Kummit ja lahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milla"

Vieras
Täällä kun lukee näitä viestejä, en voi kun ihmetellä, mikä lahja-automaatti kummi on. Minun lapset on kastettu, mutta kummit on ne kaksi pakollista nimeä paperissa. Olen sanonut kummeille, että mitään muuta en ole vailla, kuin että saan laittaa ne nimet paperiin.
Meille paras ratkaisu olisi ollut se, että lapset saa kastaa, mutta kummeja ei ole pakko olla.

Itse olen siskoni pojan kummi ja hyvin otettu siitä. Haluan muistaa lasta lahjoilla ja aika usein hänelle ostelen juttuja. Ehkä itselläni on muistot kirkkaasti mielessä kuinka olin otettu oman kummitätini tuomisista ja toisaalta olin ehkä vähän kateellinen siskolleni,jonka kummi anteli kalliitakin lahjoja verraten toiseen kummiini joka ei aina edes muistanut synttäreitä Ym. Eli aivan omasta halustani näin toimin enkä edes koe sitä taakkana tai velvoitteena. Vaikka itse olen kuitenkin opiskelija ja siskoni miehineen erittäin hyvin tienaavia. Tärkeintä kuitenkin on aika,jonka voi pojan kanssa viettää. Enkä koe,että toisin menettelevät kummit tekisivät väärin, kukin tavallaan.

Minä taas kärsin lapsettomuudesta pitkään ja kun minua pyydettiin kummiksi oli se parasta siihen elämäntilanteeseen. Jotenkin tuntui ihanalta kun sain vihdoinkin kierrellä lastenvaatekauppoja ja leluosastoja kun siihen oli syy :) Lahjoja ja tuliaisia tuli ostettua paljon, toki koitin ostaa sellaista mitä oikeasti tarvitsee. Tiesin, että kummilapseni vanhemmilla oli taloudellisesti vaikeaa niin siksikin oli helpo ostaa kaikkea hyödyllistä ja kivaa.

Muutenkin on (erityisesti ennen oman lapsen syntymää) kiva seurata kummilapsen kehitystä ja viettää aikaa yhdessä. Ollaan tehty älytön määrä retkiä ympäri suomen ja on ollut jotenkin vain niin mukavaa kun on ollut joku jota viedä muumimaailmaan, korkeasaareen, särkänniemeen ja kenen kanssa ihmetellä ja riemuita ties mistä jne. On kiva kun lähettelemme usein kortteja, valokuvia ja kirjeitä huomatata, että postissa on tullut askartelu tai piirustus kummitytöltä.

Nyt minulla on vuoden ikäinen poika ja kummityttöni on aivan innoissaan kun saa kuusivuotiaan tarmolla helliä ja leikkiä lapsemme kanssa. Hänellä kun ei ole sisaruksia.

Eli kyllä se kummillekin on suuri ilo ja kunnia toimia kummina enkä minä ainakaan koe tätä tehtävää rasitteena vaan täysin päinvastoin.

Yhteistyössä