kumman sie valitsisit, jos olisit minun saappaissa

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
4-vuotiaan tytön jatkaminen perhepäivähoidossa, jossa tuttu ja turvallinen hoitaja, mutta hoitokaverit vaihtumassa niin, että olisivat vaan poikia ja pari uutta poikaa vielä molemmat alta 2-v. Vaiko sitten päiväkoti, joka tullut paikkana tutuksi, koska varahoitopaikka samassa rakennuksessa ja siellä olisi enemmän ikätovereita ja myös niitä tyttökavereita.
 
Catie
No ehdottomasti tuo päiväkoti. Pienille tytöille on kuitenkin tärkeää saada leikkiä tyttöjen kanssa, joten kyllä päiväkoti on parempi ratkaisu. Jos pph:n hoitolapsista osa on alle 2-v., ei tyttösi pääse kehittymään oikeassa tahdissa koska ei voi leikkiä "tasoisiaan" leikkejä.
 
"Hanna"
Päiväkoti tietenkin.

4v paikka ei ole perhepäivähoitajalla pienten lasten kanssa ollessa. Tyttösi ikävystyy sinne kuoliaaksi.

Tarhassa on paljon kavereita, aamupiirit, lauluhetket, askartelut ja kaikki tuon ikäisen tarvitsemat jutut.
 
äiti ap
mites usein siellä päiväkodissa vaihtuu hoitajat? Siis onko samoja naamoja edes saman kuun aikana. Joiltakin olen kuullut, että viikollakin saattaa joka pv olla eri hoitaja vastassa (jos on ketään), kun vie.
 
"vieras"
Päiväkoti. 4-vuotias voi alkaa jo kaivata enempi toimintaa. Ainakin oma 3-vuotiaani alkoi olla jo vähän kyllästynyt ollessaan kotona perhepäivähoidossa. Meillä oli aina samat hoitajat, mutta jos olis sijaisia, niin ne saattoivat olla oudompia. Mutta se ei haitannut, kun kaikki muut hoitajat olivat tuttuja.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti ap;23837640:
mites usein siellä päiväkodissa vaihtuu hoitajat? Siis onko samoja naamoja edes saman kuun aikana. Joiltakin olen kuullut, että viikollakin saattaa joka pv olla eri hoitaja vastassa (jos on ketään), kun vie.
Pöh.
Kyllä meillä on aina olleet samat hoitajat,sijaisena saattanut olla joku vähän tuntemattomampi mutta harvoin.
Plus että eikö jo milteinpä kaikissa pk.oissa ole käytössä omahoitajuus..
 
ap äiti
Taitaa olla siis aika vaihtaa maisemaa. Ikävä vaan tulee tuota perhepäivähoitajaa, jolla ehti olla jokusen vuoden. Hän tekee työtään sydämellään ja huolehtii hoitolapsistaan kuin omistaan.

Päiväkodin aloituksessa tietty tulee vastaan sairastelukierteet (jos sai sieltä elämänsä ensimmäiset kihomadot, kun oli pari viikkoa varahoidossa).
 

Yhteistyössä