Kummituksiin uskovat ja henkimaailman jutuista tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Meidän perhe asuu vanhassa talossa. Täällä aina natisee ja paukkuu ja kuuluu ääniä. En ole koskaan pelännyt mitään tuollaista ja olen aina sanonut, että kiltit kummitukset ei tee pahaa (isotätini sanoi aina noin), mutta nyt olen alkanut miettiä kun lapseni pelkää olla talossamme yksin ja itsekin olen päiväunilla nukkuessani yksin ollessani toisinaan tuntenut jonkun läsnäolon talossa vaikkei ketään kuitenkaan ole paikalla. Tänään tunsin kaikkein selvimmin jonkun läsnäolon. Olin lepäämässä kun kuulen ulko-oven käyvän, portaiden narisevan, jonkun tulevan ovesta, vaikka ovi ei aukea ja asettuvan sängylle niin, että tunnen painalluksen sekä laskevan kätensä vierelleni. Eikä kuitenkaan ketään ole missään! Jos kyseessä on kummitus niin kukahan se on ja mitä asiaa sillä on minulle? Niin ja lisään vielä, että tunne on niin todellinen ja karmiva että unta se ei ole, enkä siis edes nukkunut vaan torkuin vaan puoliunessa ja olin toki heti hereillä kun tunsin jonkun tulevan viereeni.

Kannattaisi varmaan ensimmäiseksi selvittää talon historiaa, onko joku kuollut siellä tms. Eikä välttämättä ole edes kuollut siellä, vaan entinen asukas ei vaan halua jättä taloa.

Jos siellä joku henki on, niinkun tuntuu olevan, niin tuskin se sieltä poistuu. Ja kyseessä on varmasti ystävällinen henki, niin ei sitä taideta lähteä sieltä karkottamaankaan. Olen katsellut telkkarista noita kummitustalo-ohjelmia ja mielestäni niissä aina vaan yritetään sopeutua elämään hengen läsnäolon kanssa. Joskus on myös ollut niin, että ystävällismieliselle hengellekin on yritetty puhua: mene valoon yms.

Mutta minä tosissaan uskon tuollaisiin henkiin ja voi ihan hyvin olla, että lapsesi tuntee sen läsnäolon. Vaikkei se mitään pahaa tekisikään, niin varmasti sellainen tuntuu lapsesta (ja itsestäänkin) epämiellyttävältä. Huh, ihan menee kylmäväreet! Itsellä ei ole kummituskokemusta, mutta asia kiinnostaa kovasti.

Sanoisin että joku edesmennyt läheinen. Ei siis mikään entinen talon asukas, vaan joku, jolla on tunneside nyt talossa asuviin ihmisiin. Tai vaikka oma opas ("suojelusenkeli" ), mutta veikkaisin että se on epätodennäköisempää.

Asiasta en mitään TIEDÄ, uskon vain.

Mä oon hörhö..eli uskon ja tunnen kaikkea outoa aina. Ja kaikilla ei vaan ole mitään asiaa, jotkut liikkuu vaan muuten. Minä kuulen mun äidin askeleet usein vaikka hän ei edes asu meillä. Kun asiaa kysyy niin kuulemma äiti on ajatellu mua yms.
Eli joskus vaan ajatus liikkuu.

Ei tunnu pahalta räyhätyypiltä mitä olet kertonut. mutta voisit pyytää papin siunaamaan kotinne jos auttaisi. Tai puhuttelet seuraavan kerran henkeä ja pyydät nätisti että lähtisi pois eikä tulisi enää(en kyllä tiedä auttaako jos henki jumissa siellä eikä voi ite lähteä). :hug: :hug: :hug: :hug: :flower:
Mut mä ite en uskaltais asua tuollaisessa talossa enkä kyllä puhuis niille :D koska mulla on itellä vain pelottavia kokemuksia takana. Jääny paha maku.

Tiedämme kyllä talon historian. Tämän talon on rakentanut mieheni pappa ja talossa on siis asunut mieheni isovanhemmat kasvattaen kuusi lastaan sekä heidän jälkeensä ainoastaan meidän perheemme. Pappa ja mummu ovat molemmat kuolleet mutteivat tässä talossa vaan sairaalassa kumpikin. Pappan nimenomainen toive oli aina, että talossa tulee vastakin asumaan joku sukulainen eikä tätä myytäisi pois muille vaan vaalittaisiin ja asusteltaisiin tässä perinteitä kunnioittaen. Näin olemme tehneet. Mieheni oli sitä mieltä, että kummitus olisi hänen pappansa, vaikkei hän oikeen siis mua uskokaan, mutta itse en ole ihan varma, voihan se olla joku muukin läheinen. Siksi tuli mieleen, että mitä asiaa hengellä on mulle?

ei hengellä välttämättä ole asiaa mutta on vaan jäänyt nyt tähän taloon elämään?ei kuulosta pahan tahtoiselta,joten varmaan kannattaa vaan jatkaa oloa.meillä on kuulunut yläkerrasta askelia ja juoksua ihan lapsen äänet ?ja olen myös herännyt muutaman kerran kun minua on kuititettu kainaloista ,niin että on ollut pitkään sen jälkeen kosketus arat ja olen nauranut ääneen.muutaman kerran on ovi naksahdellut kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
se on vaan kaikkea sitä ½ pöhelöä mitä ½ unessa kuvittelee :wave:

Siis nyt olin puoliunessa, mutta olen tuntenut läsnäolon myös muissa tilanteissa. Paikka tosin on aina yläkerrassamme rajoittuneena muutamaan tiettyyn kohtaan jossa tuntemuksen voi saada. Ja ääni kuuluu aina niin, että henki tulee ulko-ovelta suoraan yläkertaan. Ehkä kerran olen kuullut sen kävelevän alakerran huoneissa luultavasti keittiössä..

