Kumman junayhteyden valitsisit 2 lapsen (2v ja 7v) kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Tämä:

09:10 Joensuu 11:55 Pieksämäki JunaBussi Pieksämäki
12:24 Pieksämäki 14:53 Tampere InterCity 922 Turku
Vaihtoja: 1 Kesto: 5:43

Tässä siis pitäs ensin matkustaa n. 3 tuntia bussilla ja sit Pieksämäellä päästä junaan jossa leikkivaunu.

Vai tämä:

09:17 Joensuu 12:52 Lahti InterCity 6 Helsinki
13:06 Lahti 13:46 Riihimäki Taajamajuna 318
13:52 Riihimäki 14:52 Tampere InterCity 49
Vaihtoja: 2 Kesto: 5:35

Tässä vaihtoja enemmän, mutta vaan 40 min ilman leikkivaunua.

Lähtöaika molemmissa suunnilleen sama samoin kun matka-aika. Kummanko itse valitsisit?

*MUOKS*

Eli päädyin sit tohon ekaan vaihtoehtoon, mut VR on tehny ihmisen elämän vaikeaks. Bussilippu olis pitäny ostaa linja-autoasemalta erikseen koska he ei niitä voi myydä. Hintoja sitten kyselin niin matka bussikyydillä ja yhdellä vaihdolla olis tullu 30€ kalliimmaks. VR:n takia piti sit ottaa toi toinen vaihtoehto jossa ei varmasti nukuta päiväunia ja on kaks vaihtoo. Mälsä VR!

Viimeksi muokattu:
Eka vaihtoehto. Junan vaihdot yksinäänkin on ikäviä ja Riihimäellä vaihtoaikaa vähän ja laiturit eivät ole vierekkäiset vaan laitimmaiset. Jos junat myöhässä, niin vaihdon saa tehdä juosten.

ilman muuta tuon toisen. itäjuna on kyllä usein myöhässä, kokemukeni mukaan. joten nuo vaihdot ei välttämätt toteudu mutta rikusta pääsee tampereelle tunnin välein, joten se ei ole sinänsä ongelma.

[QUOTE="mie";24079246]Eka vaihtoehto. Junan vaihdot yksinäänkin on ikäviä ja Riihimäellä vaihtoaikaa vähän ja laiturit eivät ole vierekkäiset vaan laitimmaiset. Jos junat myöhässä, niin vaihdon saa tehdä juosten.[/QUOTE]

Riihimäki kun onkin niin iso asema, että siellähän voi vaikka eksyä :rolleyes:

[QUOTE="lulu";24079350]nukkuuko pienempi jossain välissä päiväunet?Voitteko silloin mennäkkään leikkivaunuun?[/QUOTE]

Kyllähän se normaalisti nukkuu, mutta selviää nukkumattakin. Oli muuten aika hyvä pointti... Mut toisaalta meillä on sit vielä Tampereelta reilun tunnin bussimatka edessä niin voi sit nukkuu sen matkan jos kovin nukuttaa.

Viimeksi muokattu:
Mulla on 2v ja 6v pojat ja valitsisin tuon ensimmäisen. Meillä molemmat nukkuu linja-autossa, jos matka kestää yli puoli tuntia, joten olisi ainakin alkumatka aika leppoisaa.

[QUOTE="Minttu";24080073]Mulla on 2v ja 6v pojat ja valitsisin tuon ensimmäisen. Meillä molemmat nukkuu linja-autossa, jos matka kestää yli puoli tuntia, joten olisi ainakin alkumatka aika leppoisaa.[/QUOTE]

Itekin mietin tota päiväuni politiikkaa. 7v ei luultavasti nuku. 2v nukkus päiväunet tuohon aikaan normaalisti, mutta en tiiä malttaako reissussa nukkua. Niin mietin vaan et jos se ei nukukaan...

Riippuu ihan siitä montako säkkiä teillä on tavaraa mukana!

Jos vähän, niin kakkonen. Jos kasseja vähänkin enemmän niin ehdottomasti ykkönen.

Kannat kasseja ja kiiruhdat seuraavaan junaan, siinä samassa pitäis ottaa mahdolliset rattaat tai molempien muksujen käsistä kiinni ja sit juoksuun, huh. Been there, done that :D

Riippuu ihan siitä montako säkkiä teillä on tavaraa mukana!

Jos vähän, niin kakkonen. Jos kasseja vähänkin enemmän niin ehdottomasti ykkönen.

Kannat kasseja ja kiiruhdat seuraavaan junaan, siinä samassa pitäis ottaa mahdolliset rattaat tai molempien muksujen käsistä kiinni ja sit juoksuun, huh. Been there, done that :D

Tavaraa luultavasti yksi nelipyöränen matkalaukku ja rattaat.

Tavaraa luultavasti yksi nelipyöränen matkalaukku ja rattaat.

Mä matkustan yhtä 5 tunnin väliä aika säännöllisesti lapsen kanssa, ja oon kyllä havainnut bussin paaaljon kätevämmäksi. Vaihdot on inhottavia lapsen ja laukkujen kanssa. Nyt raskaana ollessa ollaan pari kertaa menty koko matka bussilla, vaikka kestääkin kauemmin, mutta ei tarvii mahan kanssa vaihtaa kulkuneuvoa välissä. Tarpeeks vaan tekemistä mukaan :)

Mä matkustan yhtä 5 tunnin väliä aika säännöllisesti lapsen kanssa, ja oon kyllä havainnut bussin paaaljon kätevämmäksi. Vaihdot on inhottavia lapsen ja laukkujen kanssa. Nyt raskaana ollessa ollaan pari kertaa menty koko matka bussilla, vaikka kestääkin kauemmin, mutta ei tarvii mahan kanssa vaihtaa kulkuneuvoa välissä. Tarpeeks vaan tekemistä mukaan :)

Minkä ikänen lapsi sulla on?

Yhteistyössä