Kummilapsesta ja vanhempien kanssa välit poikki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuula

Vieras
En ala tässä selittämään miksi ne välit ovat kauan sitten menneet poikki, mutta kummilapsi on mulle edelleen tärkeä!
Lapsella oli synttärit tässä vähän aikaa sitten, ja me mennään laivale kummilapsen kaa ensi vkolla. No, tää äiti oli mennyt sanomaan lapselleen että kummitäti ei muista hänen synttäreitä, koska se ei halua olla lapsen kaa!!!!!
On se helvetti! Lapsen ja vanhempien kaa on sovittu että vien mieluummin lapsen aikaa kanssani viettämään kuin tuun heidän katon alle kattomaan nyrpeitä aikuisten naamoja!!!
Lapsi soitti mulle ja kysyi itkuisena että enkä mä viekään häntä laivalle. :(
Tottakai vien! Mitä tässä pitäis tehdä, kun keskustelu aikuisten kaa ei luonnistu ilman heiltä tulevaa huutoa ja haukkumista? Haukutaan, ja lyödään luuri kiinni ennenkuin kerkiän edes sanomaan mitään.
Nyt ärsyttää niin kovin että lapsi luulee että MÄ olen evännyt häneltä sen, eikä vanhemmat!!!

Vanhempiin tuskin pystyt takomaan järkeä, mutta sen sijaan muista pitää välit kunnossa lapseen. Kyllä lapsi muistaa aikuisena, kuka hänelle on ollut ystävällinen ja pitänyt hänen puoliaan.

meillä sama homma. kummilapsen vanhemmat (toinen sisarukseni) ovat ihan samanlaisia. puhuvat minusta, kummista, kaikkea paskaa lapselle, vaikka olen aina muistanut kaikki juhlat, ottanut yökylään, vienyt eri tapahtumiin...se on niin "kiva" kun lapsia käytetään välikappaleina ja yritetään aivopestä, vaikka ongelmat on näilläkin vanhemmilla omissa päissään!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kr:
meillä sama homma. kummilapsen vanhemmat (toinen sisarukseni) ovat ihan samanlaisia. puhuvat minusta, kummista, kaikkea paskaa lapselle, vaikka olen aina muistanut kaikki juhlat, ottanut yökylään, vienyt eri tapahtumiin...se on niin "kiva" kun lapsia käytetään välikappaleina ja yritetään aivopestä, vaikka ongelmat on näilläkin vanhemmilla omissa päissään!!!

Tämäkin mua sieppaa! MIKSI lapsi täytyy laittaa joka juttuun väliin, ja kostotyökaluksi??? On siinä aikuismaista käytöstä! :(

Mun exä teki kurjasti että poikkasi aivopesulla lapsensa ja mun välit. Sen takia vain että sai itse kenkää multa ja syystäkin sai kenkää!
Koitin lähettää lapselle 12 vuotiaalle postia.. No tiedän että se mies on ottanut ne ennen lasta, koitin soittaa.. No mies vaihtoi niiden numerot päikseen että otti poikansa numeron.

Tosi typerää ja lasta vahingoittavaa. Meillä oli sen lapsen kanssa loistavat välit kun asuimme saman katon alla aikanaan.

Ymmärrän sinua täysin.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Vanhempiin tuskin pystyt takomaan järkeä, mutta sen sijaan muista pitää välit kunnossa lapseen. Kyllä lapsi muistaa aikuisena, kuka hänelle on ollut ystävällinen ja pitänyt hänen puoliaan.

Onneks lapsi soitti mulle, ja kysyi. Muutenhan se olis edelleen pettyneenä uskonut vanhempiaan että mä olen sille lupaukseni pettänyt.
Mitä tässä voi tehdä? Kuitenkin lapsi on vanhempien vastuussa, joten pelkään että joskus he kieltävät tapaamiset kokonaan.. Kun nyt jo näyttää siltä että he ovat kait jollai tavalla mustasukkaisia lastaan kohtaan. Se ei ole mun tarkoitus, tarkoitus on vain pitää huoli että pysyn hyvänä kummina lapselle, ja hän voi muhun luottaa. Oli nää välit mitenpäin vain vanhempiaan kohtaan..

jotkut ihmiset on vaan niin heikolla itsetunnolla varustettuja...meilläkin kummilapsen vanhemmat väittivät minun lahjoneen lasta, kun vein tälle kirpparilta ostettuja vaatteita...hohhoijaa!

