Kumman valitsisit näistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 644
19 176
113
Mulla on vähän tylsää ja pläjäytän nyt tämmöisen.
Mulla pari ääripää-ajatusta pyörinyt pitkään mielessä. Nämä on isoja elämänkysymyksiä mutta ymppään nämä laiskuuttani nyt samaan viestiin.
Kummanko valitset?

1. Olet 70-vuotias ja mietit elämääsi taaksepäin, kumpiko aikaisemmin eletty elämä olisi mieluisampi?
a.) Olet ollut räväkkä ja kokeilunhaluinen persoona. Monipuolinen ja kiinnostava työ firmasi johdossa on vienyt sua työmatkoille ulkomaita myöten, juhliin jne. Menestystä ja suitsutusta on tullut mutta lopulta firmasi ajautui konkurssiin, pääsit siitä jotenkin kuiville.
Se oikea puoliso löytyi vasta kolmannessa avioliitossa, edellisten kanssa on ollut riitaisat erot.
Harrastuksina kaikenlaista viininmaistelupiiristä laskuvarjohyppykerhoon.

b) Olet koko ikäsi elänyt samassa kaupungissa. Puoliso, tuttu ja turvallinen Pera löytyi jo yläasteella. Olet töissä kaupan kassana ja mies on tehtaassa. Ystäväpiiri yhteinen. Pera on tasainen ja mukava, mutta hiljainen luonne. Elämääsi tuo haastetta Peran tapa juoda liian monta kaljaa lauantai-iltaisin.
Ulkomaan matkat rajoittuvat muutamaan ruotsinlaivaan.Harrastuksinasi sauvakävely ja kansalaisopiston jumppa.

2.) Miesasioissa hyvin vai ystävien kanssa hyvin?
a.) Sulla on maailman ihanin mies, oikea sielunkumppanisi. Mukavannäköinen, keskusteleva, ahkera, teillä on myös intohimoa. Mutta naispuolisia ystäviä ei ole: naapurien kanssa kahnausta, olet työpaikallasi vähän oudoksuttu out-sideri ja naiset juoruavat susta. Siskot ja äiti ovat kaukana ja luonteeltaan etäisiä. Odotat vain iltaisin ja viikonloppuisin miehen tuloa kotiin jotta voitte tehdä jotain yhdessä.
b.) Olet ikisinkku. Ystäväpiiri laaja, olet suosittua seuraa työpaikalla lounaalle ja illanistujaisiin, myös vapaaehtoistoimintaan. Naapureiden kanssa lämpimät ja auttavaiset välit. Ystäväporukan kanssa istutaan usein iltaa jonkun luona ja tehdään reissuja monta kertaa vuodessa.

3) Ulkoinen ja sisäinen kauneus
a) Olet kuin missikisoista revitty, mutta vähän herkkä ja ujo luonne, käytännön jutut eivät aina ole hallinnassa.
b) Naama on kuin petolinnun takamus, mutta olet erittäin sosiaalinen, rempseä ja käytännöllinen luonne.

Kompromisseja ja välimuotoja ei sitten ole! Lapsia ei oteta missään noissa sitten huomioon.
Jos itseni pitäisi valita niin vaikeaa olisi, mutta ekaan vastaisin b, tokaan ehkä a (vaikka vaikeaa olisi valinta), kolmanteen b.

Viimeksi muokattu:
Nostan tätä.

...Kun kerran kirjoitin niin pitkän aloitusviestinkin niin olisi kiva kuulla vielä mitä ihmiset on mieltä näistä. :kieh: :)

2 a, olen jokseenkin "erakkoluonne", enkä kaipaa isoa tuttavapiiriä.
3 a, mielestäni herkkyys ja ujous eivät tarkoita sitä, että henkilö ei olisi sisäisesti kaunis :) b sitten jos tuo "asioiden hallinta" -osuus tarkoittaa sitä, että on tyhmä kuin saapas(?) :D

Ykköstä en osaa päättää, "tylsä" elämä on ok (miehen kaljoitteluineen), jos ei itsestä tunnu siltä että on jostain syystä joutunut luopumaan esimerkiksi urasta. Värikkäämpi menneisyys ei välttämättä ole hyvä juttu, jos esimerkiksi erot ovat johtuneet siitä, että on itse ollut hankala ja keskenkasvuinen ihminen, tai on muuten tullut tyrittyä pahasti, menneisyys saattaa varjostaa onnea vaikka nyt olisi kaikki hyvin.

1. Vaihtoehto A, sillä tuo B-vaihtoehto kuulostaa vankilalta. Vaikea uskoa, että juuri minä olisin onnistunut kehittymään ihmisenä ainakaan toivomaani suuntaan noissa puitteissa, kuin tuo B-tapauksen tyyppi on valinnut elää.
Oikeastaan toi B on mun kauhistus, kun taas A kuulostaa ihan mukavalta, vaikkakin toi konkurssi ja riitaisat erot aika suuria vastoinkäymisiä ovatkin.

2. Vaihtoehto B sopisi minulle paremmin. En haikaile parisuhteeseen ja kokisin tukahtuvani, jos joutuisin olemaan aina miehen kanssa, eikä elämässäni olisi muita syviä ja hyviä ihmissuhteita.

3. Ehdottomasti A, sillä pidän estetiikasta. En näe herkkää ja ujoa luonnetta negatiivisena asiana ja käytännön kommelluksetkin ovat usein jopa hauskoja.

Yhteistyössä