Kumpaan uimakouluun ilmoittaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaahan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaahan

Vieras
Vaikea päätös, eli lapset ovat 6v. ja 5v. ikäisiä ja pienestä pitäen ollaan yhdessä uimahalleissa jne. käyty. Molemmat uineet monta vuotta kellukkeiden avulla, eivät siis vettä pelkää yms.

Vanhempi osaa pari metriä uida, ei täydellisesti, vielä vähän semmosta räpiköimistä, mutt rohkeasti menee jo ilman kellukkeita ja sukeltaakin. Nuorempi haluaa vielä kellukkeita käyttää, eikä yhtä rohkeasti ilman niitä halua aina yrittäkään.

Eli, toinen vaihtoehto olisi elokuun lopusta joulukuun alkuun, yhteensä 15 kertaa ja maksaa 152e/nenä, toinen vaihtoehdoista olisi lokakuun loppupuolesta joulukuun puoliväliin, yhteensä 8 kertaa ja maksaa 76e/nenä. Molemmissa samat tavoitteet, mm. se 5 metrin uimataito.

Kumpaan kannattaisi ilmoittaa? Sitäkin mietin, että esikoiselle riittäisi varmasti tuo 8 kertaa, kun taas kuopukselle voisi olla hyvä tuo 15 kerran koulu, mutta ei sitten viitsisi eri päivinä lähteä lapsia kuskailemaan jne. Kumpaan sinä ilmottaisit näillä tiedoilla, mitä kerroin? :D

No itsekin olen kallistumassa kyllä ton lyhyemmän puoleen, ihan siksikin, että tulisi sitten puolet halvemmaksi! Ja kyllä sieltä varmaan saa opittua ne tekniikat ja sellaiset, jos ei uimataitoa niin oppivat varmasti silläkin, että yhdessä käydään jatkossakin paljon.

Kiitos vastauksista!

Minä olisin ilmoittanut pidempään uimakouluun. Ihan siksi, että mulle uimataito ei tarkoita pelkästään sitä, että osaa uida sen 5 metriä, vaan että osaa uida jo paljon enemmänkin. Että uimataito vahvistuu ja kehittyy koko ajan. Ja mitä tulee uimatekniikoiden opettamiseen, aika harva aikuinen osaa tehdä niitä oikein, suurin osa ui esim. rintauinnin väärin. Joku voi heittää että mitä väliä, mutta oikea uimatekniikka tekee uimisesta helpompaa ja kevyempää - sitten kun osuu vaaratilanne esiin, jaksaa siis uida pidempään.

Omat lapseni ovat uineet useamman uimakoulun ja vesirallit päälle. Kuopus ui niitä vesiralleja, on siis uinut nyt ykkösen, ja 3 sellaista odottaa vielä vuoroaan. Meidän 7 v:kin osaa uida jo 200 metriä, mutta haluan edelleen hänen uintiinsa varmuutta ja rauhallisuutta. Eli jatkamme yhä edelleen.

Yhteistyössä