Kumman vuokraisit?AAAh ei osaa päättää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuaa

Vieras
Käytin kattomassa 2 eri asuntoa ja huomiseen mennessä pitää ilmottaa otetaanko toinen.
Olen siis 2 lapsen yh äiti, lapset 3v ja 5v.
Toinen asunto upouusi 3h+k+s, valmistunut kk sitten todella hienolla/ hyvällä ja uudella asuinalueella. Asunnossa oli lasitettu parveke ja oli kyl tosi nättiä kun ihan uusi talo ja kaikki hohti uutuuttaan.
MUTTA ongelma olis se että asunnossa oli vain 73m2 siis muuten tosi tilavan oloinen asunto mutta toinen makkari oli ihan sairaan pieni,8,5m2 :0
Toinen asunto oli vanha ei todellakaan hieno eikä yhtä hyvällä alueella, mutta olis 4h+k+parveke ja 95m2. Tähän sais heti tehdä jotain pintaremonttia koska oli aika huonos kunnossa ja ei millään parhaalla alueella tosiaankaan MUTTA olis ihanaa myös että molemmilla lapsilla olis omat huoneet, molemmissa samasuuruinen vuokrakin..Ääh hitto et vaikeeta.

Jos teet itse pintaremonttia jälkimmäiseen kämppään, niin varaudu siihen, että asunnon omistaja myy sen altasi pois, koska se on ehommassa kunnossa ja hän saa siitä paremman hinnan.

uudempaan saa paremmin asumistukea, joten vaikka olisitkin työelämässä, niin saattaa tulla työttömyyskausi, jolloin todella tarvitset asumistuen! ottaisin uudemman siksikin, jos se kerran on mukavammalla alueella.

Mä ottaisin sen isomman koska mä tarvitsen ympärilleni tilaa. Asuin aikoinaan kahdestaan likan kanssa 75 neliön kolmiossa ja nautin. Nyt 5 neliötä enempi + mies ja vauva...ahdistaa ahtaus.

Jos sinulle riittää se pienempi makkari, niin ota silloin se uudempi asunto.
Onko lapset kotona vai hoidossa, kummasta on parempi hoitomatka? Entä oletko itse töissä, mites työmatka noista asunnoista?

Uudempi. Ei tarvi repiä stressiä siitä remontista yms. Muutenkin tunnut enemmän tykkäävän kokonaisuutena tuosta uudesta. :) Ja kyllä tuon ikäiset lapset yhteiseen huoneeseen mahtuvat! :)

Yhteistyössä