kummityttö ilmeisesti muutti meille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
9 v tyttö tuli meille maanantaina. Ja kysyi että olenko minä yötä vai hakeeko äiti minut jo illalla. Äidin kanssa olin sopinut että jos viihtyy voi olla yötäkin. Huomenna keskiviikko ja tyttö edelleen täällä. Perjantaina lähdemme mökille ja laitin äidille viestiä ( ei vastannu) että perjantaina puolilta päivin pitäis hakee kotiin. Ei oo vastannu. En haluis tyttöö ottaa meidän mökille taas.
Missä ongelma? No en tiedä, jotenkin vain tuntuu että olemme ilmainen lapsenvahti. Toki tyttö joutuisi olemaan päivät yksin. Nyt tiedän hänen joutuvan olemaan viikonloppuna paljon yksin.

Miks et soita vaan laitat viestejä jotka on helpompi jättää huomioimatta? Ja luulis että eritoten kummilapsille löytyis aina aikaa ja paikka kummin elämästä...

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Miks et soita vaan laitat viestejä jotka on helpompi jättää huomioimatta? Ja luulis että eritoten kummilapsille löytyis aina aikaa ja paikka kummin elämästä...

Aikaa löytyy varmasti mutta silti "vieras" ei ole kiva lisä jatkuvasti omassa elämässä

Juu enemmän sen luulisi löytyvän äidin elämässä.
Mikä äiti se semmonen on joka ei edes vastaa viesteihin

Siis olen soittanut lukuisia kertoja, ei vastaa.... toki päivällä oli töissä, ja illalla terassilla.
Ja kyllä kummilapselle on paikka meillä, mutta hän on kuitenkin kummilapsi, siis ei oma lapsi joka asuu meillä. Kesälomaa koulusta ollut kuukausi ja tää on jo kolmas kerta ku hää on meillä yökylässä.

No jos nyt vähän liioittelet asiaa? Kirjoitit että tyttö tuli teille maanantaina eli EILEN. Ja äidin kanssa sovittu että voi olla yhden yön, jonka on nyt sit ollu. Ja siitä päättelet, että tyttö on teilä perjantaihin saakka?????? Eikä ehkä silloinkaan haeta vaan joudut ottamaan hänet mukaan mökille viikonlopuksi???? Mä en nyt ihan ymmärrä mikä sun mielestä on menny pieleen, paitsi ettei äiti vastannu sun viestiin heti?

No, meillä on kummit ihan neuvottelemalla otettu, eli jos vanhemmille käy jotakin, kummit ottavat lapset.
Jotakin ei aina tarkoita kuolemaa, esim masennus tai muu sairaus voi viedä voimat, jolloin tiedämme, että kummit hoitaa.
Kummi on lapsen tuki aina ja kaikessa, tai ainakin minä olen näin ymmärtänyt?

Alkuperäinen kirjoittaja täti:
No jos nyt vähän liioittelet asiaa? Kirjoitit että tyttö tuli teille maanantaina eli EILEN. Ja äidin kanssa sovittu että voi olla yhden yön, jonka on nyt sit ollu. Ja siitä päättelet, että tyttö on teilä perjantaihin saakka?????? Eikä ehkä silloinkaan haeta vaan joudut ottamaan hänet mukaan mökille viikonlopuksi???? Mä en nyt ihan ymmärrä mikä sun mielestä on menny pieleen, paitsi ettei äiti vastannu sun viestiin heti?

No katso nyt kelloa, johan se maanantaiyö meni ajat sitten! Olishan sen äidin nyt tänään kuulunut lapseensa olla yhteydessä.

Juu, kyllä äidin kanssa sovittiin yöstä, tosin lapsi ei tienny ku hain että onko hän yötä vai vain päivän!!!
Ja toiseksi äiti viestitti eilen, että jos viihtyy niin voihan se olla vielä muutaman päivän...
En tiedä mikä mennyt pieleen, mutta jos kuukauden aikana kolmatta kertaa yökylässä, niin...

No kyllä lapsen äidin pitäis olla yhteydessä siihen jolla lapsi on hoidossa, kun kotiintulo ajankohta lähestyy tai on jo ylittänyt sen! Ei silloin voi olla vastaamatta puhelimeen ja vieteihin. Jos jotain on sovittu niin siitä pitäis pitää kiinni!

Mitähän siskos tuumais kun laittaisit viestin että ilmoitat sosiaalitoimeen, jos ei ota sinuun heti yhteyttä ja selitä miksi ei ole vastannut.. Oisko aivan väärin tehty :whistle:

Oon kyllä samaa mieltä siitä et kummin täytyy tukea lasta, mut rajansa kaikella.. Kyllä sen äidin kuiten pitää oma kersa hakee kotiin jos ei oo muualle menny ku terassille...Jos meillä poika yökyläs nii haen aamupäivällä pois en tehny penskoja siks et voisin hoidattaa ne muilla.

Mä mietin ihan samaa. Yhden yönhän muksu on vasta ollut yötä. Ja mitä jos äidille on vaikka sattunut jotain kun ei vastaa puhelimeen. Heti ollaan haukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Mitähän siskos tuumais kun laittaisit viestin että ilmoitat sosiaalitoimeen, jos ei ota sinuun heti yhteyttä ja selitä miksi ei ole vastannut.. Oisko aivan väärin tehty :whistle:

Oliko tää kummilapsen äiti ap:n sisko?! :o En mä huomannutkaan sellaista.

Kyllä mä ihan oikeasti tekisin perheestä lastensuojeluilmoituksen, jos äiti on noin vastuuton ja välinpitämätön ja tyttö paljon yksikseen. Ensin keskustelisin vakavasti tytön äidin kanssa ja sitten tekisin ilmoituksen, jos asiat eivät muutu.

Yhteistyössä