kummasta kerrasta raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "omppupomppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"omppupomppu"

Vieras
Testasin muutama päivä sitten plussan, vaikka tässä kierrossa ei pitänyt osua ovulaation kohdalle. Raskaus on saanut alkunsa joko 9. tai 20. kp osuneesta yhdynnästä, jotka siis lähimpänä ovulaatiota olevat kerrat. Kummatkin lienee melko epätodennäköisiä päiviä raskautumiseen eikä mitenkään erityisesti olla yritetty lasta, mutta näin nyt kävi. Ihan uteliaisuudesta kysyn mitä veikkaatte, kummalla noista kerroista mahtoi tärpätä? Itse veikkaan 9.päivä, mies taas sanoo että 20.päivä. Kierron pituus 28-29 päivää.

Mä veikkaan myös 9. päivää.
Jos ovulaatio on ollut kierron 14. päivä, niin simpat ovat olleet silloin 5 päivää uiskentelemassa ja odottamassa munasolua.
Teille tulee siis tyttö :D

Se selvinnee np-ultrassa. Siittiöiden arvelleen kuitenkin voivan elää naisen sisällä jopa muutaman päivän... joidenkin lähteiden mukaan jopa 5 päivää, joten tällaisen oletuksen varassa, voisi kuvitella tuon kp 9 olevan aivan todennäköinen vaihtoehto. Tyttö siis ehkä tulossa?

Mulle kävi vähän samalla tavalla. Ehkäisynä varmat päivät, kierto 28 päivää, ja raskaus saanut alkunsa todennäköisesti noin päivänä 9-10 sattuneessa yhdynnässä. Seuraava suojaamaton yhdyntä oli vasta muutama päivä arvioidun ovulaation (14-15) jälkeen. Meidän vauva syntyi jo talvella. Veikkaisin itse sinullekin tärppipäiväksi 9. päivän yhdyntää. Tämän perusteella voitte odotella todennäköisemmin tyttöä, kun tyttösiittiöt on pitkäikäisempiä :) (tyttö tuli meille).

Onnea raskaudesta!

[QUOTE="vieras";28721685]Mä veikkaan myös 9. päivää.
Jos ovulaatio on ollut kierron 14. päivä, niin simpat ovat olleet silloin 5 päivää uiskentelemassa ja odottamassa munasolua.
Teille tulee siis tyttö :D[/QUOTE]

Simpat uiskentelemassa :D Aikuiset ihmiset, ei niitä aivoja tarvitse synnyttää samalla ulos...

Mekin käytettiin "varmoja päiviä" ehkäisynä ja tarkat päivät tiedossa, koska ei tosiaan mitenkään yritetty tätä. Varmoja ne päivät ei sitten näköjään olleet. Aiemmin en ole ko. päivistä raskautunut, joten yllätys tämä oli. Moni tuttavapari on yrittänyt saada lapsia jo kuukausien/vuosien ajan, niin sitä oli jotenkin iskostunut päähän sellainen ajatus, että ei niitä niin vain tule vaan se vaatii ajoittamista, ovulaatioiden mittaamista jne.

Kiitos onnitteluista.

Testin tein kp 34/28-29. Tässä oli kaikenlaista härdelliä ja ajattelin, että menkat on muuten vaan myöhässä ja siksi en testannut aiemmin, vaikka kierto on säännöllinen.

Yhteistyössä