Kummilasten lahjonta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taloudellisesti tiukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taloudellisesti tiukkaa

Vieras
Meillä ei oo oikein rahaa ruokaakaan, laskut on pitkälti maksamatta ja olin tehnyt mielestäni miehen kanssa sopimuksen, että tänä vuonna ei hänen kummilapsilleen lähetetä lahjoja, koska ei oo varaa.

Toisen kummitytön synttärit menikin tässä ihan unohtaen pari päivää sitten, kun on elämässä muutakin mietittävää. Nyt on sitten miehellä niin huono omatunto, että ne paketit pitää sitten kuitenkin kuulemma saada aikaiseksi. Eikä tietenkään vaan sille kummilapselle vaan täytyyhän sisaruksillekin laittaa.. Huoh..

Mitä sitä sitten voisi laittaa 6-7 vuotiaille tytöille edullisesti, saavat muutenkin aivan järkyttävän tavarataivaan jota eivät edes jaksa avata yhden illan aikana?

Mä en tajua tollasta lahjontaa. Kummi on kummi, okei, mutta joku tolkku saisi lahjojenkin määrässä olla lapsilla, varsinkin kun noissa perheissä on varaa ja lahjojen taso on nimen omaan sitä krääsää.

Ite kehtaisin tänä vuonna ihan hyvin soittaa äideilleen, että meillä ei ole varaa ostaa tänä vuonna lahjoja.

Asuuko kummilapsi kaukana? Meinaan että voisihan lahjana olla vaikka pulkkamäkiretkipäivä, jos asuvat senverran lähellä, että tuo onnistuisi. Ei lahjan tarvitse aina olla jotakin ostettua :)

No kyllähän sitä saa vaikka karkkikaupasta jonkun nätin boxin parilla eurolla,näin just eilen semmosen sydämen muotoisen jossa karkkia tarroja sun muuta.Pääasia kai se muistaminen.

ei tarvitse sisaruksille laittaa!
itselläni on neljä lasta joilla kaikilla on 4 kummia.. ja joka joulu sanon kaikille ettei saakkaan ostaa kuin jotain pientä ja vain pliis sille kummilapselleen jos haluaa jotenkin muistaa.
Ihan hirveästihän niitä lahjoa tulisi silloin, eikä siinä ole mitään järkeä enää.

leivo pipareista sydämet jotka koristelet karkeilla,tai laita vaikka lahjakortti jolla pääsee kummien kanssa esim leffaan ensi vuonna =) pääasia että jotenkin muistaa, ei tarvitse olla mitään kallista =)

miten olis joku korunteko setti, missä niitä helmiä? sen vois avata ja laittaa tarvikket johonkin kauniiseen rasiaan, tiimarista sais varmaan sellaisen pienellä rahalla. tai sitten lahjakortti vaikka eväsretkelle, eli tekisitte yhdessä pienen retken lähitulevaisuudessa?

Me lähetetään vain ja ainoastaan kummilapselle lahja sisarukset jää ilman . Meillä on kaksi kummilasta joilla yhteensä 7 sisarusta, riittää kun kummilasta muistaa.

antakaa aikaa lahjaksi. Eli lupaus viedä metsäretkellä tai pilkille eväitten kanssa.Tai jotain mitä itse tykkäätte tehdä. Uimahalliin, elokuviin, teatteriin tai heseen tai vaikka koiraa lenkittämään.

Ja ehdottakaa lahjakortissa jopa viikonloppuvaihtoehdot jolloin lapsi saa äidin kanssa valita milloin lähtee, niin ei jää reissu toteuttamatta. Lapsi tykkää varmasti kun saa erityishuomiota ja aikaa aikuiselta, kummiltaan!
Askarrelkaa itse kaunis lahjakortti kauniin sanoin. Paljon mukavia adjektiiveja reissusta niin lapsi odottaa tapahtumaa mielissään! :)

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Asuuko kummilapsi kaukana? Meinaan että voisihan lahjana olla vaikka pulkkamäkiretkipäivä, jos asuvat senverran lähellä, että tuo onnistuisi. Ei lahjan tarvitse aina olla jotakin ostettua :)

Mä en taas ymmärrä tollasta että ihan tavallisia asioista mielletään lahjoiksi?Ei lapsi sitä niin ajattele.Kyllä lahja pitää olla lahja.

