Kummin tehtävästä kieltäytyminen

Niin, onko se "luvallista"? Minua nimittäin pyydettiin kummiksi, mutta minulla on jo entuudestaan kaksi kummilasta ja minulla ja miehelläni yhteisesti vielä toiset kummilasta (ja miehellänikin vielä yksi).

En ole edes kovin läheinen tämän minua pyytäneen pariskunnan kanssa, ihmettelin tosi paljon, että pyysivät kummiksi. Olisin halunnut kieltäytyä, en kehdannut, ja nyt sitten ihan hyvillä mielin tartun kummin velvollisuuteen ja yritän täyttää sen parhaani mukaan. Vauveli onkin mitä ihanin.

Mutta voisiko kummiudesta kieltäytyä ja millä sanoilla sen oikein tekisi? Onko kukaan täällä palstailijoista kieltäytynyt tehtävästä??

Minä ainakin toivoisin että kummiksi pyydetty kieltäytyisi rehellisesti jos ei tehtävää halua. Meillä yksi kummi suostui pyyntöömme, kävi nimenantojuhlassa eikä ole sen jälkeen pitänyt mitään yhteyttä nyt kahteen vuoteen, ei ole edes ilmoittanut onko kortit ja valokuvat menneet perille tms.. Harmittaa kun lapsen kummitodistuksessa on hänen nimensä vaikkei lapsi edes tiedä kuka hän on, jos olisi rehellisesti sanonut ettei tehtävä kiinnosta niin oltais pyydetty yhtä muuta ihmistä..

Jääpuikko
Miehení poikamies-ystävä kieltäytyi aikoinaan tulemasta poikamme kummiksi. En tiedä tarkalleen millä sanoilla, mutta oli jotenkin antanut ymmärtää, ettei ole sopiva (??!). Tosin mieheni onkin jo katkaissut välit tähän lapsuuden ystäväänsä, joten ehkä hän tiesi kieltäytyessään...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Minä ainakin toivoisin että kummiksi pyydetty kieltäytyisi rehellisesti jos ei tehtävää halua. Meillä yksi kummi suostui pyyntöömme, kävi nimenantojuhlassa eikä ole sen jälkeen pitänyt mitään yhteyttä nyt kahteen vuoteen, ei ole edes ilmoittanut onko kortit ja valokuvat menneet perille tms.. Harmittaa kun lapsen kummitodistuksessa on hänen nimensä vaikkei lapsi edes tiedä kuka hän on, jos olisi rehellisesti sanonut ettei tehtävä kiinnosta niin oltais pyydetty yhtä muuta ihmistä..
Meillä myös sama tilanne! Ja tää kummi-täti on vielä eirttäin kristillinen (?) ihminen että kuviteltiin saavamme ihan perinteinen kummi lapsellemme. Viimkes 7 vuotta sit on hänestä kuulunut. Että olisi ollut paljo parempi hänen kieltäytyä tehtävästä! :headwall:

Minä ainakin vast ikään kieltäydyin, koska minulla on jo 5 kummilasta. Haluan keskittyä näihin jo oleviin kummilapsiin, enkä ahmia niitä liikaa, jolloin helposti jäis sitten unholaan, kun vaalin muutakin kun synttäreitä ym. usein ovat meillä tai mennään leffaan, tivoliin, uimaan ym...

Yhteistyössä