Kumman söisit ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Saija"

Vieras
Laitan kaksi ruokapäivää. Kerro kumman söisit ja laita myös perustelu.

Päivä 1
aamu: kaurapuuro,ruisleipä margariinilla ja kinkulla,lasi rasvatonta maitoa
välipala: omena
lounas:lihapullat,keitetyt perunat,tomaatti,kurkku, salaatti,lasi rasvatonta maitoa
välipala:kahvi ja korvapuusti,aktivia-jugurtti
päivällinen:silakkapihvit,perunamuusi,punajuurisalaattia,ruislepä margariinilla
iltapala: kaksi ruisleipää margariinilla,kinkkuleikkeellä ja juustolla5%,lasi rasvatonta maitoa

Päivä 2
aamu:kahden munan juusto-katkarapumunakas,tomaattia,salaattia
lounas:jauhelihapihvit aura-kermakastikkeella,kaali-sipulisalaatti,parsakaalia
päivällinen:uunilohi kukkakaali-parsakaalipedillä,tilli-voikastike,jääsalaatti,kurkku,kirsikkatomaatti,jälkkärinä vadelmia kermavaahdolla

[QUOTE="Saija";28474316]Laitan kaksi ruokapäivää. Kerro kumman söisit ja laita myös perustelu.

Päivä 1
lounas:lihapullat,keitetyt perunat,tomaatti,kurkku, salaatti,lasi rasvatonta maitoa
iltapala: kaksi ruisleipää margariinilla,kinkkuleikkeellä ja juustolla5%,lasi rasvatonta maitoa

Päivä 2
päivällinen:uunilohi kukkakaali-parsakaalipedillä,tilli-voikastike,jääsalaatti,kurkku,kirsikkatomaatti,jälkkärinä vadelmia kermavaahdolla[/QUOTE]

Kumpikaan ei tuollaisenaan ole hyvä minulle...

1 vaihtoehto sopii mulle paremmin, koska tarvitsen hiilareita jotta ns. toimin täysillä. Tosin kyllä toi kakkosvaihtoehto käy silloin tällöin, mutta ei kovin montaa päivää/viikkoa putkeen.

En ehkä kumpaakaan, molemmista voisin vähän ottaa. 1. puolelle kallistun, rakastan aamuisin puuroa, eikä munakas aamuisin maistu, myöskään kakkosen kermakastikkeet eivät mun ruokavalioon sovi, olen maitoallerginen, joten 1 ois helpompi tehdä mun ruokavalioon sopiva.

[QUOTE="Saija";28474316]Laitan kaksi ruokapäivää. Kerro kumman söisit ja laita myös perustelu.

Päivä 1

Vaihtoehdosta 1 söisin näin:

aamupala: kaurapuuroa, ruisleipä oivariinilla ja kinkulla, lisäksi raejuustoa ja kananmunaa. Juotavaksi vettä.
välipala: ei tarvi
lounas: lihapullat, puolikas keitetty peruna, salaatti, juomaksi vettä. Lisäksi raejuustoa.
välipala: rahkaa
päivällinen: silakkapihvejä, punajuurisalaattia (siis itse tehtyä, ei kaupan), ruisleipä oivariinillä, vettä, raejuustoa.
iltapala: rahkaa ja raejuustoa, mehukeitolla ryyditettynä.

Päivä 2
päivällinen:uunilohi kukkakaali-parsakaalipedillä,tilli-voikastike,jääsalaatti,kurkku,kirsikkatomaatti,jälkkärinä vadelmia kermavaahdolla[/QUOTE]

Sitten vaihtoehto 2:

aamu: kahden valkuaisen munakas, katkarapuja, raejuustoa, salaattia.
lounas: jauhelihapihvejä, kaali-sipulisalaatti, parsakaalia, hieman ehkä täysjuväriisiä.
päivällinen: uunilohi, salaattia.

tosta jää puuttumaan välipala ja iltapala mutta lienee tarkoituksin kun on LCHF-ruokaa.

Nro. 2. Mä en puputa leipää ja puuroa. Enkä kyl mitään rasvatonta maitoa. Joten kevytmaitoa toiseen? Ja jälkkärin mä jättäisin pois, mä en välitä mistään marjavaahdoista tms.
Täähän kuulostaa kuin mä olisin joku karppaaja-ruokanatsi. En vaan ole:o

Ykkönen ihan vain siksi, että vaikka söisin mitä niin en pärjää ilman välipaloja. Tosin vaihtaisin rasvattoman maidon vähärasvaiseen ja toisen välipalan korvapuustin johonkin muuhun. Sekä aamuun ja molmepiin välipaloihin kuuluisi juomaksi kahvi.

2.
Koska jos söisin 1, niin kiemurtelisin mahakivuissa ja halkeaisin pieruun. Lisäksi tuntuu että tuossa 1 olisi koko aika syötävä, vaikkakin safka on sitä laatua, että varmaan koko aika olisikin nälkä.

Näistä ottaisin tuon vaihtoehdon 2. Siinä on kuitenkin enemmän kasviksia.

Ykkösvaihtoehdossa on ihan liikaa leipää sekä rasvatonta maitoa, lisäksi pulla ja activia-jogurtti on ihan turhaa höttöä.

Ykkösen ehdottomasti, joskaan en syö activiaa. Silakkapihvitkin ovat minulle yök (ainoa ruoka mitä en voi syödä), mutta jos sen sais korvata vaik lohella, niin ok.
Kakkonen ei, koska muna, kermakastike, voikastike nou, nou.

1. Koska kakkosessa on katkarapuja joita en voi sietää. En kyllä tykkää silakkapihveistäkään, mutta niitä nyt vielä sentään voin pakon edestä syödä toisin kuin katkarapuja.

Yhteistyössä