kummilapsi kehitysmaasta....

• Viestiketjun aloittaja Bansku
  • Ensimmäinen viesti
Bansku
Haluaisin kovasti kummilapsen kehitysmaasta, oikeastaan tarkallen ottaen kambodzasta. Onko kellään kokemuksia kummiudesta? Luotatteko toimintaan? Kertokaa kokemuksianne ja mistä saisin ko.maasta kummilapsen, sillä ainakaan www.kambodzanlastenpuolesta.fi-sivustolta ei löydy enää linkkiä..

Keittiönoita
Mulla on Planin kautta kummipoika Intiasta. Luotanko? Vaikea kysymys. Ainahan noista lahjoitusrahoista osa menee sen hyväntekeväisyysjärjestön byrokratian pyörittämiseen. Miten suuri osa, sitä en osaa sanoa. Haaveena on, että joku päivä kävisin kysymässä kummipojaltani itseltään, onko mun kummiudellani ollut vaikutusta hänen elämäänsä.

bansku
Onko sulla ollut se kummipoika kuinka kauan,jos saa kysyä? Kuinka usein poika lähettää kirjeitä sulle? Olen lukenut planin sivuilta miten heillä kummeus toimii ja kuulostaa hyvältä, tuntuu siltä että informaatio kulkee :)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja bansku:
Onko sulla ollut se kummipoika kuinka kauan,jos saa kysyä? Kuinka usein poika lähettää kirjeitä sulle? Olen lukenut planin sivuilta miten heillä kummeus toimii ja kuulostaa hyvältä, tuntuu siltä että informaatio kulkee :)
Kummipoika on ollut nyt 2 vuotta. Pari kertaa vuodessa kirjoittaa. Ja Plan lähettää sitten myös muuta tiedotetta.

Mullakin ollut vuosia Planin kautta Intiasta kummipoika,Ensimmäinen 1,5vpoika tosin kuoli kun isänsä reppuselässä yritti toimittaa häntä sairaalaan! :( Perhe kuitenkin kysyi planin kautta josko alkaisin samanperheen isommalle pojalle kummiksi.Tottakai aloin.Saan heiltä useammin postia kuin itse kirjoitan! :ashamed: Ja näinä vuosina olen saanut raportit sekä perheen kirjeet joissa kerrotaan kuinka Planin avulla kylään rakennettu parempi tie eli sinne pääsee nyt autolla,Kylässä on myös nyt WC(ennen kävivät puskissa) sekä rakennettu lapsille tarha/koulu =)
Huvittavinta oli ehkä kun perheenisä kirjoitti kirjeen loppuun,että tulkaa poikkeamaan!!
Kai ne kelaa,että ollaan valtavan rikkaita,että voidaan tosta noin vaan lennähtää Intiaan kahville! :LOL:
Oon myös lähettäny planin kautta lahjoja esim.jalkapallon,jolla koko kylän lapset kuulemma innoissaan pelaa,värikyniä,kuvia meitin perheestä ja suomen talvesta sekä yöttömästä yöstä jne.
Suosittelen vilpittömästi!! =)

tiina -87
Mulla on ollut nyt vuoden ajan 7-vuotias kummityttö Sambiassa. :) Planin kautta siis. Nyt suunnittelen matkaa sinne, menee varmaan ens vuoden puolelle, mutta kuitenkin. Lähettelen kirjeitä ja tyttö ei siis osaa vielä itse lukea eikä kirjoittaa, mutta hänen vanhempansa osaavat ja kirjoittavat sitten minulle. Olen lähettänyt myös lahjoja, kuten piirustusvälineitä, pieniä leluja, koruja sekä pikkuisen albumin, jossa oli kuvia Suomesta. Olen saanut kaksi kertaa kuvan tytöstä, toisessa kuvassa hänellä oli lähettämäni hiuskoru hiuksissaan ja olen saanut kerran jo myös ns. "raportin" tytön kehityksestä yms. Olen lahjoittanut tytön perheelle 30 ? kuussa. :) Suosittelen kyllä lämpimästi tällaista kummiutta!

Alkuperäinen kirjoittaja tiina -87:
Mulla on ollut nyt vuoden ajan 7-vuotias kummityttö Sambiassa. :) Planin kautta siis. Nyt suunnittelen matkaa sinne, menee varmaan ens vuoden puolelle, mutta kuitenkin. Lähettelen kirjeitä ja tyttö ei siis osaa vielä itse lukea eikä kirjoittaa, mutta hänen vanhempansa osaavat ja kirjoittavat sitten minulle. Olen lähettänyt myös lahjoja, kuten piirustusvälineitä, pieniä leluja, koruja sekä pikkuisen albumin, jossa oli kuvia Suomesta. Olen saanut kaksi kertaa kuvan tytöstä, toisessa kuvassa hänellä oli lähettämäni hiuskoru hiuksissaan ja olen saanut kerran jo myös ns. "raportin" tytön kehityksestä yms. Olen lahjoittanut tytön perheelle 30 ? kuussa. :) Suosittelen kyllä lämpimästi tällaista kummiutta!
Se raha menee yhteisölle ei perheelle.
Mulla on kaksi kummilasta Planin kautta.
Ovat kummilapset jo vaihtuneetkin vuosien varrella.

S. Lebedeva
Olla hyvä asia kummija lapsilla ne maassa huono olo pitää autta heidät jotta heidan olo hyvä! Ei naurulla asia tämä! Minulla se kummi lapsi 2 maassa: Laos ja Sierra Leone. Laossa poika ja Sierra Leonessa tyttö molemmat olla minulla 3 vuoden. olen Sierra Leonessa matkalla marraskuulla ja Laossa mennän seuraava vuodessa. Mukavat ihmiset ovat ne! Anteeksi huono suomi minulla olen kieli kurssissa pian vuosi mutta on vaikka huono nyt vielä.

tiina -87 vielä
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina -87:
Se raha menee yhteisölle ei perheelle.
Mulla on kaksi kummilasta Planin kautta.
Ovat kummilapset jo vaihtuneetkin vuosien varrella.
Niin niin, aivan. Tuli ajatus- ja kirjotusvirhe. :D Tarkoitin kyllä juurikin yhteisöä!

henni
meillä on kaksi lasta Fidan kautta ja luotan kyllä täysin että raha menee siihen tarkoitukseen mihin sen laitan. Toinen ollut jo useamman vuoden (etiopiasta) ja nyt uusi on Intiasta. Kuvia tulee ja kortteja pari kertaa/kerran vuodessa.

vierailija
Itselläni on ollut monta kummilasta sekä Planin kautta ja world visionin kautta. Tällä hetkellä on world visionin kautta kummilapsi hän on Keniasta ja 4 vuotias tyttö. Saat itse valita mistä maasta otat lapsen ja otatko tytön vai pojan ja minkä ikäisen otat. voit luottaa siihen, että rahat menevät hyvään tarkoitukseen. kuten esim. lasten rokotukseen, kaikilla perheillä ei ole edes puhdasta vettä ja lapset ovat aliravittuja
joten rahasi käytetään terveydenhoitoon , koulutukseen
voin kertoa lisää jos haluat

Yhteistyössä