Kumman valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
Olen 40v sairaanhoitaja, lapsi 1,5v ja olen palaamassa töihin. Mies tekee töitä arkisin. Itse olen tehnyt liki 20v akuutilla vuodeosastolla 3 vuorotyötä ja alkaa tökkiä, lisät ovat noin 10% palkasta, mutta yötyö rasittaa ja ainainen kiire....

A. jatkaa vuorotyötä, tehdä 75% ja lapsi hoidossa vaan 4 pv viikossa. perheen yhteinen aika vähäistä koska viikonloppuina ym töissä. Rahaa käteen ehkä 2000-2200e vaihdellen

B. Päivätyö, lapsi hoidossa ma-pe, rahaa käteen 1800e, viikonloput vapaat

Onko muita jotka vaihtaneet vuorotyön päivätyöhön? Miten sujunut?

[QUOTE="äitee";23894408]
A. jatkaa vuorotyötä, tehdä 75% ja lapsi hoidossa vaan 4 pv viikossa. perheen yhteinen aika vähäistä koska viikonloppuina ym töissä. Rahaa käteen ehkä 2000-2200e vaihdellen
[/QUOTE]

Vaikea valinta, mutta tuon ylläolevan perusteella voidaan ainakin lopettaa puheet siitä, että hoitoala olisi matalapalkkatyötä. 75% työajalla 2200 käteen!?! 100% työajalla kk-palkka melkein kolme tonnia kuussa. Nettona.

...niin ilman vuorolisiä 100% tehden kaikilla ikälisillä käteen noin 1800e, onko se paljon??

Vuorolisäthän ovat nimenomaan korvaus siitä että on töissä jouluna, juhannuksena, vappuna ym ja kyllä kolmivuorotyö kuluttaa erilailla.

Olen vaihtanut vuorotyön päivätyöhön vaikka palkka putosi todella roimasti. Vaikka olen koko ajan ollut samalla työnantajalla, pääsin samoihin vuosiansioihin vasta viiden vuoden kuluttua. Mutta päivääkään en ole katunut. Enkä yhtään yötä. Varsinkin iltaisin ja viikonloppuisin tuntuu hyvältä.

Eiköhän verotus ja ikälisät plus muut lisät vaikuta jokaisella paljonko jää käteen...Mutta siis en tekisi vuorotyötä, itseni ja lasten takia ellei ihan totaalinen pakko saada ne muutama satanen enemmän, joskus voi olla niinkin. itse aion vaihtaa ammatin tulevaisuudessa juuri vuorotyön takia . Laita paprulle hyvät ja huonot puolet kummastakin jos selventää?

Yhteistyössä