisit haettua hänet päiväsaikaan (oliko teillä niin isoja lapsia, että voi jättää siksi aikaa keskenään?) ja hoitaja tulisi toiste?

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Voisiko mies mennä sinne jollain muulla kyydillä, olla yötä kaverillaan ja tulla seuraavana päivänä pois tai saisit haettua hänet päiväsaikaan (oliko teillä niin isoja lapsia, että voi jättää siksi aikaa keskenään?) ja hoitaja tulisi toiste?

Tää on jo kai aika tyhmää, mutta mie en haluais että mies, eikä mieskään halua, olla yötä pois kotoa :ashamed:
Ja kyseessä ei oo mikään luottamuspula tai joku, mutta on vaan tullut ja ollut tapana, että aina yöksi kotiin.

no muuttakaa äkkiä takas Lahteen, mäkin asun täällä =) ei vaan, mitä ihmettä tossa nyt sit keksis? harmittaa jos sulta menee tavallaan ilta pilalle, kun ei se sulle mitään lomaa varmaankaan ole, että juoppokuskina olet. ja olishan se ihan yhtä tärkeetä, että myös sulla olis hauska vapaa ilta... hei, entä joku sun kaveri? jos sä teet jotain sillä aikaa kun sun mies on siellä pippaloissaan ja sit jatkatte yhdessä kun se tulee sieltä ja joku sun kaveri olis teille kuskina?

No joo, mutta on täällä niin paljon helpompaa lasten kanssa kuitenkin... Saa juosta ja melskata rauhassa, ja kiipiä puissa. Ei kiitos takas kaupunkiin.

Mulla ois vaan täällä 1 kaveri, jota ois mahdollista pyytää mukaan, mutta heille ei keksitä mistään lapsenvahtia näin yks-kaks.

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Ei jumalautsi. Mut sais aseella uhaten kuskaamaan, odottamaan, kuuntelemaan ja kestämään tuollaista iltaa. Never.

Ei tuo kuskin homma minusta kauheinta ole, se on mulle se isoin ongelma, että mitä mä tekisin siinä välissä - yksin, kun mie oisin mieluiten viettänyt sen ajan miehen kanssa. Tai kun ois edes kaveri... Voishan se ilta olla silleenkin silti ihan hauska.

No joo, mutta on täällä niin paljon helpompaa lasten kanssa kuitenkin... Saa juosta ja melskata rauhassa, ja kiipiä puissa. Ei kiitos takas kaupunkiin.

Mulla ois vaan täällä 1 kaveri, jota ois mahdollista pyytää mukaan, mutta heille ei keksitä mistään lapsenvahtia näin yks-kaks.

entäs jos kuitenkin koittaisitte keksiä niille lapsenvahdin? tai voiko sun kaveri mies jäädä niitten lasten kans jos se sun kaveri lähtis kuskiksi? tosin ei se lapsenvahdin keksiminen mitään helppoa ole. meilläkään ei ole kuin yksi paikka minne lapset voi viedä yökylään ja se on siis mun vanhempien luona. pari kertaa vuodessa ovat sit mummolassa yötä ja silloin tehdään sit jotain kahdestaan. että sinänsä ymmärrän hyvin, miks sä haluisit sen sun miehen kans tehdä jotain =)

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Ei jumalautsi. Mut sais aseella uhaten kuskaamaan, odottamaan, kuuntelemaan ja kestämään tuollaista iltaa. Never.

Ei tuo kuskin homma minusta kauheinta ole, se on mulle se isoin ongelma, että mitä mä tekisin siinä välissä - yksin, kun mie oisin mieluiten viettänyt sen ajan miehen kanssa. Tai kun ois edes kaveri... Voishan se ilta olla silleenkin silti ihan hauska.

hei jos susta se kuskin homma ei ole niin paha, niin onko sulla tällä suunnalla kavereita? sehän ois huipputilanne viettää jonkun sun lahtelaisen kaverin kans aikaa, kun muuten et asu täällä?

entäs jos kuitenkin koittaisitte keksiä niille lapsenvahdin? tai voiko sun kaveri mies jäädä niitten lasten kans jos se sun kaveri lähtis kuskiksi? tosin ei se lapsenvahdin keksiminen mitään helppoa ole. meilläkään ei ole kuin yksi paikka minne lapset voi viedä yökylään ja se on siis mun vanhempien luona. pari kertaa vuodessa ovat sit mummolassa yötä ja silloin tehdään sit jotain kahdestaan. että sinänsä ymmärrän hyvin, miks sä haluisit sen sun miehen kans tehdä jotain =)

Sieltäkin ois sit kyllä molemmat halunneet lähteä... Heilläkin kun lapsenvahdit on kiven alla, myö ollaan joskus oltu heille lapsenvahtina, kun heillä ei edes isovanhemmat ota lapsia hoitoon.
Eli ei se onnistu sekään. En mie uskalla omalle äidillenikään ehdottaa, että otahan äiti nuokin lapset hoitoon... Eihän niitä sit ois vasta kun 16... :whistle:

Yhteistyössä