Kumman opettajan toivoisit lapsellesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opetar!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opetar!

Vieras
Jos saisit valita lapsesi opettajan, kumman ottaisit (olettaen, että molempien opettajien ikä on suunnilleen sama):

a) pätevä opettaja, jolla on kolme lasta, joita hän on hoitanut kotona eikä työkokemusta ole kertynyt vielä kovin paljoa

b) pätevä opettaja, jolla ei ole lapsia ja hän on ehtinyt kerätä täten enemmän työvuosia

Pakko sanoa, että olen ope, jolla 3 lasta ja työkokemusta 10 vuotta. Kelpaisinko? :) Itselleni kelpaisi kumpi tahansa yllä mainituista. Tärkeintä on into toimia alalla ja oppia itsekin koko ajan uutta.

Erittäin vaikea sanoa tuon perusteella, ehkä sen joka olisi pätevämpi työtehtävään eli jos koulutuksellinen ja muu pätevyys olisi suunnilleen sama niin opettajan jolla on enemmän työkokemusta.

Eipä tuolla juuri merkitystä, kunhan motivaatio on kunnossa.

Jos kuitenkin valita pitäisi niin mielummin se kummalla on enemmän työkokemusta. Tietty riskinä se että rupeaakin pian hankkimaan niitä lapsia, kolmen lapsen äidillä taas voisi kuvitella lapsiluvun olevan jo täysi. Toisaalta voi käydä niin että toinen jää lapsettomaksi ja se jo lapsia omaava hankkii niitä lisää.

Ihan sama, jos kumpikaan ei ole psykopaatti tai mikään muukaan kaheli. Meidän lapset saa kotona sen verran hyvät eväät elämäänsä ja tukea opiskeluunsa, joten heidän ei tarvitse mennä kouluun opettajan helmoihin ikään kuin ravintoa janoten.

Olen opettaja itsekin ja minun lapsilleni kelpaisi noilla tiedoilla kumpi tahansa opettajaksi. Olen ollut töissä sekä ennen lasten saamista että sen jälkeen. Työkokemus on tärkeää, mutta samoin olen kokenut äidiksi tulemisen parantavan minua opettajana.

Yhteistyössä