Kummasta luopuisit, suihku vai pyykinpesu kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii pohtii

Vieras
Kummasta luopuisit kotona, suihkumahdollisuudesta (pienenpieni tila ja rajallisesti lämmintä vettä) vai pyykkikoneesta? Perusteluja saa myös kertoa..

Jos molempiin kuitenkin olis samassapihapiirissa mummon luona mahdollisuus. Kunnon suihkuun saunan kera ;)

Ja tarkennetaan vielä että kysymys pienen (pienten) lapsen perheelle :)

Täällä ankara pohdinta meneillään.. ;)

Siis onko tilanne tällä hetkellä se että suihkumahdollisuus on yhtä kuin pienenpieni tila ja rajallisesti lämmintä vettä? Vai olisiko vettä ja tilaa enemmän jos pyykkikonetta ei olisi? En ihan ymmärtänyt.

Itse voisin hoitaa kumman tahansa muualla, mielummin ehkä kävisin suihkussa paremmissa tiloissa jos ne kuitenkin ihan hollilla olisivat, itse kun harrastan sellaisia hyvin epäekologisia lutraussuihkuja :D

Siitä suihkusta. Meillä oli kylppäriremontti ja piti käydä taloyhtiön saunalla suihkussa. Ei se ollut kovin vaikeaa ja tilaa oli ruhtinaallisesti omaan kylppäriin verrattuna.

Jos mummolla voi käydä helposti, niin siellä kävisin pyykillä. Suihku pitää olla omassa kodissa, jotta sinne kätevästi pääsee aamulla herättyään ja/tai illalla sieltä suoraan sänkyyn. Pyykillä voi käydä 1-2 kertaa viikossa, suihkulla pitäisi mummoa rasittaa joka päivä (ja vielä usean ihmisen, lasten pesut ymym).

Siis onko tilanne tällä hetkellä se että suihkumahdollisuus on yhtä kuin pienenpieni tila ja rajallisesti lämmintä vettä? Vai olisiko vettä ja tilaa enemmän jos pyykkikonetta ei olisi? En ihan ymmärtänyt.

Itse voisin hoitaa kumman tahansa muualla, mielummin ehkä kävisin suihkussa paremmissa tiloissa jos ne kuitenkin ihan hollilla olisivat, itse kun harrastan sellaisia hyvin epäekologisia lutraussuihkuja :D

Tilanne on se että suihkussa on ihan kohtuullisesti yhdelle (+lapsi). Lämmintä vettä ei ole ihan lotrattavaksi asti, mutta riittää suihkussakäyntiin. Pyykkikoneen poisto ei lisää suihkutilaa.

Suihkun käytöstä poistaminen antaisi pyykkikoneelle oman tilan ja sen saisi pois kulkutieltä. Jos molemmat -sekä suihku että pyykinpesu- säilytetään on hankala lapsen kanssa kulkea ja ärsyttää tiellä oleva pyykkikone.

Asumisratkaisu on väliaikainen, max 2v.

No kyllä minäkin sitten mielummin rahtaan ne pyykit jonnekin muualle, mutta suihkusta en luovu! :D Pyykkejä mun ei tarvi pestä joka päivä ( hyvä jos kerran viikossa pesen koneellisen ), mutta suihkussa on pakko käydä... ;)

[QUOTE="aloittaja";24531173]Tilanne on se että suihkussa on ihan kohtuullisesti yhdelle (+lapsi). Lämmintä vettä ei ole ihan lotrattavaksi asti, mutta riittää suihkussakäyntiin. Pyykkikoneen poisto ei lisää suihkutilaa.

Suihkun käytöstä poistaminen antaisi pyykkikoneelle oman tilan ja sen saisi pois kulkutieltä. Jos molemmat -sekä suihku että pyykinpesu- säilytetään on hankala lapsen kanssa kulkea ja ärsyttää tiellä oleva pyykkikone.

Asumisratkaisu on väliaikainen, max 2v.[/QUOTE]

Siinä on teille pähkinä, kummasta luopua vai katsellako vielä :D

Kyllä minä sen pyykinpesun ennemmin hoitasin muualla ku suihkussa käynnin. Tästä on ihan kyllä kokemustakin. Meillä oli pesuhuone remontissa pitkään ja pyykin saimme kotona pestyä mutta suihkussa joutui käydä muualla.