Karkkia tms. en haluis laittaa, toinen ei saa sairauden takia syödä makeita ja toinen taas syö itsensä niistä sairaaksi (kauheita määriä koko perhe..), on nyt jo pyylevä eikä ihan tervekään.

Ja tosiaan se välimatka on niin pitkä, että me emme kyläile. Itse asiassa toinen perhe ei ole edes koskaan käynyt meillä... :-(

mä pidän tärkeämpänä sitä muistamista,ihan vaikka puhelin soitolla,jos ei kortilla..tietysti lapsesta on kiva saada lahjojakin,mutta on myös varmasti mukava kun muistetaan :heart:

Toi koruntekosetti voisi olla kyllä mieluinen lahja (vaikka omasta mielestäni onkin krääsää..), molemmat tytöt ovat sen sorttisia prinsessoja. Meillä on lähin kauppa 40km päässä, joten pitää vähän kysellä miten semmoiset saisi hankittua..

Alkuperäinen kirjoittaja Ceccu:

Mä en taas ymmärrä tollasta että ihan tavallisia asioista mielletään lahjoiksi?Ei lapsi sitä niin ajattele.Kyllä lahja pitää olla lahja.

Mistä kohtaa se on tavallinen asia, mikäli se ei ole "jokapäiväinen" asia?

Likan kummi olisi vienyt neidin teatteriin (jossa eivät ole ikinä ennen käyneet) synttärilahjaksi ja tämä olisi ollut likalle kyllä erittäin mieluisia lahja. Harmi vain, että likka oli leirillä kyseisenä päivänä, eikä siis saatu aikatauluja sovitettua yhteen.

Jos lapsi näkee kumminaan vaikkapa harvoin ja silloinkin perus kyläily-meiningillä, niin kyllä joku pulkkamäkiretkipäivä kera picnikin on aika spesiaalia.

Prinsessa-piirustuslevyjä (hinta on muistaakseni 3,90), Satu cd+kirja(alle 8 euroa), pipo+lapaset, pyyhe, Miina ja Manu kirjoja mm aapinen on kiva lukemaan opettelevalle (alle 4 euroa)

Nämä on sellaisia lahjoja, jotka menee pieneen tilaan postittaessa ja on siten edullisia postittaa kirjemaksun hinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ceccu:

Mistä kohtaa se on tavallinen asia, mikäli se ei ole "jokapäiväinen" asia?

Likan kummi olisi vienyt neidin teatteriin (jossa eivät ole ikinä ennen käyneet) synttärilahjaksi ja tämä olisi ollut likalle kyllä erittäin mieluisia lahja. Harmi vain, että likka oli leirillä kyseisenä päivänä, eikä siis saatu aikatauluja sovitettua yhteen.

Jos lapsi näkee kumminaan vaikkapa harvoin ja silloinkin perus kyläily-meiningillä, niin kyllä joku pulkkamäkiretkipäivä kera picnikin on aika spesiaalia.

Minusta pulkkamäki on ihan tavallinen asia,samoin hampurilaisilla käynti.Eli SELLAISET TAVALLISET ASIAT JOITA PERHE VARMASTI TEKEE MUUTOINKIN,CAPITO?
Elokuva tai tetterireissu tai HOplLop tms.on jo ihan merkittävä lahja.

Kyllä kummilapselle jotain lahjaa pitää laittaa vaikka ei isoa ja kallista olisikaan. Joku mikä mahtuu kirjekuoressa menemään olis ihan riittävä. Joku kirja kirjakaupan alehyllystä, täällä oli Anttilassakin paljon alennettuja kirjoja. Tai hopeinen riipus, niitä saa edullisestikin kivan näköisiä. Sisaruksille ei tarvitse mun mielestä mitään laittaa. Mä olen sitä mieltä että jotenkin pitää muistaa vaikka kummien ei tarvitse olla lahja-automaatteja niin on se jo kohteliaisuuskysymys jouluna ja syntymäpäivänä jollakin pienellä paketilla muistaa.

Yhteistyössä