Alkuperäinen kirjoittaja Strawberry Fields:
Tiedämme kyllä talon historian. Tämän talon on rakentanut mieheni pappa ja talossa on siis asunut mieheni isovanhemmat kasvattaen kuusi lastaan sekä heidän jälkeensä ainoastaan meidän perheemme. Pappa ja mummu ovat molemmat kuolleet mutteivat tässä talossa vaan sairaalassa kumpikin. Pappan nimenomainen toive oli aina, että talossa tulee vastakin asumaan joku sukulainen eikä tätä myytäisi pois muille vaan vaalittaisiin ja asusteltaisiin tässä perinteitä kunnioittaen. Näin olemme tehneet. Mieheni oli sitä mieltä, että kummitus olisi hänen pappansa, vaikkei hän oikeen siis mua uskokaan, mutta itse en ole ihan varma, voihan se olla joku muukin läheinen. Siksi tuli mieleen, että mitä asiaa hengellä on mulle?

Pappa siellä käy tarkistelemassa tiluksiaan ja onko talo pysynyt suvulla!! =)
Ootteko lähiaikoina tehneet joitakin muutoksia taloon?

Älä pelkää.

Pysy rauhallisena. Rukoile ääneen tai lue Raamattua ääneen.

Voisiko teillä olla joitain esineitä joita on käytetty joissain yliluonnollisissa tapahtumissa? Jotka liittyvät ennusteluun, tarot-kortteja tms??

Joskus henget jäävät näiden esineiden mukana "kummittelemaan". Eli jos teiltä löytyy jotain tällaisia, hävitä esineet.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Älä pelkää.

Voisiko teillä olla joitain esineitä joita on käytetty joissain yliluonnollisissa tapahtumissa? Jotka liittyvät ennusteluun, tarot-kortteja tms??

Joskus henget jäävät näiden esineiden mukana "kummittelemaan". Eli jos teiltä löytyy jotain tällaisia, hävitä esineet.

:whistle: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Älä pelkää.

No ei sovi oikeen mun tyyliin mikään noista. Ei raamatunluvut eikä löydy tarot-korttejakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:

Eipä olla pahemmin mitään nyt just muuteltu. Ollaan vaan vähemmän nykyään kotona paikalla kun on työt ja harrastukset ja tytöllä koulunkäynti ja kaikki sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itsesuggestiota.

Eikö itsesuggestiolla ole jokin tarkoitus minkä vuoksi sitä käytetään? Minulla ei ole mitään hinkua nukkua kummituksen kanssa!

Se voi olla myös tahatonta. Eli pelko ruokkii itseään ja lopulta mielikuvitus harhauttaa aisteja. Myös muut tunteet kuin pelko voivat aiheuttaa tuon. Inhimillinen ominaisuus.

Mä asun 1880 rakennetussa talossa jonka yläkertaa surmattiin venäläinen sotavanki, myös talon isäntä on teki itsemurhan 1945. Talo natisee ja paukkuu, mut en mä kummituksiin usko. Tosin jos katson kauhuelokuvia murhaajista niin ulos mennessä niitä tuntuu olevan joka puskissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:

Eipä olla pahemmin mitään nyt just muuteltu. Ollaan vaan vähemmän nykyään kotona paikalla kun on työt ja harrastukset ja tytöllä koulunkäynti ja kaikki sellainen.

Jos hän haluaa pitää huolta talosta,kunnei ketään paikalla jne.??En äkkiseltään uskoisi hänen haluuvan mitään pahaa jos joku henki on kiintynyt tiettyyn paikkaan ja vaikka henki olisikin siirtynyt eteenpäin voi kiintymys tiettyyn paikkaan jättää nk.jäännösenergiaa!
Jos asia häiritsee tai pelottaa sua,hommaa vuorikristallia ja laita paikkoihin joista ääniä kuulet!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä asun 1880 rakennetussa talossa jonka yläkertaa surmattiin venäläinen sotavanki, myös talon isäntä on teki itsemurhan 1945. Talo natisee ja paukkuu, mut en mä kummituksiin usko. Tosin jos katson kauhuelokuvia murhaajista niin ulos mennessä niitä tuntuu olevan joka puskissa.

Ei se ole sellainen tunne kuin kauhuleffan katsomisen jälkeen. Se ei siis ole mikään pelottava tunne varsinaisesti vaan niin vahva tunne, että hiukan saa sellaisen varovaisen tunteen aikaiseksi.

Yhteistyössä