J
Juuh
Vieras
Omista kummilapsista 2 on jo täysi-ikäisiä ja kolmas pääsi juuri ripille. Kahdelle ensimmäiselle ostin aina kivat joulu-ja synttärilahjat 18v ikään asti, yleensä äitinsä laittoivat mulle synttärikortin/tekstarin, muutapa en edes osannut odottaakaan, enkä oikeastaan edes sitäkään. Kolmannelle kummilapselle hankin (normaalien synttäri-ja joulumuistamisten ohella) mielestäni kauniin ja aika hintavankin rippiristin, siitä rippilapsi minua kiittikin. Koskaan en ole tältä kolmannelta kummilapselta sitä ennen vapaa-ehtoisesti kiitosta lahjoista saanut, joskus olen harmistuneena vanhemmille sanonutkin (suorasanainen kun olen) että mielestäni olisi mukavaa jos lapsi kiittäisi kummiaan. Tämä lapsi ei halua olla kanssamme enää missään tekemisissä pyynnöistämme huolimatta, siihen ovat vaikuttaneet luultavasti minun ja lapsen äidin viilenneet välit. Nyt ajattelenkin, että lapsen päästyä ripille lopetan lahjomiset tähän ja olemme sen lapselle/nuorelle kertoneetkin. Synttärikortin laitan ja seuraavan kerran muistamme 18v-synttärinä ja ylioppilaana/ammattiin valmistuessa. Hieman huonolla omallatunnolla tähän päädyin, mitä mieltä olette? Olen väsynyt toimimaan lahja-automaattina..