kumman koti?

Hei!
Minua kiinnostaisi tietää kuinka uusperheessänne on ratkaistu asumisasia eli kummanko kotona asutte vai oletteko hankkineet yhteisen kodin? Millaisia kokemuksia teillä on? Kuinka koette esim miehen kotiin muuttaneet, onko siitä tullut teidän yhteinen vai tuntuuko toisen kodille aikojenkin päästä?

Pullukka23
En tiiä tarkkaan mitä hait, mut meillä mun ja exän tyttö asuu minun ja uuden mieheni kanssa ja meilläon yhteinenkin lapsi. Viikonloppuisin lapsi käy isällään

sony
Me muutettiin uuteen yhteiseen kotiin. En mä olis halunnu jäädä asuu miehen vanhaan kotiin, jossa se on asunut entisen vaimonsa kanssa. Kyllä mä olisin tuntenu itteni siellä vieraaksi.

alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2004 klo 13:25 Pullukka23 kirjoitti:
En tiiä tarkkaan mitä hait, mut meillä mun ja exän tyttö asuu minun ja uuden mieheni kanssa ja meilläon yhteinenkin lapsi. Viikonloppuisin lapsi käy isällään
Aikalailla myös meilläkin mutta tyttöni menee isänsä luo joka toinen viikon loppu ja asuu mun ja nykyisen mieheni luona ja meillä on myös 2 yhteistä lasta.

Ymmärsin asian näin............

Mieheni muutti aikoinaan minun luokseni ja minusta tuntui että kotini ei ole meidän. Joten haimme yhteistä kotia ja saimmekin. Ja näin nyt asumme yhdessä omassa kodissamme.

Vaikka olin aikoinaan ollut monta vuotta yksin ja koti oli aivan varmana aivan minun "näköiseni" mutta silti näin meillä =)

Kiitos vastauksista ! Ihan oikeinkin joku oli tajunnut minun huonosti muotoillun kysymykseni. :)
Kamppailen itseni kanssa muuttaako miesytävän kotiin lapsineni vai ei. Ajatus tuntuu todella ahdistavalta, en pääse ahdistuksesta eroon vaikka kuinka yritän ajatella realistisesti että olisi järkevää muuttaa hänen jo olemassa olevaan taloonsa. Siihen todennäköisesti suhteemme kaatuu ettemme pääse asiassa yhteisymmärrykseen. Hän olisi valmis muuttamaan kanssani yhteen JOS minä hänen kotiinsa muutan, muuten ei taida onnistua. Aika kinkkinen juttu ! Voitte arvata mietityttääkö asia kovasti !

Sidney
Me asuttiin hetki isännän äidin kotona, mutta sitten rupes kyllästyttämään se ettei saanut ite hakee edes ruokaa kaapista, ku tuli valitusta joten hommattiin sitten oma vuokra kämppä ja isännän 11 v poika asuu meillä jatkuvasti ja käy äitillään kerran kuussa =)

Me asutaan periaatteessa uudessa yhteisessä kodissa mitä nyt sit avomieshän tän omistaa, toistaiseksi... Se kyllä ottaa päähän ku lähes kaikki huonekalut on miehen ja sen ex avovaimon(teki itsarin)
Oon yrittänyt vihjailla että josko laitettais pikkuhiljaa vaihtoon... jo senkin takia ku kaikki on jo 10v. vanhoja...

-mmm-
Mies muutti alussa luokseni, mutta huomasin ettei hän jollain tapaa viihtynyt siellä. Niinpä ehdotin yhteisen oman kodin hankkimista ja ollaankin asuttu uudessa yhteisessä kodissa puolisen vuotta. Nyt kumpikin viihtyy... =)

Mouse
Minulla on Uteliaan kanssa vähän samanlainen tilanne. Mieheni rakensi talon ollessaan vielä edellisessä suhteessaan. Talo valmistui parisen vuotta sitten, jonka jälkeen heillä lähes heti tulikin ero ja minä astuin kuvioihin. Talo on siis melko uusi. Minulla on oma kotini, enkä ole siitä kovin halukas vielä luopumaankaan. Olemme jutelleet yhteen muuttamisesta, koska onhan kahden talouden pitäminen käytännössä aika raskastakin. Mutta en ole ollenkaan halukas muuttamaan mieheni taloon. Siellä on parketti- ja tapettivalintoja jms. ollut tekemässä aivan toinen nainen. Mieheni on sitten taas jotenkin niin ylpeä itse rakentamastaan talosta, ettei ole halukas myymään sitä pois. Aikamoinen solmu...
Olen myös miettinyt että yhteen taloonko tämä meidän suhde kaatuu.. Olen yrittänyt sanoa että maailma on täynnä hienoja taloja, ja rakentamiseenkin suostun. Kuhan se vain olisi meidän yhteinen projekti ja yhteinen koti, eikä siinä olisi exällä mitään osaa..
Mitenhän tilanne pitäisi ratkaista?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2004 klo 12:28 Mouse kirjoitti:
Minulla on Uteliaan kanssa vähän samanlainen tilanne. Mieheni rakensi talon ollessaan vielä edellisessä suhteessaan. Talo valmistui parisen vuotta sitten, jonka jälkeen heillä lähes heti tulikin ero ja minä astuin kuvioihin. Talo on siis melko uusi. Minulla on oma kotini, enkä ole siitä kovin halukas vielä luopumaankaan. Olemme jutelleet yhteen muuttamisesta, koska onhan kahden talouden pitäminen käytännössä aika raskastakin. Mutta en ole ollenkaan halukas muuttamaan mieheni taloon. Siellä on parketti- ja tapettivalintoja jms. ollut tekemässä aivan toinen nainen. Mieheni on sitten taas jotenkin niin ylpeä itse rakentamastaan talosta, ettei ole halukas myymään sitä pois. Aikamoinen solmu...
Olen myös miettinyt että yhteen taloonko tämä meidän suhde kaatuu.. Olen yrittänyt sanoa että maailma on täynnä hienoja taloja, ja rakentamiseenkin suostun. Kuhan se vain olisi meidän yhteinen projekti ja yhteinen koti, eikä siinä olisi exällä mitään osaa..
Mitenhän tilanne pitäisi ratkaista?
Nyt heti tapetti kauppaan!! eihän sitä taloo myydä tarvii.. ja mietippä siltä kannata -> mies itselleen tehny, ei pitäs olla suurempia vikoja tms.!! Pinnat uusiksi, maalia ja tapettia yms.. pihalle kaikkee kivaa, niin jopa näyttää omalta ja yhteiseltä.. existä viis!!! ÄLÄ KATSO TAAKSEPÄIN, VAAN ETEENPÄIN!! :hug:

Yhteistyössä