Kummassa kannattaa myydä lastenvaatteita ja tavaroita netti vai pöytäkirppis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en osaa päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en osaa päättää

Vieras
Pitäis päästä taas vaatteista eroon. Kehukaa ja haukkukaa ja antakaa vinkkejä, kumpi teidän mielestä on helpompi tapa päästä eroon vaatteista? Onko nettimyynnissä ihan tuhoton homma kun pitää kuvata, kirjata tiedot (tarkat), seurata mitä lähtee kellekin ja postittaa kaikki?Ja entä jos ostaja ei olekaan tyytyväinen, esim. löytää vaatteista jotain sellaista mitä itse en ole huomannut tms?

Itse kannatan pöytämyyntiä ainakin asiakkaan näkökulmasta. Pääsee tutkimaan vaatteet kunnolla ennen ostopäätöstä. Myyjänä olen itse huomannut sen, että pöytäkirppiksellä pääsee samalla eroon muistakin turhista tavaroista kuin vaatteista.

No mulle laiskalle ihmiselle on pöytäkirppis parempi vaihtoehto koska ne vaatteet saa myyntiin vaan sen lapun kirjoittamalla ja viemällä ne pelipaikalle eikä tarvi kuin silloin tällöin käydä siivoomassa se pöytä. Nettikirppiksellä pitää kuvata ja kirjottaa tosi tarkat kuvaukset ja syynätä vaate suurennuslasin kanssa, pitää kirjaa kuka mitäkin on ostanut, ravata postissa lähettelemässä ja ensin siis olmoittaa realistiset postituskustannukset yms. Ei, ei ja vielä ei, liian työlästä mulle =).

No mulle laiskalle ihmiselle on pöytäkirppis parempi vaihtoehto koska ne vaatteet saa myyntiin vaan sen lapun kirjoittamalla ja viemällä ne pelipaikalle eikä tarvi kuin silloin tällöin käydä siivoomassa se pöytä. Nettikirppiksellä pitää kuvata ja kirjottaa tosi tarkat kuvaukset ja syynätä vaate suurennuslasin kanssa, pitää kirjaa kuka mitäkin on ostanut, ravata postissa lähettelemässä ja ensin siis olmoittaa realistiset postituskustannukset yms. Ei, ei ja vielä ei, liian työlästä mulle =).

no näin mäkin ajattelisin, mutta ei ole kokemusta, onko siitä oikeesti niin iso työ kuin luulen? Tai jos vertaa pöytämyyntiin?

Nettikikirppis mulla ainoa paikka. Kyllä joku aina ostaa vaatepaketin vaikka kunto millainen kunhan hinta ja laatu kohtaavat. tuossa lähikirppiksellä ei oikein vauvan vaatteet meni edes pilkkahinnalla jos ei merkkituote tai muuten erikoinen. Laitan kunnon mukaan paketteja ja huonoin on kuvauksella; nyppäisiä, pikkutahraisia ja pikkureikäisiä vauvan vaaatteita. Hinta ihan mitätön, mutta eipä noista paljoa kehtaa pyytääkään ja on vähän kuin lahjoituskohde.

Mä myyn nettikirpparilla. Esim FB:ssä olen laittanut vaatimukseksi noudon. Plussaa on, että ei tartte kerätä isoa kasaa kerralla vaan voi halutessaan poistaa vähän väliä (paitsi jos pakettia kokoaa). Pienemmät kulut (ei pöytämaksuja).

Laputus ja pöydänsiivoaminen vastaa minusta kuvauksen ja kirjoittamisen vaivaa. Täytyyhän sitä tavallisella kirppiksellä miettiä tarkoin esillepano, henkarit, laatikot, jne.

Mä myyn kummassakin ja kyllä se pöytäkirppis on enempi mun juttuni. Meandit myyn netissä, sillä niistä saa siellä vähän paremman summan, mutta perus käyttövaate liikkuu helpommin kirppiksellä.

Mä olen myynyt netissä noin 350 euroa kuukaudessa, mutta saman summan ja hieman enempikin saan pöytäkirppikseltä, jonka koen vaivattomampana myyntitapana. Tosin osa näistä nettimyynneistä on ollut juurikin sellaisia, jotka ei kirppiksellä liiku, joten niitä sinne olisi ollut turha viedä :)

Yhteistyössä