Kummin tekisit? työ- ja hoitoajoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maallemuuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maallemuuttaja

Vieras
a) Lähtö bussilla 7.03 jolloin lapsi olisi hoidossa 7.45 ja itse töissä 8.00
Pois töistä 14.00 ja lapsi hoidosta 14.10, kotona 14.45
Välipala syödään päiväkodissa just 14 aikaan,se jäis välistä. Tosin lapsi voisi syödä aamupalan hoidossa.

b) Lähtö bussilla 8.22, lapsi hoidossa 9.00 ja itse töissä 9.15.
Pois töistä 15.45 ja lapsi hoidosta 16.00 ja kotona 16.50.
Työ- ja hoitoaika pitenisi 0,5 h (rahaa tietty myös enemmän mut lyhennetyn työajan kelakorvaus on rahana saman verran, se putois pois). Aamupala kotona ja välipala hoidossa.

Pimeään aikaan ainakin iltapäivät varmaan hoidossa ovat ne pisimmän tuntuiset lapsilla, ottaisin ajoissa kotiin pääsyn. Ehtisi sitten vielä kotona vaikka ulos ja ehtisi tehdä jotain yhdessä ennen iltatoimia. Riippuu kai myös vähän lapsen iästä, tai en tiedä riippuuko...
Itse tein justiinkin sellaisen ratkaisun, hoitopäivät meillä 8-14.30, työt siis 8.30-14. Poika 1,5v.

Itse aamuvirkkuna valitsisin a-vaihtoehdon. Jotenkin jäis enempi sitä kotiaikaakin. Lapsi vois kenties saada välipalan tarhasta mukaan bussissa syötäväksi. Näin ainakin meidän tarhassa onnistui. Eka vaihtoehto välttelee myös pahimmat ruuhkat, jotka voi täällä suunnalla pidentää bussimatkoja jopa kymmenillä minuuteilla.

Ja jos haet vaikka just välipalan jälkeen, varttia yli, tai oottelet, että ehtii sen pienen väipalan syödä. Mäkin usein odottelen jos syövät vähän tavanomaista myöhempään tai hitaammin. On perhepäivähoidossa, ja samalla ootellessa voi vaihtaa kuulumiset hoitajan kanssa.

tekisin ekan mukaan ja hakisin lapsen pois päiväkodista välipalan jälkeen.
Itsellä lyhennetty työaika ja toimin niin. Eihän sitä lasta heti tarvitse syöksyä hakemaan kun itse pääsee töistä.

a-vaihtoehto. jää kuitenkin enemmän aikaa lapsen kanssa. meinasin aknssa ehdottaa että odottelisiit sen aikaa että kerkeää syödä sen välipalan, kivempi sitten lähteä kotimatkalle vatsa täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Ja jos haet vaikka just välipalan jälkeen, varttia yli, tai oottelet, että ehtii sen pienen väipalan syödä. Mäkin usein odottelen jos syövät vähän tavanomaista myöhempään tai hitaammin. On perhepäivähoidossa, ja samalla ootellessa voi vaihtaa kuulumiset hoitajan kanssa.

Tää oliskin kiva vaihtoehto, mutta kun se seuraava bussi menee sitten 16.20 ;) Ei yhtään vuoroa välissä. Mut tuo mua eniten kiehtois. Voinhan mä ottaa töihin mukaan välipalan lapselle ja itselle ja sit napostellaan bussimatkalla. Taidan ainakin koittaa tuota a-vaihtoehtoa. Illat on NIIIIN pimeitä ja synkkiä jo nyt.

Yhteistyössä