Oli sen verran paska rasti pienten lasten kanssa, että ehottomasti ne pyykit ennemmin hoitasin muualla. On todella rasittavaa käydä aina muualla pesulla.

En miettisi hetkeäkään: pyykinpesun siirtäisin mummolaan ja suihku pysyisi. Miten esim. jos haluat itse käydä suihkussa lapsen ollessa vaikka nukkumassa? Tuskin lähdet mummolaan. Tai ylipäänsä pyykkiä tuskin peset joka päivä, mutta suihkussa kuitenkin käyt? Samoin lapsesi. Pyykinpesusta on helpompi tehdä "retki mummolaan" kuin joka päiväisesti suihkussa käymisestä.

Meillä tulee niin paljon pyykkiä, että ei yhtään huvittaisi käydä jonkun toisen luona pesemässä, mutta toisaalta suihkuunkin haluaisin päästä silloin kun haluan. Ehkä kävisin mielummin suihkussa muualla, kotona voi kuitenkin huolehtia hygieniastaan muutenkin ja esim. hätätapauksessa pestä hiukset lavuaarissa.

Pyykkiä saatan pestä useamman koneellisen samana päivänä ja joskus laitan myöhään illalla tai todella aikaisin aamulla koneen pyörimään, tykkään siitä että saan pyykätä omassa aikataulussa motivaation mukaan. Yhdessä vaiheessa jouduttiin pesemään anopin luona pyykit, enkä tykännyt siitä yhtään, se kone haisikin aina inhottavalle ja pyykitkin alkoi haista. Mä olen tarkka pesuaneista ja koneen käytöstä ja puhdistamisesta, niin haluan käyttää omaa pyykikonetta :)

Luopuisin pyykinpesusta. Meillä on nytkin pesukone kotona mutta käyn toisen rapun kellarin pyykkituvassa pesemässä pyykit. Suihkuun haluan päästä ihan milloin vain, vaikka keskellä yötä tai oksennustaudissa tai ripulissa tms.

Me asuttiin aikanaan yli vuosi vauvan/pikkulapsen kanssa ilman pesukonetta, pesutupa oli viereisessä talossa. Kyllä sitä hyvin oppi pesemään pyykit pari kertaa viikossa ja kaikki sujui. Sen sijaan ikinä en asuisi ilman suihkua pidempään kuin maks. viikon-pari (siis jos pitäisi eri talossa käydä suihkussa).

Kyllä mäkin vähä koitin järkeillä niin että suihkumahdollisuus kotona olis fiksuin säilyttää. Etenkin ku ilmat kylmenee ni ei oo kiva varmasti alkaa oikein pukeutumaan pesujen jälkeen joka ilta. Käydään kuitenki tuolla mummolassa sitten peri iltaan/vko saunomassa.

Pyykkiä saa todennäköisessti pestyä mm. lapsen kummien ja mummin luonakin kyläillessä silloin tällöin :)

[QUOTE="aloittaja";24531553]
Pyykkiä saa todennäköisessti pestyä mm. lapsen kummien ja mummin luonakin kyläillessä silloin tällöin :)[/QUOTE]

Mutta etkö juuri kirjoittanut, että mummolassa voitte pestä pyykkiä milloin haluatte?

[QUOTE="mie";24531671]Mutta etkö juuri kirjoittanut, että mummolassa voitte pestä pyykkiä milloin haluatte?[/QUOTE]

Jep, mutta ei tarvii odotella (heillä ei oo tapana jättää konetta yksikseen pyörimään jos eivät oo sisällä) siellä jos on menossa kylään kummeille tai mummille.

Ja "kuormittaa mummolaa" vähemmän, vaikka lupa on, mutta ehkä kivempi ku voi käyttää harvemmin :)

Jep, mutta ei tarvii odotella (heillä ei oo tapana jättää konetta yksikseen pyörimään jos eivät oo sisällä) siellä jos on menossa kylään kummeille tai mummille.

Ja "kuormittaa mummolaa" vähemmän, vaikka lupa on, mutta ehkä kivempi ku voi käyttää harvemmin :)

Kannattaa muuten selvittää myös mitä joku lähipesula ottaa, jos viette lakanat ja pyykeet pesulaan. Saatte ne silitettyinä ja ihanan pehmeinä takaisin ja suoraan kaappiin :) Tämä tosin onnistuu vain jos lakanoita ja pyyhkeitä on tarpeeksi paljon.

Yhteistyössä