Kumminpäin te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis oletusarvo on nyt se, että on kotiäiti, siis ei aamulla töihin menoa.
Jos leivotte, tai haluaisitte leipoa ainakin vaalean leivän itse, niin kumminpäin mielummin
aina joka aamu litran taikina vai
kerran viikossa isompi satsi kerralla pakkaseen?

Mie oon taas lipsunut leivän / sämpylöiden leipomisesta... ja nyt mie en osaa päättää, pitäskö taas ottaa käyttöön 1 varsinainen leipomispäivä, jolloin mies voisi hoita lapset vai
leipoa aina satsi kerrallaan esim. aamutuimaan, kun lapset vielä nukkuu ja mie kuitenkin aamuvirkkuna oon itse hereillä jo.

Iltoja mie en halua käyttää leipomiseen kuitenkaan.

Mulla on tapana tehdä satsi kerrallaan, tosin joskus on pakko pitää isompi leipomispäivä jolloin teen ruisleivät, karjalanpiirakat ja muut aikaa vaativat. Sämpylät ja muut vaaleat leivät tulevat niin näppärästi siinä puuroa keitellessä :)

Kummin päin tekisitte, hoitaisitte vaan ne "ylimääräiset" kotiäidin hommat jos sellaisia harrastatte, vai tulisitte ensin palstalle kiillottamaan sädekehäänne niillä ja sitten vasta tekisitte?

Riippuu siitä millä mielellä olen, usein se nykyisin on sitä satsi kerrallaan leipomista, ja monesti illalla kun lapset nukkuu, ihanaa leipoo ja rentoutua silleen. Ennen leivoin yhdellä keraa enempi pakkaseenkin. Mutta sillon se ei ollutkaan rentoutumista vaan pakko. :D

Alkuperäinen kirjoittaja lol:
Kummin päin tekisitte, hoitaisitte vaan ne "ylimääräiset" kotiäidin hommat jos sellaisia harrastatte, vai tulisitte ensin palstalle kiillottamaan sädekehäänne niillä ja sitten vasta tekisitte?

Mitähän nyt ovat ne ylimääräiset kotiäidin hommat? :) Ruoanlaitto tai leipominen tuskin ovat yhdellekään kotiäidille vieraita tai vähemmän pakollisia, kun lapsilla on nälkä monta kertaa päivässä ;)

Pakkaseen leipoisin, ekologisempaa niin ja tehokkaampaakin. Tällä hetkellä en muutenkaan viitsisi leipoa satsi kerrallaan, koska itseleivottu on hyvää vain samana päivänä tai sulatettuna, ja mulla ei tota leipää niin paljoa kulu että olis mitään järkeä semmoista määrää leipoa joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja lol:

Eipä sitä sädekehää tarttee kiillotella, sehän loistaa jo kun enkelin perssulka konsanaan :saint:

(Jos se ois kaivannut kiillotusta, niin mie oisin toki huokaillut isosti, että ainakin 8 litran taikinaa on nyt leivottu, ja vielä on kakku uunissa ja aamulla homma jatkuu oikean riisipuuron keitolla, että päästään sit karjalanpiirakoita vääntämään :whistle: )

Mulle taitaa riittää yksi lapsi (tai kaksi :) )
Hengästyttää ajatella et joka aamu pitäis leipoa tai sit jättitaikina kerran viikossa. Mä siis mielummin leipoisin pienen taikinan kerran viikossa =) Ehkä sen lisäks voisi tehdä peltileipää kerran viikossa.

Joo, olen laiska.

Yhteistyössä