Kummin tekisit?Lapsen kanssa matkustamisesta.

• Viestiketjun aloittaja Pähkäillen
  • Ensimmäinen viesti
Pähkäillen
Muksu 1v ei viihdy autossa ollenkaan.Huutaa koko matkan,paitsi jos jaksan laulaa ja pelleillä koko ajan ilman taukoja.Hyvällä tuurilla nukkuu jos on oikein väsynyt.

Lähtisitkö 250kilomterin päähän siis lapsen kanssa autolla ja pääsisit suht halvalla vai ottaisitko suosiolla junan ja maksaisit n.60? enemmän matkoista?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja joop:
autolla..voisitko lähtee silleen et lapsi nukahtais autoon et ottais päikkärit siinä?niin meillä aina tehdään jos tiedossa pitempi automatka.
Voisin kyllä.Mutta ei ole takeita siitä nukahtaako varmasti...

vierailija
Lähde ajaan päiväunien aikaan, voit päässä pitkälle.
Juna ollut kyllä meille ehdoton ja hyvä kulkuneuvo rovaniemi -helsinki välillä. Hyvin viihdytty niin
yö kuin päiväjunassa

meillä
kun olen kulkenut lapsen kanssa pidempiä reissuja (500km) lähdettiin matkaan aamuyöstä. Tietenkin itselle vähän väsyttävää, mutta vaikka lapsi heräsikin autoon kannettaessa, jonkun ajan päästä uni tuli uudelleen ja sain ajettua sen 300km, kunnes heräsi ja pysähdyttiin aamupalalle ;)

Gluteus maximus
Autolla. Voi pysähtyä milloin haluaa (paitsi motarilla ) ja lapset yleensä nukkuvat autossa. 250 km on niin lyhyt matka (ainakin meidän perheelle ) joten sen vaikka ajaa päällään seisten ja lapsen huutoa kuunnellen.

ap
Niin ja matkustan lapsen kanssa yksin.On vähän hankala kun minä ajan ja lapsi istuu takana.Eihän toista voi huudattaa kahta tuntia.. :/ Eteen ei voi laittaa,koska autossa on airbag.

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja matkustan lapsen kanssa yksin.On vähän hankala kun minä ajan ja lapsi istuu takana.Eihän toista voi huudattaa kahta tuntia.. :/ Eteen ei voi laittaa,koska autossa on airbag.
Minä ajelen myös lasten kanssa aina yksin 500km mummoloihin ja teen niin, että lähdemme aikaisin aamulla ja nukkuvat alkumatkan (yleensä Tampereen ohi ) ja sitten pysähdymme syömään ja pissalle. Sitten jatkamme matkaa ja kuuntelemme radiota ja lauleskellaan. Sitten taas pysähdytään pissalle ja kahville ja sitten yleensä ottavat päivätorkut ja sitten ollaankin jo perillä =) Ei ongelmia. Ovat nyt 2,5v ja 4v mutta näin ollaan tehty jo ihan vauvasta asti.- lapset takapenkillä ja minä ajamassa. Huusivat joskus paljonkin, mutta kun sanoin, että ei auta huuto, koska äiti on täällä ja ajaa ja ei voida pysähtyä niin jatkoivat aikansa, mutta sitten lopettivat. enää eivät huuda.

Ota mukaan joku uusi tai kaapissa uusiutumassa käynyt lelu, eväitä, kärsivällistä mieltä,
lastenlaulucd. Toisaalta, juna on ekologinen tapa matkustaa, jos et tarvitse perillä
välttämättä autoa ja pääset juna-asemalta helposti perille.

ap
Molemmissa on kyllä puolensa. Kiitos vinkeistä kaikille.Taidetaan mennä kuitenkin autolla.Pitää herättää muksu aikaisin aamulla,että on varmasti uninen kun lähdetään. :)

Sini
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä ajelen myös lasten kanssa aina yksin 500km mummoloihin ja teen niin, että lähdemme aikaisin aamulla ja nukkuvat alkumatkan (yleensä Tampereen ohi ) ja sitten pysähdymme syömään ja pissalle. Sitten jatkamme matkaa ja kuuntelemme radiota ja lauleskellaan. Sitten taas pysähdytään pissalle ja kahville ja sitten yleensä ottavat päivätorkut ja sitten ollaankin jo perillä =) Ei ongelmia. Ovat nyt 2,5v ja 4v mutta näin ollaan tehty jo ihan vauvasta asti.- lapset takapenkillä ja minä ajamassa. Huusivat joskus paljonkin, mutta kun sanoin, että ei auta huuto, koska äiti on täällä ja ajaa ja ei voida pysähtyä niin jatkoivat aikansa, mutta sitten lopettivat. enää eivät huuda.
Tuskin 1-vuotias ymmärtää jos sanoo,että älä huuda,äiti ajaa autolla!Jestas.

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Sini:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Tuskin 1-vuotias ymmärtää jos sanoo,että älä huuda,äiti ajaa autolla!Jestas.
Ei varmaan, mutta ei siinä paljon auta moottoritiellä pysähtyäkään, että jestas vaan itsellesi! meillä toimi niin, että huusi aikansa ja sitten lopetti, eikä sen jälkeen ole enää huutanut. Tottumiskysymys, varsinkin paljon matkusteleville.

Mari
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Autolla ja varmaan pistäisin korvatulpat. Kyllä maailmaan huutoa mahtuu, eikä aina voi olla hauskuuttamassa. Tai sitten musiikki kovalle.
Siis sä antaisin lapsen huutaa,etkä edes yrittäisi lohduttaa tai tehdä jotain,että huuto loppuisi? :O

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Autolla ja varmaan pistäisin korvatulpat. Kyllä maailmaan huutoa mahtuu, eikä aina voi olla hauskuuttamassa. Tai sitten musiikki kovalle.
Siis sä antaisin lapsen huutaa,etkä edes yrittäisi lohduttaa tai tehdä jotain,että huuto loppuisi? :O
Joo, jos ei ole mitään itkun aihetta niin en tosiaan alkaisi pysähdellä jatkuvasti. Ennemmin posottaisin suoraan perille. Katsos kun lapset eivät itke kahta tuntia autossa, ne nukahtavat sinne.

Yhteistyössä