Kummiudesta kieltäytyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaimo

Vieras
Mies oli kieltäytynyt veljensä lapsen kummiudesta, koska minua ei oltu pyydetty myös kummiksi.
(Kertoi minulle eilen, tämä tapahtunu tossa viikolla)

Mietin vain, että eihän tällainen "SAISI" vaikuttaa väleihin noin muuten?
Vai onko se sitten automaattisesti, että välit poikki ja paskapuheet kehiin... No, riippuu tietysti ihmisistä.

Ei kummiuden pitäis mikään pakollinen nakki olla... mun mielestä vanhempien pitää aina varautua siihen, että kummiksi pyydettävä kieltäytyy. Tosin sitä en ymmärrä miksei miehes voi olla kummi ilman sua :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ei kummiuden pitäis mikään pakollinen nakki olla... mun mielestä vanhempien pitää aina varautua siihen, että kummiksi pyydettävä kieltäytyy. Tosin sitä en ymmärrä miksei miehes voi olla kummi ilman sua :whistle:

No en ymmärrä minäkään, että jätettäiskö nuo spekuloinnit ja vihjailut sikseen tästä ketjusta? Se ei nimittäin ollut pointti, enkä ole asiaan vaikuttanut.

Meillä kävi tuon kuopuksen kanssa niin, että kun pyysin ystäväpariskuntaa kummiksi niin nainen (joka olikin alunperin ystäväni) ensin lupautui ilomielin kummiksi. Mutta sitten kun olivat miehen kanssa jutelleet ja mies ei ollutkaan halunnut niin nainenkin perui. Siitä tuli kyllä aika paskat fiilikset sitä miestä kohtaan. Mutta nainen on yhä ystäväni... niin ja kait se mieskin siinä sivussa menee... mutta kyllä sitä hetken aikaa oli pitämättä yhteyttä kun tuntui niin kököltä tuollainen käytös. Jokaisella tietysti on oikeus kieltäytyä kummiudesta, ei siinä mitään.

Kun minä ainakin haluaisin olla tuon lapsen elämässä mukana, mutta onko se sitten mahdollista...
No, asiahan selviää "kokeilemalla", että miten meihin nyt suhtaudutaan. Ja puhumalla ko. henkilöille.

Ilman muuta kummiudesta voi ja saa kieltäytyä. Itse ainakin toivoisin että sitä osattaisi rehdisti sanoa ei, jos siltä tuntuu, mielummin kun väkipakolla muistaa sitä lasta vain synttäreillä tai unohtaa se sen yhden tilaisuuden jälkeen kokonaan.

Mutta kun tuo mies oli kuulemma lopullisen kantansa sanonut. Perusteli minulle, että "sinähän ne muistamiset ostaisit kuitenkin ja yhdessähän me ollaan ja kylässä käydään."
En oikein saanut selvyyttä, että oliko veljen vaimo sitten möksähtänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo:
Mutta kun tuo mies oli kuulemma lopullisen kantansa sanonut. Perusteli minulle, että "sinähän ne muistamiset ostaisit kuitenkin ja yhdessähän me ollaan ja kylässä käydään."

No mä en kyllä osta (yleensä) mun miehen kummipojan lahjoja, eikä se mun kummipoikani. Yhteisen kummilapsen muistamiset mä kyllä hoidan.

Jos sä et oo kummi, ni miks sä ne muistamiset ostaisit?

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

No mä en kyllä osta (yleensä) mun miehen kummipojan lahjoja, eikä se mun kummipoikani. Yhteisen kummilapsen muistamiset mä kyllä hoidan.

Siksi, että minä hoidan muutkin ostokset, eikä miestä niin paljon kiinnosta toisten lapset.

Kumma, että teillekin tämä on hirveä ongelma?! :o
Huh huh, eli voin vain kuvitella, että siellä on miehen veli ja veljen vaimo näreissään.

Mutta minkäs teet, pakottaako tässä pitäisi, että ALA ALA KUMMIKSI?
Mitä se hyödyttäisi, jos mies ei yksin halua?

Sinänsä ymmärrän hänen pointtinsa, elämme ja olemme muutenkin yhdessä.

Siksi, että minä hoidan muutkin ostokset, eikä miestä niin paljon kiinnosta toisten lapset.

Huh huh, eli voin vain kuvitella, että siellä on miehen veli ja veljen vaimo näreissään.

No siinäpähän sen sitten huomaisi, ettei miestä kiinnosta, jos sä antaisit sen hankkia ne muistamiset. Että tuliko valittua niin hyvä kummi tai olisko pitänyt pyytää molempia kuitenkin...

Ja meen perheessä tää meen kummijuttu ja lahjat ei ole ongelma. Me ei olla oltu kimpassa miehen kanssa silloin, kun ollaan omat kummilapsemme saatu. Se nyt on vaan menny näin, kun mä hankin lasten lahjat aina ajoissa ja mies viimetippaan.

No siinäpähän sen sitten huomaisi, ettei miestä kiinnosta, jos sä antaisit sen hankkia ne muistamiset. Että tuliko valittua niin hyvä kummi tai olisko pitänyt pyytää molempia kuitenkin...

Ja meen perheessä tää meen kummijuttu ja lahjat ei ole ongelma. Me ei olla oltu kimpassa miehen kanssa silloin, kun ollaan omat kummilapsemme saatu. Se nyt on vaan menny näin, kun mä hankin lasten lahjat aina ajoissa ja mies viimetippaan.

Me taas olemme olleet "aina" yhdessä, joten tuntuisi hullunkuriselta, jos mies lähtisi tuosta ostamaan lahjaa omalle kummilapselleen. Ei tuo ole koskaan oikein kaupoissa kulkenut tai varsinkaan lapsille osannut lahjoja ostaa. Meillä on viisi kummilasta, ja he ovat yhteisiä. Onhan tässä yhdessä oltukin sellaiset 18 vuotta. :)

Yhteistyössä