Kumpaa lasta hoitaisit mieluummin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
A: On tosi vilkas, kokoajan pitää vahtia, tekee tosiaan kaikenlaiset kämmit jos ei vahdi ja juokse perässä. Ei pysy edes hiekkalaatikolla kuin ehkä 5 min. vaikka miten yrittäisit tehdä hänelle hiekkakakkuja, vaan säntäilee sinne tänne, ulkonakin pitää juosta lapsen perässä koko ajan. Ei ole kiinnostunut kirjojen lukemisestakaan.
On todella hyväntuulinen, ei itke eikä kitise.
Syö hyvin, nukahtaa todella hyvin, vaan sillä kuin laitetaan sänkyyn. Nukahtaa yönille 7-8 aikaan illalla, herää 7-8 aikaan aamulla, nukkuu yön heräämättä.
Nukkuu yhdet päiväunet, 2-3 tuntia.
Laittamalla sisälle sänkyyn tai ulkona rattaissa.

B: Ei säntäile eikä riehu, ei riko paikkoja, tottelee mitä sanotaan. Hänen kanssaan on helppo ulkoilla, ei yritä karkailla.
On todella vaativainen. Haluaa kokoajan aikuisen seuraa. Kulkee perässä, ei viihdy yhtään itsekseen. Itkee ihan pienemmästäkin syystä, oikeastaan hänen hoitamisensa on sitä että pidät häntä sylissä tai muuten viihdytät melkein koko ajan.
Syö hyvin.
Ei suostu nukahtamaan millään. Ei auta laulut, vieressä makaaminen, ei mikään. Mitä väsyneemmäksi tulee sitä enemmän tappelee unta vastaan, ja sitä enemmän myös heräilee. Heräilee useasti öisin.
Kun herää, ei nukahda helposti uudelleen.
Päiväunille ei suostu nukahtamaan oikeastaan mitenkään muuten, kuin että on tosi nääntynyt ja kauhean huudon jälkeen. Päiväunet ovat usein vaan puolen tunnin mittaiset, sen jälkeen on vieläkin väsyneempi kuin ennen niitä.

Niin, kumman ottaisit hoitoon, sanotaan että viikonlopuksi? Näitten kummankin lapsen ikä on 1,5 v.

Minä ton A:n. Esitin tän kysymyksen siksi, että mulla on kaksi kaveria ja esimerkit ovat ihan elävästä elämästä.
Kaveri, jolla on lapsi B, on mulle suuttunut kun en halua hoitaa hänen lastaan oikeastaan koskaan. Vaikka hoidan tota toista useinkin.

Suuttui, koska hänen lapsensa olisi hänen mielestään helpompi.
OMG.

Mä ottaisin B:n. Mutta mulla onkin omat lapseni jo aikuisia, joten voisin hyvin pitää hoitolasta sylissäni ja olla koko ajan seurana. Jos mulla olisi omia pieniä lapsia, en ottaisi kumpaakaan.

[QUOTE="VIERAS";24267793]Helpompi ja helpompi. En erittele lapsia noin, vaan ne hoidetaan keitä kohdalle sattuu. Hoidan lapsia työskeni.[/QUOTE]

Minäkin. Ja hoidettavia on laidasta laitaan.

A, mieluummin, mutta jos mulla on kaks tasavertaista ystävää, niin kyllä mä silloin ottaisin molempien lapsia hoitoon joskun silloin tällöin jos olis mahdollista. Mulla on pojat tuon A:n ja B:n risteytyksiä, muuten A, mut ei mee millään nukkumaan ja jossain vaiheessa yöllä tulee viereen..

Onko tää lapsi B ollut sulla koskaan yöhoidossa? vai onko tuo tieto peräisin siitä mitä näet häntä äidin ollessa läsnä?

Ps. Tällä hetkellä en kyllä ottais kumpaakaan hoitoon, omissa on ihan tarpeeksi.. :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;24267832:
A, mieluummin, mutta jos mulla on kaks tasavertaista ystävää, niin kyllä mä silloin ottaisin molempien lapsia hoitoon joskun silloin tällöin jos olis mahdollista. Mulla on pojat tuon A:n ja B:n risteytyksiä, muuten A, mut ei mee millään nukkumaan ja jossain vaiheessa yöllä tulee viereen..

Onko tää lapsi B ollut sulla koskaan yöhoidossa? vai onko tuo tieto peräisin siitä mitä näet häntä äidin ollessa läsnä?

Kummatkin on olleet yöhoidossa ja muutenkin hoidossa. B:n kanssa nukkumishommat on ihan järkkyjä, siksi en haluaisi hoitaa sitä. En edes laittaa päiväunille, kun se on monen tunnin taistelu.
Se on monen tunnin taistelu myös äidilleen ja isälleen, ei pelkästään mulle. Mä en vaan jaksa, en.

Ehkä mieluummin hoitaisin B:tä, mutta (iso mutta) en osaa valita hoidettavaa lasta tai aikuista sillä perusteella kumpi miellyttää enemmän, täysin riippuisi muista tekijöistä. Kuinka usein pitäisi hoitaa, miksi, onko muita vaihtoehtoja jne...

No eiks 1,5 vuotias ole aika pieni. Pullo suuhun niin kauan että kasvaa ja kehittyy ja osaa rauhoittua muutenkin. Hampaat ei mee miksikään pullon imemisestä, kokemusta on. Ja kaikki muutkin konstit on sallittuja. Ei pidä itkettää rättiväsynyttä turhaan. Voisi kokeilla painavampaa peitettä päälle myöskin.

Maailma on julma. Päiväkodissa jo erottuvat suosikit jotka osaavat toimia juuri oikein. Hän joka tarvitsee syliä enemmän ja syystä tai toisesta tyytymätön ei pääse erinäisten tätejen hoitoon koska ei lapsi miellytä tätiä. Lapset ovat erilaisia. Erilaisuus on rikkaus.

[QUOTE="VIERAS";24267793]Helpompi ja helpompi. En erittele lapsia noin, vaan ne hoidetaan keitä kohdalle sattuu. Hoidan lapsia työskeni.[/QUOTE]

No mä en hoida, huh huh. Kysyinkin tässä lähinnä, että kaverien lapsista, ihan ilmaiseksi.
Työkseen se olisikin eri juttu.

Jos mulla ei olis omaa pientä, niin ottaisin B:n ihan vaan sen takia, että jos(tai ilmeisesti kun) se on tota myös kotona, niin vanhemmat totisesti ovat varmaan ilahtuneita, kun saavat hetken hengähtää... :)

En sun tarvitse jaksaakaan, voit itse valita koska et ole lapsen äitikään, Mutta älä ihmettele jos ystäväsi on loukkaantunut jos hehkutat että toinen lapsi on mukavampi ja häntä hoidat mielelläsi. Ystävästi tarvitsee sellaisia ystäviä jotka pystyvät kiintymään myös hänen lapseensa vaikka olisi vaativampi lapsi, niin äitikin silloin tarvitsee hermojen lepuutusta välillä ja toivottavasti on turvaverkkoa joka jaksaa.