Kumpi järkevämpi ostos: mustesuihku vai lasertulostin?

HP Officejet - monitoimilaite (mustesuihku). Maksaa normisti 399e ja nyt 299e. Tulostaa, kopioi, skannaa ja faksaa

VAI

Canon lasertulostin 399e.

No ei tässä paljon tietoa tullut. Tulostelen koulujuttuja ja työhakemuksia värillisenä. Pikaisesti tulisi päättää.

 
ammis
En osaa suositella kumpi kannattaa, ehkä itse ostaisin ton laserin. Noi monitoimilaitteiden väripatruunat on aika kalliita ja niissä ei kuitenkaan ole sitä väriä kun 10ml ellei sitten osta jotain suurtuottopatruuna missä on puolet enemmän mut se sit taas maksaa puolet enemmän. Laserin värikasetit on kalliita mut ne kestää kyllä pidempään, niissä taas on se et jos koneeseen menee kaikki 4 väriä niin mustat kasetit on aina halvempia kun muut värit.

Työkseni tilailen noita värikasetteja ja muita toimistotarvikkeita ja noi värikasetit ja patruunat on aika kalliita. Käypä katsomassa joltain sivulta mitä noihin maksaa värit ja päätä sitten sen ja tulevan käytön mukaan kumpi on järkevämpi laite.
 
Tuotetietojen mukaan mustesuihkulla tulostaa n. 450s ja 1 väri maksaa n. 30e.
Laserilla tulostaa 2000s ja maksaa n.80e/väri. Eli onhan tulostus halvempaa laserilla.

Haluaisin tuon kopiomahdollisuuden myös. Toisaalta taas olen ymmärtänyt että mustesuihkun värit kuivuu jos ei käytä koko ajan.

Mutta luulisi nyt n. 400e:n mustesuihkunkin olevan hyvä.

Mutta voiko työhakemukset tulostaa sille koska eivät ole ns. pysyviä?
 
Mä myyn noita. Värejä, toimistotarvikkeita ja joskus jonkun tulostimenkin.

En ottaisi mustesuihkua, yksi meillä on kun ilmaiseksi sain.

Ammis tossa jo aika hyvin perustelikin.

En tiedä mistä tuo käsitys, että laser "hyytyy", en ole tällaiseen törmännyt.

Laserin kasetit on toki kalliimpia, mutta sitten puhutaan tulostumääristä tyyliin 1000-10 000 sivua (koneesta riippuen). Mustesuihkun patruunat on yleensä jonkun kympin, mutta tulostusmäärät useimmiten vain satoja per patruuna.
Näissä siis tuo koneen hinta on äkkiä säästetty takaisin, riippuen tulostusmääristä.

Lisäksi ne mustesuihkun patruunat kyllä kuivuu, jos et käytä. Laserkasetti toimii, jos ei heti toimi niin pienen ravistelun jälkeen pelittää taas.
(muoks. Ei se vaikuta, vaikka ostaisit kuinka hyvän ja kalliin mustesuihkun, ne värit kuivuu silti.)

Itse sijoittaisin ehdottomasti rahani siihen laseriin, mutta kukin tyylillään.
 
MM
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunis Aamu:
HP Officejet - monitoimilaite (mustesuihku). Maksaa normisti 399e ja nyt 299e. Tulostaa, kopioi, skannaa ja faksaa

VAI

Canon lasertulostin 399e.

No ei tässä paljon tietoa tullut. Tulostelen koulujuttuja ja työhakemuksia värillisenä. Pikaisesti tulisi päättää.
Lasertulostinta suosittelen minä. HP (hyvin paska) on jo merkkinä muutenkin ihan nimensä veroinen;)

 
vieras
Me ostettiin tuo Canonin lbp 5000 lasertulostin. Ollaan oltu kyllä todella tyytyväisiä. On arkistointikelpoista paperia, mitä mustesuihkulla tulostettu ei ole. Aiemmin meni ihan riittävästi rahaa noihin tulostimiin, jotka vähän väliä renkkas ja mustekasetit kuivu. Hinta saatiin tingittyä 280 ja oli edullinen tuolloin.

Eikä meillä tuo laseri ole mitenkään hyytynyt, vaikka sitä ei ole päivittäin käytettykään...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me ostettiin tuo Canonin lbp 5000 lasertulostin. Ollaan oltu kyllä todella tyytyväisiä. On arkistointikelpoista paperia, mitä mustesuihkulla tulostettu ei ole. Aiemmin meni ihan riittävästi rahaa noihin tulostimiin, jotka vähän väliä renkkas ja mustekasetit kuivu. Hinta saatiin tingittyä 280 ja oli edullinen tuolloin.

Eikä meillä tuo laseri ole mitenkään hyytynyt, vaikka sitä ei ole päivittäin käytettykään...
Niin juu, se unohtui sanoa, että alussa kyllä mietittiin kaks kertaa sitä kokoa... Tuo on aika iso möhkäle, mutta kannattava ostos on ollut.
 

Yhteistyössä