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Mun exä teki kurjasti että poikkasi aivopesulla lapsensa ja mun välit. Sen takia vain että sai itse kenkää multa ja syystäkin sai kenkää!
Koitin lähettää lapselle 12 vuotiaalle postia.. No tiedän että se mies on ottanut ne ennen lasta, koitin soittaa.. No mies vaihtoi niiden numerot päikseen että otti poikansa numeron.

Tosi typerää ja lasta vahingoittavaa. Meillä oli sen lapsen kanssa loistavat välit kun asuimme saman katon alla aikanaan.

Ymmärrän sinua täysin.

Ootko saanut mitään yhteyttä enään lapseen? :( Todella kurjaa. Miksi lapsi täytyy toimia välityökaluna.. :( Ei se lapsen vika ole jos vanhempien kemiat ei vaan kohtaa.

Tuula ethan ole vanhempien kumml vaan lapsen. Muistatko mita tarkoittaa olla kummi. Olikos se niin, etta Slna otat lapsesta vastuun, jos vanhemmat eivat ole kykenevia pitamaan lapsesta huolta. Tai jotaln sellaista

Alkuperäinen kirjoittaja zxz :
Tuula ethan ole vanhempien kumml vaan lapsen. Muistatko mita tarkoittaa olla kummi. Olikos se niin, etta Slna otat lapsesta vastuun, jos vanhemmat eivat ole kykenevia pitamaan lapsesta huolta. Tai jotaln sellaista

En ole vanhempien kummi. Totta.
Miten estän sen ettei lapsi ole taistelukaluna, ja vanhemmat eivät valehtele lapselle omissa kiukuissaan? Mitä "oikeuksia" kummilla loppujen lopuksi on tällaisissa tilanteissa?

Nää on kinkkisiä nää jutut jos menee välit vanhemmilla lapsen kummeihin ja toiste päin.
Mulla meni (todella hyvästä syystä) välit lapseni kummiin.
Lapsi on sen verran vanha että osaa halutessaan pitää yhteyttä kummiinsa, on kännykkä jne. Enkä myöskään ole lapselle hänen kummiaan mustamaalannut enkä hänen kuullensa edes riidoistamme puhunut.
Kummilla on myös lapsen kännykkänumero eli voisi vaikka soittaa tms. mutta ilmoitti minulle ettei halua olla myöskään lapsen kanssa tekemisissä. Satunnaisesti muisti joskus kortilla väleissä ollessamme, eli eipä tässä nyt paljoa eroa ole. Vuodesta toisen teki sitä, että kun oli lapsen syntymäpäivät, niin heille iski edellisenä iltana mahatauti tms. JOKA VUOSI kymmenen vuoden ajan. Onneksi lapsella kolme muuta kummia.
Lapsi on nyt 13 v. ja todennäköisesti jo kerron miksi välit menivät jos puheeksi tulee. Fiksu muksu osaa tehdä sitten omat johtopäätöksensä.

Ap:tä en kyllä osaa neuvoa muuta kuin että yritä kuitenkin pitää kummilapseen yhteyttä. Niistä tuppaa kasvamaan aikuisia eikä ne iänkaiken vanhempiensa luona asu.. =)

SusseN

Minä en mustamaalaa lapsen vanhempia kummilapseni kuullen, enkä edes halua että lapsi joutuu meidän riitojen välille. Se ei ole lapsen asia olla välissä. Syytön hän mihinkään on.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuula:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:

Ymmärrän sinua täysin.

Ootko saanut mitään yhteyttä enään lapseen? :( Todella kurjaa. Miksi lapsi täytyy toimia välityökaluna.. :( Ei se lapsen vika ole jos vanhempien kemiat ei vaan kohtaa.

Löysin pojan Facebookista kun hän oli jo 17 vuotias ja kyselin kuulumisia. Hän ei vastannut kuulumiskyselyihin mutta jostakin syystä hyväksyi kaveripyyntöni. Ehkä kyselen uudelleen kun on päälle parikymppinen niin ettei ole ehkä enää isänsä vaikutuksen alaisuudessa. Tuntuu ihailevan isäänsä joka onkin karismaattinen persoona tavallaan. Poika mm. käyttää nyt isänsä nimeä facebookissa "Junior" liite edessä vain.

Yhteistyössä