kummityttö isoveljineen tulee hoitoon heinäkuuksi ( Mitä ruokaa tarjoan ja minkä verran)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Pojat 7 ja 8, tyttö 4 vuotta. Mitä ravitsevaa, helppoa, suht edullista perusruokaa tarjoaisin??? Lapset hoidossa klo: 9-18, kun vakituinen hoitaja lomailee. Päivärytmi on seuraavanlainen:

9.00 hoidossa
9.15 ulkoilu, esim: leikkipuisto, uinti, pyäräretki jne...
10.30 sisälle ja leikkiä...
11.00 RUOKA
11.45 satu ja tyttö päiväunille, pojat levätköön tai pelatkoon leikkaa
14.00 VÄLIPALA
14.30 sisäleikkiä yms
16.00 ulkoilua, pihahommia, tai kodinhoitoa leikin varjolla
17.45 ILTARUOKA
17.00 lastenohjelmat
18.00vanhemmat hakevat

Mitä ruokaa, minkä verran. Mistä perusruuasta lapset pitävät?? Ravintorikasta ja edullista. Kiitos!

keittoja, laatikko ruokia ja siten että voit esimerkikisi edellispäivän iltaruuan tarjota seuravan päivän lounaana.
sinulla ei siis ole lapsia itselläsi ja hoidat kolmea koko kuukaudenko?
Tsemppiä!

Joo koko kuukauden, tai no viitenä päivänä viikossa. Toi olikin hyvä idea että eilisen päivän iltaruokaa seuraavana aamuna, niin sitten vaan tekee ruuan kun pienimmäinen nukkuu. Niin ja enköhän mä pärjää, kun eihän ne yötä oo

Päiväkotien ruokalista

Päiväkodin listasta saat vaikka ideoita välipaloihinkin.
Ja tosiaan kannattaa hyödyntää edellisen päivän päivällinen (siis iltaruoka) seuraavana aamupäivän lounaana, eli tehdä siis senverran reilumpia annoksia, että riittää.

Jos tulee kovin kuumaa, niin voi olla että lämmin ruoka ei kovin hyvin maistu. Silloin kannattaa panostaa (toki lapsista riippuen) salaatteihin ym. ”kylmiin” ruokiin, jotka yleensä kuumalla kuitenkin kelpaa.
Ja salaatithan on edullisia valmistaa varsinkin näin kesäaikaan, ja niihin saa ruokaisuutta pastalla, juustoilla, broilerilla, kinkulla ja mitä nyt ikinä sitten keksiikin.

Lasten herkkuruokia: makaroonilaatikko, kanakastike ja riisi, lohi ja peruna/perunamuusi, lihapullat ja peruna sekä yksi suosituimmista: kasvissosekeitto, johon päälle raejuustoa. Nakkikastike tekee myös kauppansa. Noita kun on ei jää ruokaa murustakaan jäljelle.

Yhteistyössä